Jenkkikodeissa ei ole eteistä
Mihin takit ja kengät jätetään?
Kommentit (30)
Elokuvissa ja tv-sarjoissahan takit kasataan aina bileissä sängylle. Aika ällöttävää kyllä, mikäli näin tehdään oikeastikin.
Kyllä anoppini talossa etinen on. Ei tosin sellaisia valtavia naulakkosysteemejä kurahousuille ja miljoonille kengille kuten suomalaiskodeissa on. Vaatehuoneet on erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Elokuvissa ja tv-sarjoissahan takit kasataan aina bileissä sängylle. Aika ällöttävää kyllä, mikäli näin tehdään oikeastikin.
Niin meilläkin. Tosin päiväpeiton päälle. Ei todellakaan ole vaatenaulakkoa monelle hengelle.
Ne vie takit omiin vaatekaappeihinsa. Kengät on jalassa ja muut siellä vaatekaapissa kanssa.
Nykyään on usein ns kuraeteinen.
Muuten sitte komero tai pystynaulakko.
Mitkä takit?
Mä oon käyttänyt takkia kaks kertaa vuoden aikana. Eli siis ihan vaatekaapissa säilytän.
Monissa taloissa on kyllä takkikomero joko olohuoneessa tai keittiössä (autotallinoven läheisyydessä).
Kengät meillä on kenkätelineessä ulko-oven vieressä. No joo on meillä kyllä naulakkokin oven vieressä, mutta eipä sitä juuri tarvitse.
AV-momma
Meillä pääovi aukeaa suoraan formal living, vaan emme kulje siitä juuri koskaan, vaan kuljemme aina autotallin ja utility roomin kautta eteistilaan, jossa on vaatekomero.
Siis ihanko oikeasti jenkeillä on himassaan ulkokengät 24/7 jalassa?? Ja niitä koiranpaskaisia kenkiä hinkataan sitten sohvaan ja sänkyyn ja ties mihin? YÄK. Luulin että se on urbaanilegendaa.
Meilla on eteinen johon ovi autotallista ja varsinainen etuovi. Seinan mittainen ovellinen vaatekaappi jossa tilaa kaikkien takeille ja ulkokengille. Peili ja laskutaso ja puusohva jossa istuen voi vaihtaa kengat ja istuinkannen alla sailytystilaa. Suomalaistyylinen ilmasto.
Floridassa ja etela-Kaliforniassa ei eteiselle ole paljon kayttoa kun paallysvaatteita harvoin tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä pääovi aukeaa suoraan formal living, vaan emme kulje siitä juuri koskaan, vaan kuljemme aina autotallin ja utility roomin kautta eteistilaan, jossa on vaatekomero.
Voisitko puhua suomea?
Vierailija kirjoitti:
Siis ihanko oikeasti jenkeillä on himassaan ulkokengät 24/7 jalassa?? Ja niitä koiranpaskaisia kenkiä hinkataan sitten sohvaan ja sänkyyn ja ties mihin? YÄK. Luulin että se on urbaanilegendaa.
Mä oon viiden vuoden aikana nähny 4 koiranpaskakasaa. Tosin siis mun kokemus on vain yhdestä kaupungista, jossa kävellään paljon.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ilmastosta. USAssa on laitonta kakattaa koiria kaduille joten sita kakkaongelmaa ei ole. Sitapaitsi kadut pestaan melko usein. Monessa paikassa ei ole mitaan loskakeleja jotka likaisi kengat. Kaliforniassa meni 280 paivaa ilman sadetta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei olla, vaikka ihan hyvin voitaisikin olla, koska ulkona on aina siistiä ja kuivaa eikä mitään koirankakkoja missään. Täällä ei kura eikä hiekka kantaudu, jos normaaleilla reiteillä liikkuu, sillä täällä autotiet ja kävelytiet on päällystetty kullalla 😉.
On niillä. Sen nimi on mudroom. Ns pääsisäänkäynti voi mennä suoraan ns viralliseen olkkariin mutta sitten on tuo toinen sisäänkäynti. Ja sitten on usein ns family room eli arkiolohuone.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko puhua suomea?
En halua!
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla naulakot ja sailytystilat kaikkien ulkovaatteille kun olet kutsunut 30 vierasta? Millaisen ratkaisun olet keksinyt?
En ole kirjoittaja 2, mutta: jos meille tulee paljon vieraita niin käytössä on kaksi pystynaulakkoa ja eteisen kaapissa on tanko, johon voi ripustaa 10 ihmisen päällysvaatteet vaivatta, jos siirrämme omat kuteemme väliaikaisesti vaikka varastotilaan.
Suomen ilmasto asettaa omat vaatimuksensa vaate- ja kenkämäärälle. Lisäksi lämpötaloudellisista syistä on oltava se ns. pikkueteinen.
Itse en pysty käyttämään sisällä ulkokenkiä edes duunissa. Siis jotkut hemmetin hiostavat lenkkarit, avokkaat tai vaikka buutsit jalassa sitä ei vain kykene sisätiloissa oleilemaan pitkää aikaa. Työssä jalassa ovat joko sandaalit tai sling backit.
Mahtaa sitä jalkasieni kukoistaa, jos koivissa on koko valveillaoloajan jalkineet ja vielä samat, joilla on rampattu ulkona. Döfä on varmasti mahtava. Tai ehkä jenkit ei sitten hikoile jaloistaan. Itse kuljen kotona mekossa ilman pikkareitakin tuuletuksen vuoksi.
Meillä on ollut eteinen vaatekaappeineen joka talossa jossa olemme asuneet ja asumme Kaliforniassa. Jenkeissä talot usein näyttävät upeilta mutta ovat silkkaa shittiä ja hinta sen mukainen (halpoja mutta ulkonäöstä päätellen suomalainen luulee että maksaa paljon) Täällä talojen hinnat määräytyvät paikan mukaan ja kalliilla paikoilla on myös taloissa erilainen arkkitehtuuri. Kalliissa taloissa on yleensä myös eteinen jonne voi jättää päällysvaatteet.
Kengät pidetään jalassa. Takkeja ei lämpimissä osavaltioissa käytetä. Vieraiden vaatteille voi olla pystynaulakko ovensuussa.