Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te 70-luvun nuoret oikeasti saitte ajan kulumaan??

Vierailija
14.04.2017 |

Minulla on puhelin huollossa ja jo 20 minuutin bussimatka kyllästyttää. Mitä te teitte ennen?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me juteltiin, pelattiin korttia, ryypättiin joskus, katseltiin maisemia, kiipeiltiin ja sen semmoista.

Vierailija
22/30 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelin musiikkia, luin kirjoja ja lehtiä, kirjoitin runoja, päiväkirjaa ja kirjeitä, kudoin villapaitoja, ompelin vaatteita, tein vesiväritöitä, askartelin juhlapyhiksi koristeita, liikuin luonnossa, marjastin metsässä, poimin mäkimansikoita, hoidin kasvimaata, valokuvasin, kävin yökylässä kavereilla, pelasin korttia ja lautapelejä sisarusten kanssa, pelasin pasianssia korteilla, leivoin kakkuja ja pikkuleipiä.

Harmittaa, ettei enää ole aikaa tehdä juuri mitään noista.

Mikähän siinä on , ettei nykyisin aika riitä oikein mihinkään . Meillä on kännykät ja laitteet, kulkeminen on helpompaa ja nopeampaa. 70- luvulla piti moni asia tehdä hitaammin ja alusta asti itse ja silti jäi aikaa. Onko asenne jotenkin toisenlainen ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juorusin Graham Bellin jo 100 vuotta sitten keksimän laitteen avulla ystävieni kanssa tunti tolkulla koulun jälkeen. Viikonloppuisin kotibileissä.

Vierailija
24/30 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä toisella kymmenellä laskettiin suksilla jyrkkää mäkeä alas puita väistellen. Mentiin kaikkiin vaarallisiinkin paikkoihin touhuamaan. Kun siitä selvittiin hengissä, niin nuoruus meni musiikkia kuunnellen, lueskellen, pyöräillen. Telkusta tuli Fame, Ritari Ässä, Velipuolikuu ja Tyttökullat.

Vierailija
25/30 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelin musiikkia, luin kirjoja ja lehtiä, kirjoitin runoja, päiväkirjaa ja kirjeitä, kudoin villapaitoja, ompelin vaatteita, tein vesiväritöitä, askartelin juhlapyhiksi koristeita, liikuin luonnossa, marjastin metsässä, poimin mäkimansikoita, hoidin kasvimaata, valokuvasin, kävin yökylässä kavereilla, pelasin korttia ja lautapelejä sisarusten kanssa, pelasin pasianssia korteilla, leivoin kakkuja ja pikkuleipiä.

Harmittaa, ettei enää ole aikaa tehdä juuri mitään noista.

Mikähän siinä on , ettei nykyisin aika riitä oikein mihinkään . Meillä on kännykät ja laitteet, kulkeminen on helpompaa ja nopeampaa. 70- luvulla piti moni asia tehdä hitaammin ja alusta asti itse ja silti jäi aikaa. Onko asenne jotenkin toisenlainen ?

Koulupäivät olivat lyhyemmät kuin työpäivät ja lasten huoltoon menee aikaa päivittäin. Mutta kun olin työtön muutaman kuukauden, ompelin ja kudoin ja luin, kävelin metsässä ja remontoin ja korjasin eli minulla ajan puute on ainakin konkreettinen este.

Vierailija
26/30 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hippeiltiin- soitettiin kitaraa nuotin äärellä ja vähän juopoteltiin

Vierailija
27/30 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luku oli kivaa aikaa. Tulin maalta kaupunkiin lukioon ja silloin avautui ihan eri maailma. Koulujututkin jäi hetkeksi sivuun. Olin aika originelli jo silloin 😉

Vierailija
28/30 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin tuli mieleen, että Hai-saappaisiin maalattiin kukkia ja liehuttiin ympäriinsä maxitakeissa.

Vierailija
29/30 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istin rappusilla ja surin, kun somea ei vielä ollut.

Vierailija
30/30 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutin koiraa ja kisasin sillä, meitä oli teiniporukka joka kävi ahkerasti koiratreeneissä ja ulkoiluttamassa koiria, saatoimme tehdä neljän-viiden tunnin lenkkejä. Sen lisäksi tein monenlaisia käsitöitä, kuuntelin musiikkia, piirsin ja maalasin sekä tein koululäksyjä ja luin kirjoja. Aina oli tekemistä.