Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauhea riita taas kumman porukoille mennään pääsiäiseksi!

Vierailija
13.04.2017 |

Ollaan ihan aina käyty mun äidin luona pohjosessa pääsiäisenä. Lupasin äidille että mennään nytkin. Huomenna lähetään ajamaan ja maanantaina takasin. Ihana nähdä siskot ja heidän perheet, he tulee kaikki kanssa äidille!

Tietysti mun miehen piti alkaa valittaa että voitasko olla kotona kerrankin ja käydä hänen vanhemmilla pääsiäispäivänä syömässä. Olisi kuulemma kiva siivota autotallia ja tehdä puutarhatöitä. Ja matkaa mummulaan on yli 600 kilometriä, ei viittis ajas. Ja oltiinhan me siellä just hiihtolomalla ja jouluna. Ja pienessä asunnossa kolme perhettä kylässä, kamalan ahdasta.

Eikö mies ymmärtä että mököttämisellä pilaa ihan kokonaan mun fiilikset? Olen niin vihainen sille että pidän kyllä mykkäkoulua koko pääsiäisen. Ja lapsetkin on kääntänyt mua vastaan, nekin kitisee että miksei olla kotona.

Mä nyt vaan olen tällänen superseurallinen perheihminen ja haluun olla perheeni kanssa niin paljon kuin mahdollista! Ei kai siinä mitään pahaa ole?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo tämäkin.

Aivan liian alleviivatut tärpit

Hanki elämä

Vierailija
2/23 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiks se nyt ois asiallista välillä viettää juhlapyhiä sen toisenkin puolison perheen luona? Jos nyt jo joulu ja hiihtoloma on menty sinun pillin mukaan, niin on vain oikeus ja kohtuus, jos nyt olisi miehen perheen vuoro

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/23 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yksin. Mies ja lapset voivat ihan hyvin jäädä kotiin.

Vai jatkuuko tää stoori sillä, ettei sulla ole ajokorttia ja julkisilla ei pääse?

Vierailija
4/23 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näitä kyllä jaksaisi. Mitä tehtäisiin, että provot loppuisi tältä palstalta?

Vierailija
5/23 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan asia pitänyt ottaa käsittelyyn jo vähän aikaisemmin? Toisaalta nämä vähän pidemmät lomat (joulu, hiihtoloma, pääsiäinen, kesäloma...) on ainoat tilaisuudet nähdä sinun sukulaisiasi (1200km lenkkiä ei todellakaan ajeta tavallisena viikonloppuna).

Toisaalta 1200km ajo lähes joka kuukausi, vain parin päivän tähden ja sekin ahtaasti asuen "toisen nurkissa" (sinun lapsuuden kotisi ei ole miehellesi samalla tavalla omaa reviiriä) on paljon vaadittu.

Jos olette kerran ehtinyt nyt sopia lähdön, niin menkää tällä kertaa. Mutta heti pääsiäisen jälkeen kalenteri käteen ja sopikaa jo etukäteen seuraavat juhlapyhät. Voisiko sukulaisesi tulla välillä teille? Ja toisella kertaa taas viettäisitte pyhiä ihan omalla perheellä. Ja sitten taas tapaisitte miehen perhettä ja juhlisitte hänen sukunsa tapaan. Välillä on myös mahdollista, että mies jää kotiin ja sinä menet yksin viettämään laatuaikaa oman sukusi kanssa.

Vierailija
6/23 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei perheen pidä aina kaikkia juhlapyhiä viettää yhdessä. Itse käyn yksin vanhempieni luona ja mies käy omiensa. Lapset jaetaan tai menevät toisen mukana. Välillä on ihanaa olla keskenään lapsuuden perheen kanssa. Se on kuitenkin erilaista kuin silloin kun oma perhe on mukana. Sanoisin siis että mene yksin (tai lasten kanssa) ja nauti!

Vierailija
7/23 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole ajokorttia ja julkisilla ei pääse.

-ap

Vierailija
8/23 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestiin 6 lisään että siis välillä erikseen. Ei aina.

Vierailija
9/23 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, olis ollu kyllä tosi hyvä provoilu, mutta olisit jättänyt ton "pidän kyllä mykkäkoulua" ja pari muuta kohtaa pois.

Vierailija
10/23 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

En ole provo huutelija. Mutta nyt menee vähän yli. Jos menet taxilla tai mies vie lähimpään paikkaan mistä julkiset liikkuu ja sitten isä tulee hakemaan asemalta mikä on lähimpänä. Yleensä tässä maassa jokin osa 600 km matkasta niin bussi liikkuu

Vierailija
11/23 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan ihan aina käyty mun äidin luona pohjosessa pääsiäisenä. Lupasin äidille että mennään nytkin. Huomenna lähetään ajamaan ja maanantaina takasin. Ihana nähdä siskot ja heidän perheet, he tulee kaikki kanssa äidille!

