Kun katsot 20v taaksepäin, tuntuuko se aika pitkältä vai lyhyeltä?
Itse kun mietin sitä aikaa ja tapahtumia, niin tuntuu kuin se olisi ollut ihan vasta. Sitten saatan havahtua, että hitto, siitähän on jo 20v ja sehän on oikeasti pitkä aika. Ei se kuitenkaan pitkältä tunnu.
Joskus jopa vähän hävettää, kun jostain puhun asiasta niin kuin se olisi tapahtunut tyyliin viime vuonna, mutta tapahtuikin sillon 20v sitten.
Kommentit (27)
tasan 20 vuotta tuntuu lyhyeltä,eikä nyt oikeestaan asiat ole muuttuneet mitenkään radikaalisti,paitsi internet on tullut mutta se ei ole muuttanut semmoisia tiettyjä perusjuttua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen tätä kun meidän äitikin voivottelee että 30 vuotta meni hujauksessa. Minusta taas kaksi vuotta sittenkin on ikuisuuksia sitten. Kymmenen vuotta sitten oli kuin eri elämä ja 20 vuotta sitten hyvä kun muistan. Olen huomannut sen että useimpien ihmisten mielestä kymmenenkin vuotta hupsahtaa ihan tuosta noin vain. Minä taas koen aivan päinvastaisesti. Mikähän tämän selittää? En ole mitenkään tavanomaista puuhakkaampi että sillä voisi selittää että on ollut niin paljon tapahtumia. Joku eri tapa kokea ja mieltää aikaa vain? No, olen kyllä tyytyväinen koska parempihan se niin on että elämä tuntuu pitkältä kuin lyhyeltä.
Itse koen, että kun on tylsää, niin aika kuluu hitaammin ja puuhakkaalta ihmiseltä se nyt ainakin kuluu nopeammin.
Niin no, ei minulla mitenkään tylsääkään ole ollut, että en ole istuskellut vain odottelemassa vuosikymmenien vaihtumista. Olettaisin kuitenkin että jos elämä on täynnä tapahtumia ja menemisiä niin se jälkeenpäin katsottuna on täydempää ja aika tuntuu pidemmältä kuin jos olisi vain möllötellyt vuosikausia ilman mitään mieleenpainuvia tapahtumia. Mutta kukin tietysti kokee nämä jutut tavallaan.
20 vuotta sitten elin parasta aikaani noin parikymppisenä,kaipaan sitä ysärimenoa ,ne oli ihan ainutlaatuista aikaa,siinä oli jotain taikaa
Ihmeellistä että monet pitävät vanhoja asioita kuten ne olisivat tuoreita, käsite "voittaa aikaa" hiukan outo.
Uskossa oleva ei ainakaan menetä mitään koska Jumala luo uutta.
Pitkältä ajalta se tuntuu. Olin niin nuori 20 vuotta sitten. Toisaalta aika menee nopeasti, sitä nopeammin mitä onnellisempi on.
20 vuotta sitten muutimme tähän taloon ja päätimme tehdä pian keittiöremontin. Pitäisiköhän vihdoin ensi syksynä...
Itse koen, että kun on tylsää, niin aika kuluu hitaammin ja puuhakkaalta ihmiseltä se nyt ainakin kuluu nopeammin.