En ymmärrä Skam-hypeä.
Mikä siinä sarjassa on niin erikoista? Minusta ei ole kovinkaan kiinnostava sarja.
En ymmärrä tätä hypetystä, Demissä on ainakin miljoona keskustelua ja artikkelia Skamista....
Naurettavaa, toivottavasti menee pian ohi.
Kommentit (51)
Ei sinun tarvitsekaan ymmärtää. Minä en ymmärrä Temptation island -hypeä, mutten silti tee ihmettelyilleni omia keskusteluja.
Mieluummin mä Skamia ja vastaavia katson kuin tositeeveeshaibaa.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää kun sarjassa on niin paljon hiljaisia hetkiä.
Taidat olla näitä nykyajan ADHD lapsia joita varten nykyään jokaisessa youtube videossakin pitää huuttaa ja melkasta jatkuvasti :-( Sama porukka sitten pitää ravintoloissa, busseissa yms. kovaa meteliä, kun ärsyttää jos on sekunti hiljaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää kun sarjassa on niin paljon hiljaisia hetkiä.
Taidat olla näitä nykyajan ADHD lapsia joita varten nykyään jokaisessa youtube videossakin pitää huuttaa ja melkasta jatkuvasti :-( Sama porukka sitten pitää ravintoloissa, busseissa yms. kovaa meteliä, kun ärsyttää jos on sekunti hiljaista.
Olen itseasiadda todella hiljainen tapaus. Kaukana adhd:sta mutta joo jatkakaa...
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää kun sarjassa on niin paljon hiljaisia hetkiä. Joka jaksossa olen pikakelannut kohtauksia kun en jaksa esim katsoa vaan kun joku henkilö makaa sängyssä ja tuijottaa kattoon. Yhdessäkin jaksossa alussa meni varmaan 5 min ennen kun joku sanoi ensimmäisen lauseen. Paskin sarja mitä olen katsonut. En todellakaan ymmärrä näitä "paras sarja ikinä"-hehkutuksia!
Mua ne hiljaiset kohdat eivät häiritse, koska ne sopivat hyvin siihen realistisuuteen, mitä sarjassa mielestäni tavoitellaan. Ei todellisessakaan elämässä koko ajan olla jonkun toisen seurassa eikä jokainen hetki ole ikimuistoinen ja tapahtumarikas. Mielenkiintoisia noista hiljaisista hetkistä omasta mielestäni kuitenkin tekee näyttelijöiden ilmeikkyys. Minusta he osaavat hyvin välittää pienillä eleillä ja ilmeillä myös näissä hiljaisissa kohtauksissa sitä sisäistä ajatusmaailmaa ja tunnetilaa, joka heillä on juuri siinä tietyssä hiljaisessa hetkessä. Itse näen noissa hetkissä esim. hahmon epävarmuutta omasta seksuaalisesta identiteetistä, seksuaalisen kiinnostuksen heräämistä, halua olla hyväksytty, pelkoa, että kaverit tuomitsevat, pelkoa, siitä, että joutuu naurunalaiseksi, ihastumista, rakastumista, pelkoa rakkauden menetyksestä jne. Ne hiljaiset kohtaukset ovat juuri niitä, missä muiden edessä esitetty itsevarma rooli katoaa ja katsoja pääsee näkemään vilahduksia hahmon todellisista mietteistä ilmeiden ja yksityisyydessä tehtyjen tekojen kautta.
Luulin, että olen ainoa, joka ei näe tässä sarjassa mitään kiinnostavaa!
Esim. oma Facebook-seinäni täyttyi 30-40-vuotiaiden Skam-hypetyksestä. Katsoin ensimmäisen kauden loppuun, vaikka en olisi millään jaksanut. Kuvaus ja leikkaus on erittäin laadukasta työtä, sarja näyttää hyvältä. Siinäpä ne hyvät puolet oikeastaan olivatkin.
Käsikirjoitus on uskomattoman typerä, pinnallinen ja kliseinen. Välillä ei tiedä, yritetäänkö tässä tehdä kieli poskessa -komediaa vai vakavaa draamaa. Joka tapauksessa huumori ei naurata yhtään eikä draama vedä mukaansa.
Sen sijaan sarjassa ruokittaan käsitystä teinitytöistä typerinä, oikuttelevina, epäjohdonmukaisina bimboina. Väsynyttä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä sarjassa on niin erikoista? Minusta ei ole kovinkaan kiinnostava sarja.