Tietysti mun miehen piti alkaa valittaa että voitasko olla kotona kerrankin ja käydä hänen vanhemmilla pääsiäispäivänä syömässä. Olisi kuulemma kiva siivota autotallia ja tehdä puutarhatöitä. Ja matkaa mummulaan on yli 600 kilometriä, ei viittis ajas. Ja oltiinhan me siellä just hiihtolomalla ja jouluna. Ja pienessä asunnossa kolme perhettä kylässä, kamalan ahdasta.

Eikö mies ymmärtä että mököttämisellä pilaa ihan kokonaan mun fiilikset? Olen niin vihainen sille että pidän kyllä mykkäkoulua koko pääsiäisen. Ja lapsetkin on kääntänyt mua vastaan, nekin kitisee että miksei olla kotona.

Mä nyt vaan olen tällänen superseurallinen perheihminen ja haluun olla perheeni kanssa niin paljon kuin mahdollista! Ei kai siinä mitään pahaa ole?

1 / 5

Vierailija
12/23 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko oikeasti miettinyt että mikä sinussa on vialla? Oletko jotenkin syrjäytynyt ja yksinäinen kun kyhäilet tällaisia tarinoita? Suosittelen että otat yhteyttä omaan terveyskeskukseesi ja selität tilanteen. Ei normaali tervepäinen ihminen kynäile mitään näin turhanpäiväisiä provoja. Mene töihin.

Vierailija
13/23 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa pois, että ei ne teidän sukulaisvierailut niillekään vanhemmille ole mitään herkkua välttämättä. Tulee kalliiksi syöttää monta päivää isoa sukua ja kuunnella sitä lasten kirkumista ja valittamista. Varsinkin jos on itse vielä työelämässä, niin olisipa ihana viettää ihan oma lomanen.

Tietysti sosiaalisista syistä pitää kutsua ja olla olevinaan surullinen jos eivät vieraat taas tulekaan.

Vierailija
14/23 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs pirttihirmu Porvoossa on herännyt? Eikun niin, eikö nyt pitäisi noita-akkojen tulla ilmoille.

Mutta kuten niin monen muunkin provon kohdalla, niin uskon tällaisia perheitä (tai siis tyranniäitejä) oikeasti löytyvän. Kysymys vain kuuluu, että miksi ihmeessä nämä reppana miehet suostuvat tuollaiseen. 

Vierailija
15/23 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Mies on varmasti iloinen, kun vaimo pitää häntä henkilökohtaisena taksikuskina. Ethän vain missään nimessä maksa mitään autoon liittyviä kuluja?

Vierailija
16/23 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs pirttihirmu Porvoossa on herännyt? Eikun niin, eikö nyt pitäisi noita-akkojen tulla ilmoille.

Mutta kuten niin monen muunkin provon kohdalla, niin uskon tällaisia perheitä (tai siis tyranniäitejä) oikeasti löytyvän. Kysymys vain kuuluu, että miksi ihmeessä nämä reppana miehet suostuvat tuollaiseen. 

Varmaan on mutta yksikään heistä ei kirjoita näin

Vierailija
17/23 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja matkaa mummulaan on yli 600 kilometriä, ei viittis ajas. Ja oltiinhan me siellä just hiihtolomalla ja jouluna. Ja pienessä asunnossa kolme perhettä kylässä, kamalan ahdasta.

....

Jos nyt leikitään, että tämä olisi tosi tarina, niin kyllä on vässykkä mies. Kuinka joku suostuu tuollaiseen?

Vaimon isoäiti asui noin 600 km päässä ja sanoin aikanaan, että kerran vuodessa suostun tuon matkan ajamaan kyläilyreissun takia. Jos haluaa käydä useimmin, niin junalle pääsee melko lähelle.

Minkä äikäisistä lapsista oli tässä provossa kyse? Tai toisaalta kyllähän ne kaikki kyllästyy tuollaiseen reissaamiseen.

Vierailija
18/23 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun otsikko on täysin väärä. Siinä pitäisi lukea: "mies ja lapset eivät suostu enää pirttihirmun pompoteltavaksi".

Vierailija
19/23 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näitä kyllä jaksaisi. Mitä tehtäisiin, että provot loppuisi tältä palstalta?

Eihän provoissa mitään vikaa ole, mutta se  on taitolaji saada ne sopivan provosoivaksi, mutta kuitenkin ampumatta yli kaikilla tärpeillä. Siis kuten AP:lle nyt kävi. Liikaa on liikaa.

Vierailija
20/23 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apn kannattaisi hommata kortti.

Yksin ei voi mennä lupaamaan puolison puolesta, että missä pääsiäinen vietetään. Ensin keskustellaan puolison kanssa ja yhdessä päätetään minne mennään. En minäkään pakotettuna tahtoisi. Miehelläkin on ollut elämä, ennen teidän yhteistä taivalta.

Jos olette olleet jo viime juhlapyhät perheelläsi, ehkä on puolison perheen vuoro.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi