Muistatteko tämän tekstin sanatarkasti jos luette ajatuksella? Tarvin apua! Onko mulla huono muisti?
Onko normaalia, että jos lukee jonkun pitkän tekstin vaikka 1 kerran ajatuksen kanssa, niin ei muista lähes muutakuin sen tekstin pääpointin? Siis, että ei muista edes lähes sanatarkasti mitään? Onko se normaalia? Mulla siis näin.
Kokeilkaa lukea tämä 1 kerran läpi, ja sen jälkeen mietitte mielessänne, että mitä kaikkea muistatte tuosta? Älkää huijatko vaan lukekaa oikeesti vaan 1 kerran ajatuksen kanssa ja kattokaa miten käy.
Teksti on ihan randomisti poimittu iltasanomien uutisesta sekalaisesti.
Haluan siis vain nähdä, että onkohan muillakin ihan samanlailla tämä asia, vai onkohan mulla oikeesti tullut muistiin jotain vikaa ja pahasti.. :/ Arvostaisin, jos auttaisitte mua!
Kiitti!
Ohjushävittäjä USS Wayne E. Meyer on varustettu edistyksellisellä Aegis-asejärjestelmällä, joka on Yhdysvaltain ohjuspuolustuksen kulmakivi. Sen tutkat kykenevät havaitsemaan lähestyvät ohjukset ja ohjaamaan omat torjuntaohjukset tuhoamaan sen, eli järjestelmää voisi periaatteessa käyttää jopa Pohjois-Korean ohjuskoetta vastaan. Tällainen olisi perusteltua esimerkiksi siinä tapauksessa että Pohjois-Korea yrittäisi ampua ohjuksen lähelle Japania.
Kiina on Pohjois-Korean uhittelun ja Yhdysvaltain pullistelun vuoksi kehottanut osapuolia malttiin ja sanonut, ettei tilannetta voi ratkaista väkivalloin. Kiinan valtion ylläpitämä lehti arveli tilanteen olevan nyt lähempänä sotilaallista yhteenottoa kuin kertaakaan sitten Pohjois-Korean ensimmäisen ydinkokeen vuonna 2006.
Yhdysvaltoja huolestuttaa Pohjois-Koreassa erityisesti sen mahdollinen kyky kehittää ydinohjus, jolla se voisi uhata jopa Yhdysvaltain mannermaata.
– Pohjois-Korea kerjää vaikeuksia. Jos Kiina suostuu auttamaan, se olisi hienoa. Jos ei, ratkaisemme ongelman ilman heitä, Trump twiittasi toissa päivänä.