Mies, millaista huomiointia odotat naiselta ensitreffeillä?
Miehiä selvästi kiukuttaa, että naiset toivovat mieheltä herrasmiesmäisyyttä ja näin tuntevat ettei heitä ollenkaan huomioida.
Annoin yhteen ketjuun esimerkin, että olisiko hyvä jos nainen toimisi niinkuin mies, hakisi miehen kotoa, ostaisi vaikka kukan miehelle, auttaisi istumaan ja ihastelisi kuinka hyvännäköinen mies on. Tekisi tilaukset ravintolassa, pyytäisi laskun ja myös maksaisi sen, saattaisi miehen kotiin ja mahdollisesti yrittäisi päästä saatille..
Tämä ei kuitenkaan kuulemma ollut toivottua käytöstä, mutta kukaan ei kerro minkälaista sen huomioimisen pitäisi sitten olla??
Kommentit (36)
Vähän riippuu tietysti myös siitä miten niille ensitreffeille on ajauduttu. Jos nainen on se osapuoli joka treffeille on pyytänyt niin olisi ihan huomaavaista että hän aluksi ensin kertoisi hieman taustaa siitä miksi on siihen ratkaisuun päätynyt.
Aika vähän näkyy konkreettisia vastauksia mitä juuri nainen voisi miehelle tehdä...
Mieheni sanoo, että huomaa kyllä, että olen nähnyt vaivaa laittautuakseni kauniiksi häntä varten.
Jos olen mennyt hänen luo, hän on kyllä tykännyt jos olen tuonut kukan, viiniä, ehkä jonkun jälkiruuan tai leivokset.
Jos hän on tullut minun luo, hän on tykännyt kun olen nähnyt vaivaa tekemällä aterian.
Mies myös arvosti sitä, kun pyysin häntä kanssani konserttiin, ja hommasin liput valmiiksi.
Yleensä miehet ovat tuntuneet arvostavan sitä, että katsoo heitä silmiin ja hymyilee, kuuntelee heitä huolella ja on kiinnostunut ja esittää kysymyksiä, ja osaa keskustella kaikenlaisista heitä kiinnostavista asioista.
Mutta nämä ovat vain naisen päätelmiä, olisi olut hyvä kuula miehen kommentti.
mistänoitaluusereitasikiää kirjoitti:
Kysyy joku säälittävä peräkammaripojatsu naispalstalla, kun äiti kaurapuurot nenän eteen kantanut. Häpeä.
Tervehenkinen eikä lainkaan seksistinen viesti tässä. Naiset ovat niin rakastavia!
On yhtälailla aktiivinen keskustelun eteenpäin viemisessä, eikä vain odota, että mies vie. Olen pari kertaa ollut sellaisten naisten kanssa treffeillä, jotka puhuivat vain silloin kun kysyi jotain. Hyvin rasittavaa.
Vierailija kirjoitti:
On yhtälailla aktiivinen keskustelun eteenpäin viemisessä, eikä vain odota, että mies vie. Olen pari kertaa ollut sellaisten naisten kanssa treffeillä, jotka puhuivat vain silloin kun kysyi jotain. Hyvin rasittavaa.
Mjoo, se on aina hyvä, jos miestä ei kohtele viihdytysautomaattina.
En tiedä millaisilla treffeillä muut miehet ovat olleet, mutta ne naiset joiden kanssa minä olen treffeillä ollut ovat harrastaneet juuri noita ap:n mainitsemia "herrasmiesmäisyyksiä" ehkä tuota kotoa hakemista ja kukkien tuomista lukuunottamatta. Ja kyllä, arvostan niitä asioita vaikkei ne tietysti ihan tärkein asia ole. Tärkeämpää on että nainen on mukava.
Ja se ei ehkä ole tärkeää mitä nainen yksityiskohtaisesti tekee kunhan yleensä tulee sellainen olo että hän ainakin yrittää jotain.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni sanoo, että huomaa kyllä, että olen nähnyt vaivaa laittautuakseni kauniiksi häntä varten.
Jos olen mennyt hänen luo, hän on kyllä tykännyt jos olen tuonut kukan, viiniä, ehkä jonkun jälkiruuan tai leivokset.
Jos hän on tullut minun luo, hän on tykännyt kun olen nähnyt vaivaa tekemällä aterian.Mies myös arvosti sitä, kun pyysin häntä kanssani konserttiin, ja hommasin liput valmiiksi.
Yleensä miehet ovat tuntuneet arvostavan sitä, että katsoo heitä silmiin ja hymyilee, kuuntelee heitä huolella ja on kiinnostunut ja esittää kysymyksiä, ja osaa keskustella kaikenlaisista heitä kiinnostavista asioista.
Mutta nämä ovat vain naisen päätelmiä, olisi olut hyvä kuula miehen kommentti.
Näin minäkin luulin että näitä arvostettaisiin ja esim se että nainen kuuntelee miehen juttuja ja osallistuu osaltaan keskusteluun ja tekee ilmapiiristä rennon, mutta kuulemma ei. Ja erityisen naurettavaa oli se että nainen on laittautunut miestä varten :D
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, mutta tämäkään ei ole sellainen mikä oikeastaan kuuluisi vain naiselle niinkuin miehelle yleensä kuuluu noi herrasmiesmäisyydet.
Vähintään suihinottoa jos olen tarjonnut leffalipun tai jätskit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, mutta tämäkään ei ole sellainen mikä oikeastaan kuuluisi vain naiselle niinkuin miehelle yleensä kuuluu noi herrasmiesmäisyydet.
No ei varmaan, mutta en tiedä onko sellaista edes olemassa joka kuuluisi pelkästään naiselle? Mieheltä odotetaan herrasmiesmäisyyttä, mutta entä naiselta?
Tärkein on aito kiinnostus toista kohtaan eli osallistuu keskusteluun ja kysyy myös miehen asioita.
Mulla on ollut muutamat sellaiset treffit joissa naisesta on näkynyt heti ekasta minuutista alkaen että ei voisi vähempää kiinnostaa. Esim nainen puhui vain itsestään ja multa kysyi vain ammatin, kävelytrefffeillä alkoi kävelemään vähän omia reittejään ihan kuin olisi ollut ihan sama olenko minä mukana vai en.
Mun mielestä vaikka toisesta ei tykkäisikään niin voisi edes yrittää sen 30min-1h jutella kohteliaasti kuten minäkin teen joka kerta.
Se riippuu vähän millainen tavoite naisella on treffien suhteen. Haluaako hän parisuhteeseen? Toisille treffeille? Vain saada ja antaa hyvän mielen molemmille? Päästä ensitreffeillä sänkyyn?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei varmaan, mutta en tiedä onko sellaista edes olemassa joka kuuluisi pelkästään naiselle? Mieheltä odotetaan herrasmiesmäisyyttä, mutta entä naiselta?
Niin, siihen minä odotan vastausta kun sitä halutaan mutta kukaan ei ole antanut esimerkkiä mitä se sitten on.. Sanotaan vaan "no jotain vastaavaa", ei auta treffeillä tuo.
Sellaista, mitä normaalissa ihmisten välisessä kanssakäymisessä nyt on. Olen bi-mies ja käynyt ulkona niin miesten kuin naistenkin kanssa. Odotukseni ova aina samat. En nyt keksi, mitä nainen voisi erityisesti nimenomaan naisena tehdä. Rehellisyys on ainakin hieno juttu kummankin sukupuolen tapauksessa. Jos ihminen on niin ujo, että ensimmäisellä tapaamisella jäätyy, se on ok, jos on kertonut mulle olevansa sellainen aluksi. Kyllä mä sen kestän. Eräs nainen sanoi heti alkuun pelkäävänsä miehiä, ja se olikin musta hyvä sanoa. Tärkeistä aatteistakin ja mahdollisesta uskonnosta on hyvä mainita. Mua voi siis parhaiten huomioida olemalla avoin. Mäkin olen. Siitä ei tule mitään, jos toinen ei kerro itsestään yhtään mitään. Small talkin voi jättää minimiin.
Ja jos ei liiemmin kiinnosta, niin onhan siinä kuitenkin toinen ihminen kahviseurana ja kohtelias voi edelleen olla. Mä tykkään kyllä jutella tuntemattomien kanssa ilman mitään motiivejakaan, joten silti voi olla ihan hauskaa.
Kyllä kukka aina kelpaa.