mitä ruoaksi ronkelille teinille?
Kommentit (20)
Vettä vaan, kyllä se tarpeeksi nälkäinen syö sitten mitä vaan.
ei varaa olla ronkkis kirjoitti:
Komppaan tätä.
Ei toimi, on kokeiltu, ei syö sitten mitään tai sitten syö pakastimesta kaikki jäätelöt ja muut herkut. Nykyään tekee itse ruokansa, koska mikään normaali ei kelpaa. Koulussakaan ei syö, koska "ei siellä kukaan syö, ois tosi noloo, jos mä söisin".
Poika taitaa olla sokeririippuvainen. Huono juttu, kun normaali ruoka ei maistu.
Kasviksia nyt ainakin on syötävä.
Vierailija kirjoitti:
Ei toimi, on kokeiltu, ei syö sitten mitään tai sitten syö pakastimesta kaikki jäätelöt ja muut herkut. Nykyään tekee itse ruokansa, koska mikään normaali ei kelpaa. Koulussakaan ei syö, koska "ei siellä kukaan syö, ois tosi noloo, jos mä söisin".
Toihan on hyvä, että se tekee itse ruokansa. Niin teki meidänkin teini aikoinaan. Oppiipa samalla kokkaileen.
Joo oppii ja oppii, polttaa kaiken pohjaan (niinkuin äitinsäkin). Kattiloita ja paistinpannuja menee koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Poika taitaa olla sokeririippuvainen. Huono juttu, kun normaali ruoka ei maistu.
Mistä se tuosta selvisi, että kyseessä on poika?
Vierailija kirjoitti:
Joo oppii ja oppii, polttaa kaiken pohjaan (niinkuin äitinsäkin). Kattiloita ja paistinpannuja menee koko ajan.
Jospa nyt opettelisitte yhdessä kokkaileen. Ei ihme, ettei teini syö äitinsä polttamia safkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasviksia nyt ainakin on syötävä.Mistä se tuosta selvisi, että kyseessä on poika?
Sorry, siis teini, mutta voi olla poikakin.
ei varaa olla ronkkis kirjoitti:
Tuo ei pidä paikkaansa kaikkien lasten kanssa, ei ainakaan minun kanssani pätenyt kun olin lapsi. Suostuin syömään vain harvoja ruokia ja jos niitä ei annettu, niin olin vaikka kuinka pitkään syömättä yhteen menoon mutta en syönyt inhoamiani ruokia ja join vain pelkkää vettä. Joskus taisin olla kolmekin päivää yhteen menoon syömättä mitään kunnes vanhempien oli pakko luovuttaa ja antaa niitä ruokia, mitä suostuin syömään. Nykyäänkin syön vain harvoja ruokia ja jos en saa syödä niitä, niin olen syömättä. En vain pysty syömään minulle epämieluisaa ruokaa. Minulle niiden syöminen on vain jostain syystä yhtä epämielyttävää kuin teille muille vaikka ulosteen tai oksennuksen syönti.
2 vaihtoehdon systeemi on todella hyväksi havaittu. Sitä samaa mitä sinä laitat ruoaksi, tai olla kokonaan ilman. Jos lähdet hyppäämään teinin mielihalujen mukaan, ei hyppyyttämisellä tule olemaan mitään rajaa eikä loppua.
Mun veli oli teininä sairaalloisen ronkeli, ainoot ruuat mitkä kelpas suunnilleen oli makkaraperunat friteerauskeittimestä ja Grandiosa pakastepitsa :D
Kärsi siinä muunkin perheen ruokavalio jonkun verran kun ruokalista oli aika yksitoikkoinen.
Jossain vaiheessa toi vaihe sit jäi ja nykyään on ihan normaali kolmikymppinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasviksia nyt ainakin on syötävä.Mistä se tuosta selvisi, että kyseessä on poika?
No ei varmasti voi. Teinipojat syö kaiken, mitä jääkaapissa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei varmasti voi. Teinipojat syö kaiken, mitä jääkaapissa on.
No ei ainakaan minun veljeni teininä suostuneet syömään läheskään kaikkia ruokia, mitä meillä lapsuudenkotona oli jääkaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sokeririippuvainen.
Syö kyllä hyvin mutta eilen ei kelvannut ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Ei se voi syödä niitä kun kerran, kun uusia jäätelöitä ja herkkuja ei osteta.
Osta lapselle oma kattila ja pannu sano että pitää niistä huolta, koska uudet joutuu ostamaan itse.
Sehän on mahtavaa, että lapsi osaa olla aloitteellinen ruoanlaitossa, olisiko jossain opiskelijoille tarkoitetussa reseptikirjassa vinkkejä helppoihin ruokiin, tai jos jaksaa hetken surffailla netistä ideoita.
Olisiko kiinnostusta ruuanlaittokurssille? Tietty voi olla ettei sellaisia ala kuin syksyllä, mutta jos olisi joku sopiva kokkauskurssi, siitä voisi saada innostusta maistaa uusia, itse tekemiään tekemiään ruokia ja myös taitoa siihen ruoanlaittoon, ettei kaikki pala pohjaan.
Tai sitten jonkun kirjan tai vastaavan avulla ruuanlaitot. Innostaisiko teiniä tehdä ruokaa yhdessä sinun kanssasi?
Vaivaako asia nuorta itseään? Oletteko jutelleet siitä vai tuleeko riita heti kun ruoka vain mainitaankin?
Kannattaa kysyä, mistä teini tykkäis.