Kumman näistä työpaikoista valitsisit?
a) Työpaikka, jossa olet ollut ennenkin. Plussapuolena työmatka, joka on vain 10 km. Isona miinuksena yksi ilkeä ja häijy työkaveri, joka on aiemmin kiusannut sinua, joitain muitakin, mutta erityisesti silloin sinua. Työnkuva aavistuksen monipuolisempi kuin b-vaihtoehdossa. Mukava ja fiksu esimies. Ilmapiiriongelmia muutenkin, on ollut lukuisia kiusaamistapauksia, loppuun palamisia, yleistä negatiivista ja ronskin piikikästä ilmapiiriä. Kuitenkin myös joitain mukavia työkavereita.
b) Työpaikka, joka sijaitsee lähes 50 km päässä, mutta moottoritietä sinne pääsee alle tunnissa (noin 40 - 50 min riippuen ruuhkista) per suunta... Tunnet ko. työpaikalta kaksi työntekijää, jotka ovat todella mukavia ihmisiä, tavallista mukavampi ja tiedät esimiehen, joka vaikuttaa järkevältä ja mukavalta. Ilmapiiri ko. työpaikalla vaikuttaa hyvältä. Et ole ollut töissä siellä, mutta olet käynyt kerran ja ollut muuten tekemisissä tällä työpaikalla työskentelevien ihmisten kanssa, koska ovat samalla alalla ja ala on pieni ja tekee yhteistyötä toistensa kanssa. Työnkuva mukava, hieman suppeampi kuin a-vaihtoehdossa, mutta hyvä.
Alan kallistua enemmän A-vaihtoehtoon, vain työmatkan takia.
Kommentit (8)
A. Itse kuljen tunnin työmatkaa per suunta ja se on aika raskasta.
Ehdottomasti B. Vihdoin päästyäni huonoilmapiirisestä työpaikasta en toiseen samanmoiseen enää suostuisi.
Ehkä a, koska b:ssä on pitkän työmatkan lisäksi huonona puolena se, ettei siitä ole tarkkaa tietoa. Kyllä sielläkin voi tulla jotain ikävää vastaan, kiusaamista tms. Harva työpaikka on ilmapiiriltään täydellinen.
En kumpaakaan. Työnteko on inhottavaa.
Itse valitsisin B:n, työviihtyvyys on minulle kaikki kaikessa.
Alle tunnin työmatkahan on ihan hyvä. Tai siis mulle 45-60 min on normi työ-/koulumatkaksi. Ottasin siis muitta mutkitta Been. Loppuunpalaminen ei ole leikin asia. Hyvä työilmapiiri on oikeasti tärkeää työn miellekkyyden ja oman jaksamisen kannalta. Lisäks vaihtelu virkistää ja voit huomata jotain uusia asioita uudessa työssä, mitkä lyö vanhan mennen tullen! Uskalla tarttua uusiin mahdollisuuksiin! Ei kannata jämähtää paikalleen ja tyytyä huonoon vaihtoehtoon.
Itse varmaan valitsisin vaihtoehdon A, mutta mulla ei olekaan autoa ja kuljen julkisilla.