En ymmärrä tätä hypetystä, Demissä on ainakin miljoona keskustelua ja artikkelia Skamista....
Naurettavaa, toivottavasti menee pian ohi.
Minkä ikäinen oot kun luet Demiä? Sehän on teinitytöille! Totta kai sen ikäiset tykkäävät tuon tyyppisistä sarjoista! (Ja niin tykkään muuten minäkin, 25v.)
Vierailija kirjoitti:
Tässä näemme loistavan eron fiksujen ja tyhmien ihmisten välillä.
Fiksut: katsovat ja tykkäävät mistä tykkäävät, eivätkä tuhlaa aikaansa muiden ihmisten mieltymysten ihmettelyyn.
Tyhmät: avaavat av:lla keskusteluja otsikolla "en ymmärrä x-hypetystä", "muita joita ärsyttää sarja x" ja kommentoivat sinne "ööööö siis en tajuu, miks siinä on niin tylsiä juttuja ja pitkiä hiljaisuutta?? Mä tykkään vaan toiminnasta ja räjähtelyistä!"
Tyhmät: avaavat av:lla keskustelun ja tulevat valittamaan toisen mielipiteestä
Fiksut: ignooraavat keskustelun joka ei kiinnosta.
Ap kertoo oman mielipiteensä, ja jos ei sinua kiinnosta, älä kommentoi mitään turhaa. Siinä se.
Sinä kuulut kategoriaan "tyhmät"
Vierailija kirjoitti:
Katsoin pari jaksoa ja jäi mietityttämään, miksi sarjassa puhuttiin homofiileista (ainakin Vilde käytti tätä sanaa). Homoseksuaali, jopa gay, kuulostaisi järkevämmältä.
En ole katsonut sarjaa, enkä tiedä miten sana homofil on käännetty suomeksi, mutta norjankielinen sana "homofil" tarkoittaa ihan homoa, eli homoseksuaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä näemme loistavan eron fiksujen ja tyhmien ihmisten välillä.
Fiksut: katsovat ja tykkäävät mistä tykkäävät, eivätkä tuhlaa aikaansa muiden ihmisten mieltymysten ihmettelyyn.
Tyhmät: avaavat av:lla keskusteluja otsikolla "en ymmärrä x-hypetystä", "muita joita ärsyttää sarja x" ja kommentoivat sinne "ööööö siis en tajuu, miks siinä on niin tylsiä juttuja ja pitkiä hiljaisuutta?? Mä tykkään vaan toiminnasta ja räjähtelyistä!"
Tyhmät: avaavat av:lla keskustelun ja tulevat valittamaan toisen mielipiteestä
Fiksut: ignooraavat keskustelun joka ei kiinnosta.Ap kertoo oman mielipiteensä, ja jos ei sinua kiinnosta, älä kommentoi mitään turhaa. Siinä se.
Sinä kuulut kategoriaan "tyhmät"
Sovitaan näin. Aika naurettavaa silti poistattaa tuo aiempi viestini - taisi osua ja upota :)
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseeko kaikkien tykätäkään kaikesta? :)
Itse olen täysin koukussa kyseiseen sarjaan. Ikää löytyy 27v. mutta se ehkäpä juuri osittain koukuttaakin, kun sarjan kautta pääsee totaalisen irti omasta työstressistä ja muista tutuista arkipäivän kuvioista. Nuo nuoret näyttelijät ovat aivan uskomattoman luonnollisia ja taitavia, vaikka ymmärtääkseni kaikki ovat melko pystymetsästä poimittu sarjaa varten. Mutta joo, itseäni tämä sarja viihdyttää paljon. Ja paljon sanottu, mutta tuntuu että olen myös oppinut jotain asioita itsestäni ja muista ihmisistä. Vuoropuhelut ovat jotenkin niin vilpittömiä, että ne pistää miettimään omia asenteitaan monen asian kohdalla.
Mutta kehumiset sikseen! Jos SKAM ei koukuta juuri sinua, niin turhaa käyttää energiaansa sen pohtimiseen, että miksi muut siitä tykkäävät. Katso tai tee jotain sellaista, mikä tuo just sulle hyvän mielen. :)
Ainoa järkevä kommentti koko ketjussa👏🏼
Ei siinä olekkaan mitään erikoista. Sen kohdalla vain on hyvin hoidettu markkinointi ja mainonta ja siksi näet niitä artikkeleitakin. Suurinosa ihmisistä on nykyään massaa ja menevät ja tekevät ryhmäpaineen takia sitä mitä kaikki muutkin.