Lantiopohjan lihakset-kuinka moni jumppaa?
Yllä kysymys..olen synnyttänyt ja pitääkö niitä alkaa jumpata säännöllisesti ?
Kommentit (10)
Mä oon ainakin jumpannut jo ihan ala-asteikäsestä. Ihan viimeistään raskausaikana varmaan kannattas alkaa niit harjottaan.
Itse olen epäsäännöllisesti jumpannut. Eli muutaman päivän tekeminen innostaa ja sitten en enää jaksa tehdä kuukausiin.
Täytyypä myöntää, että ei ole tullut "treenailtua" kuin joskus tosi, tosi harvoin. Lähinnä silloin kun osuu silmiin joku juttu niistä ja tulee mieleen, että "ai niin, niitä varmaan pitäis treenata...". Sit teen ehkä parina päivänä ja se jää taas siihen pitkiksi ajoiksi. Pitää siis varmaan vastata, että käytännössä en treenaa siis ollenkaan.
Yksi päivä olin muuten kävelyllä (muutama päivä ennen ovulaatiota) ja tuntui hetken ajan, että kohtu "tippuu". Pelästyin sitä tunnetta, mutta onneksi se meni vähän ajan päästä ohi. Pitäisi varmaan alkaa tosissaan jumpata niitä. Se kohdun laskeuma kyllä kuulostaa tosi kauhealta, mut jotenkin sitä on vaan ajatellut, ettei mulle nyt sellaista tule. Gynelle varmaan täytyisi aika varata varmuudeksi...
t. 35v, yksi synnytys 3 vuotta sitten
Pakko jumpata. Tai pakko ja "pakko".
Kohtu poistettu, joten ei ole tukilihaksena rakolle. Mieluummin jumppaan ennaltaehkäisevästi, kun herään siihen että on pissat pöksyissä.
Jumppaan! Säännöllisesti. Tuottaa nautintoa niin miehelle kuin itsellenikin kun rakkauslihakset on voimakkaat. Ja keho kiittää sitten vanhempana.
Jumppaan. Selkäliiton sivuilla minusta tehokkain jumppa juuri naisille niille lihaksille, lantiopohja ja alaselkä.
Aloitin nyt jumpan ja päätin joka päivä jumpata.
Toki, antoivat äitiysneuvolassa ohjelapun ja kehoittivat tekemään jo nyt.
Tottakai junpataan. Saan peppu reiällänikin metukka pötkön poikki ja päreiksi!