Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloyhtiö laajakaista, apua onko pakko ottaa?

Vierailija
14.04.2017 |

En tee mitään tuolla ja tekee 10€ lisää yhtiövastikkeeseen. Siis hallitus ehdottaa hankittavaksi.
Minulla on puhelimessa nettiliittymä josta saan yhteyden myös tietokoneeseen. Tämä rajaton liittymä tietoturvan kanssa maksaa n.29€.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitushan voi esittää mitä vaan. Osakkaat päättää. Yleensä kun on koko tällainen päätös niin lähes kaikki osakkaat saapuu paikalle.

Meilläkin hissiä aikanaan ajettiin vuosia kuin käärmettä piippuun mutta ei mennyt läpi. 

Nyt asun talossa, jossa juuri ajetaan valokuitua. Itse en ymmärrä niistä mitään mutta pelottaa sitoutua tiettyyn toimijaan. Olen tyytyväinen omaan yhteyteeni. 

Sinun kaltaistesi pelkäävien muumioiden takia monet taloyhtiöt muuttuvat pikku hiljaa höyryäväksi paskaksi kun kaikkia uudistuksia vastustetaan. 

Vierailija
42/48 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakollinen. Itsellekin tuli tämä eteen ja pysyin omassa vanhassa liittymässäni.

Netti voi olla halvempi taloyhtiön kautta otettuna, joten se asia kannattaa tarkistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän taloyhtiöön otettiin Elisan talonetti ehkä jotain 2017-18. Nopeus 10 megaa, mutta vajaalla viitosella lisämaksua per kk sen sai 50 megaan, mikä on aina tuntunut riittävältä. 

No mitä sittemmin on tapahtunut? Ensi kuusta alkaen pitää maksaa reilusti yli kolminkertainen hinta lisäleveydestä (16,99 €/kk), nopeus on kasvanut mutta siitä ei ole hyötyä (alemmat lisäleveydet on poistettu valikoimasta). 

Tuleeko sinulle oikeasti yllätyksenä että ilmaista lounasta ei ole ja kuherruskuukauden jälkeen alkaa arki? Sinulla on paljon opittavaa elämästä.

Jaa. Meidän taloyhtiössä kaavaillaan kaapeli TV:n lakkauttamisesta ja sen tilalle valokuitu yhdistettynä johonkin mediatoistimeen jota kautta TV jatkossa.

Epäilen että hinnat ei juuri laske + kaikki netin ongelmat saa sitten telkkarin katseluun joka tähän asti toiminut ilman mitään ongelmia.

Vierailija
44/48 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitushan voi esittää mitä vaan. Osakkaat päättää. Yleensä kun on koko tällainen päätös niin lähes kaikki osakkaat saapuu paikalle.

Meilläkin hissiä aikanaan ajettiin vuosia kuin käärmettä piippuun mutta ei mennyt läpi. 

Nyt asun talossa, jossa juuri ajetaan valokuitua. Itse en ymmärrä niistä mitään mutta pelottaa sitoutua tiettyyn toimijaan. Olen tyytyväinen omaan yhteyteeni. 

Sinun kaltaistesi pelkäävien muumioiden takia monet taloyhtiöt muuttuvat pikku hiljaa höyryäväksi paskaksi kun kaikkia uudistuksia vastustetaan. 

Onneksi kaikki yhtiöt eivät ole tuollaisia. Meidän taloyhtiössä ne mummot ja papat yleensä kannattavat uudiistuksia tai ovat jopa itse ehdottaneet niitä. Meillä on hyvin toimiva taloyhtiölaajakaista (aika moni maksaa lisänopeudesta), on maalämpö, lämmön talteenotto ja aurinkopaneelit ja remontteja ja korjaustöitä tehdään tarpeen mukaan, eikä päätöksiä vetkutella, vaan järkevät hankkeet pistetään toteutukseen.

Vierailija
45/48 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Meidän taloyhtiössä kaavaillaan kaapeli TV:n lakkauttamisesta ja sen tilalle valokuitu yhdistettynä johonkin mediatoistimeen jota kautta TV jatkossa.

Epäilen että hinnat ei juuri laske + kaikki netin ongelmat saa sitten telkkarin katseluun joka tähän asti toiminut ilman mitään ongelmia.

Minulla on ollut nettiliittymä samalta operaattorilta kahdessa eri osoitteessa kohta liki 10 vuotta ja ongelmia on ollut koko aikana ehkä kerran tai kaksi eikä silloinkaan kestänyt varttituntia kauempaa. Ei hyvin toimiva nettiliittymä ja telkkari kuidun kautta ole sen ongelmallisempi kuin kaapelitelevisio, päin vastoin. Tervetuloa vuoteen 2025.

Vierailija
46/48 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen esityksistä kanattaa avautua täällä, ei missään yhtiökokouksessa.

Vierailija
47/48 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut nettiliittymä samalta operaattorilta kahdessa eri osoitteessa kohta liki 10 vuotta ja ongelmia on ollut koko aikana ehkä kerran tai kaksi eikä silloinkaan kestänyt varttituntia kauempaa. Ei hyvin toimiva nettiliittymä ja telkkari kuidun kautta ole sen ongelmallisempi kuin kaapelitelevisio, päin vastoin. Tervetuloa vuoteen 2025.

Itse olen ulkomailla havainnut jos hotellissa TV on perinteisen antenniliitännän sijasta kytketty nettiin. Eikä muutos ole positiivinen, kanavaa vaihtaessa arpoo ja puskuroi. Lisäksi kyselyt evästeistä on raivostuttavia. 

Vierailija
48/48 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän taloyhtiöön otettiin Elisan talonetti ehkä jotain 2017-18. Nopeus 10 megaa, mutta vajaalla viitosella lisämaksua per kk sen sai 50 megaan, mikä on aina tuntunut riittävältä. 

No mitä sittemmin on tapahtunut? Ensi kuusta alkaen pitää maksaa reilusti yli kolminkertainen hinta lisäleveydestä (16,99 €/kk), nopeus on kasvanut mutta siitä ei ole hyötyä (alemmat lisäleveydet on poistettu valikoimasta). 

Tuleeko sinulle oikeasti yllätyksenä että ilmaista lounasta ei ole ja kuherruskuukauden jälkeen alkaa arki? Sinulla on paljon opittavaa elämästä.

Kuherruskuukauden jälkeen alkaa kotiväkivalta? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan