Asuntolaina loppui tänään, nyt jää 1 200 €/kk ylimääräistä käyttörahaa.
Vuodessa siis Mietin että mitä tuolla tekisi vai kerrytänkö vain tilille ja sijoitettavaksi? Talo on sen verran uusi, ettei remppaa tarvitse tehdä ainakaan 15 vuoteen.
Laittavatko ihmiset yleensä kesämökin hankintalistalle tässä vaiheessa?
Kommentit (24)
Onnea! Olen ollut samassa tilanteessa viime kesästä. Koska lainaa maksaessa oli välillä tiukilla, olen ottanut nyt vähän aikaa rennommin, nauttinut tilanteesta ja tehnyt matkoja johon ei ollut aiemmin mahdollisuutta. En todella kaipaa mitään kesämökkiä, vaan olen päätynyt toistaiseksi säästämään ylimääräiset. Jatkossa pitää miettiä ostaako sijoitusasunnon vain rahastoon. Tilillä ei kannata makuuttaa.
Itse laittaisin osakkeisiin. Sijoitusasuntokin voi olla kiva, mutta siihen liittyy yllättävän paljon työtä ja päänvaivaa, riippuu toki vuokralaisesta ja tuurista.
Eikös tunnukin hienolta! Muistan oman vastaavan tilanteeni. Tosin minun asuntolainani viimeinen erä osui syksylle ja sain nautiskella vain kolme kuukautta isommista tuloista. Vuodenvaihteessa veroprosentti nousi. Mietin, miten järkevästi nuo ylimääräiset sijoittaisin. Mielitekoja toki oli aika paljon, kun olin ollut toistakymmentä vuotta taloudellisesti aika tiukoilla. Uusia vaatteita ja kenkiä ym. teki mieli. Sitten järki voitti: älysin, että nythän minulla on yllättäen varaa hankkia tietokone (josta sain vieläpä verovähennystä!). Tämä siis tapahtui lähes 20 vuotta sitten, jolloin tietokoneet olivat vielä melkoisen kalliita. Siitä muuten samalla urkeni uusi harrastuskin, kun sain nettiyhteyden: aloin tutkia sukuani. Ja kyllä niitä uusia hameita ja kenkiäkin tuli sitten hankituksi!
Mä en tule olemaan koskaan tossa tilanteessa. :(