Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nämä paniikkikohtauksen tms. oireita?

Vierailija
12.04.2017 |

Olen ollut pidemmän aikaa äärimmäisen stressaantunut. Välillä minua stressaavat ja ahdistavat ajatukset ikään kuin ottavat minusta vallan, enkä pysty miettimään kertakaikkiaan mitään muuta. Ahdistun järkyttävästi, hengitykseni kiihtyy ja tuntuu että seinät kaatuu päälle. Hengenahdistus ja muu loppuu kun hengittelen hetken syvään, mutta kurkkuuni jää tuon jälkeen ikään kuin palan tunne.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Tuleeko useinkin? Miltä tarkallee tuntuu sen aikana, ja jälkeen?

T.paniikkihäiriöinen

Vierailija
2/5 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T.paniikkihäiriöinen

Tulee aivan kamala tunne, joskus luulen että kuolen tähän paikkaan. Hengenahdistus/hyperventilaatio pelottavin oire. Tulee esimerkiksi järkyttävän kuuma, hikeä pukkaa urakalla vaikka itse kohtaus tuntuu kestävän maksimissaan minuutin, jos sitäkään. Kohtauksen jälkeen ikään kuin helpottunut fiilis, mutta säikähdän joka kerta. Näitä tulee ehkä 2-3 kertaa viikossa, aina ahdistavien ajatuksien seurauksena. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.paniikkihäiriöinen

Tulee aivan kamala tunne, joskus luulen että kuolen tähän paikkaan. Hengenahdistus/hyperventilaatio pelottavin oire. Tulee esimerkiksi järkyttävän kuuma, hikeä pukkaa urakalla vaikka itse kohtaus tuntuu kestävän maksimissaan minuutin, jos sitäkään. Kohtauksen jälkeen ikään kuin helpottunut fiilis, mutta säikähdän joka kerta. Näitä tulee ehkä 2-3 kertaa viikossa, aina ahdistavien ajatuksien seurauksena. 

Paniikkikohtauksia. Selkeästi. Eivät ole vaarallisia,inhottavia kylläkin. Kannattaa hakeutua lääkäriin, pyytää lääkettä (ne auttaa) ja hakeutua juttelemaan.

Oletko minkä ikäinen? Mikä elämäntilanne nyt? Osaatko sanoa mikä laukaisi kohtaukset?

(Laitan tämän kirjanmerkkeihin, niin ei häviä tämä keskustelu. Käyn pian nukkumaan.)

T: sama paniikkihäiriöinen vierailija1

Olen parikymppinen, hyvin raskaat puoli vuotta takana. Arkisetkin jutut tuntuneet joskus aivan ylitsepääsemättömiltä. Olen käynyt psykologilla juttelemassa juurikin viimeisen puolen vuoden tapahtumista, en viitsi nyt sen enempää avata. Kohtaukset johtuvat taatusti niistä asioista.

Vierailija
4/5 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.paniikkihäiriöinen

Paniikkikohtauksia. Selkeästi. Eivät ole vaarallisia,inhottavia kylläkin. Kannattaa hakeutua lääkäriin, pyytää lääkettä (ne auttaa) ja hakeutua juttelemaan.

Oletko minkä ikäinen? Mikä elämäntilanne nyt? Osaatko sanoa mikä laukaisi kohtaukset?

(Laitan tämän kirjanmerkkeihin, niin ei häviä tämä keskustelu. Käyn pian nukkumaan.)

T: sama paniikkihäiriöinen vierailija1

Olen parikymppinen, hyvin raskaat puoli vuotta takana. Arkisetkin jutut tuntuneet joskus aivan ylitsepääsemättömiltä. Olen käynyt psykologilla juttelemassa juurikin viimeisen puolen vuoden tapahtumista, en viitsi nyt sen enempää avata. Kohtaukset johtuvat taatusti niistä asioista.

Kannattaa pyytää lääkeapua. Niistä on hyötyä. Ja koettaa rentoutua ja olla murehtimatta.

T. Sama paniikkihäiriöinen

Vierailija
5/5 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lääkärissä. Ei tuollaisesta kannata kärsiä itsekseen. Apua saa lääkkeillä, mutta toki sinun täytyy alkaa tuota psyykkistä kuormitustakin purkamaan, vaikka lääkkeet auttaisivatkin. Tsemppiä ja varaapa heti seuraavana arkiaamuna aika lääkärille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi