Minkä ruuan kanssa sopii juomaksi maito?
Itse en juo maitoa sellaisenaan koskaan, mutta jostain syystä ranskanperunat kaipaavat seurakseen maitoa. Piimä ei käy missään nimessä. Lisäksi jos herkuttelen joskus voileipäkekseillä ja juustolla, niin niidenkin maun maito jotenkin kruunaa. Onko teillä jotain ruokatottumuksia, joita täydennätte lasillisella maitoa?
Kommentit (27)
Nykyään en oikeastaan juo maitoa lähes ollenkaan, mutta pinaattilettujen ja puolukkahillon kanssa se on ainoa mahdollinen juoma <3
Ei oikeastaan minkään, mutta paine ajaa juomaan maitoa perinteisien Suomi ruokien kanssa.
Mustamakkaran kyytipojaksi :-) Muuten en juuri juo maitoa.
Pikkulapsille ihan minkä ruuan kanssa vain. Muille ei kyllä minkään ruuan kanssa.
Mielestäni oma tekemän pitsan seurana sopii kylmä maito täydellisesti.
Kaikki ruuat olen jääkiekkoilija ja tilaan aina maitoa vaikka herättää hilpeyttä. Ihan paras juoma.
No tämä ei ole ruoka, mutta kun haluan herkutella, niin juon täysmaitoa ja syön lakritsia/korvapuustin.
Makaronilaatikkon kanssa juon aina maitoa. Samoin lämmin pulla suorastaan vaatii maitoa lisäksi.
Kovasti tuntuu olevan maito tapetilla :)
Vierailija kirjoitti:
No tämä ei ole ruoka, mutta kun haluan herkutella, niin juon täysmaitoa ja syön lakritsia/korvapuustin.
Mulla samat tavat, täysmaitoa+ Kouvolan pehmeitä lakuja, nam.
Maito sopii kaikkien ruokien kanssa. Kannattaa vaihtaa maitomerkkiä, esim. valio maito on paskaa.
Syön kohta mämmiä kylmällä maidolla. Herkkua!
Lihis kahdella nakilla, kaikilla mausteilla ja puolen litran maito, kiitos. Hyvin yleinen tilaus nakkikiskalla.
Maito + vasta leivotut keksit
Maito + korvapuustit
Maito + Lontoonrae suklaa
Musta makkara ja hanpurilaisateria grillillä.
Fazerin sininen.