Amerikkalainen appiukko ei suostu yhteissaunaan mökillä
Miehen isä on taas kesällä tulossa käymään Suomessa. Kun on leskimies, niin hänellä on aikaa ja tulee hyvin toimeen mieheni kanssa.
Yleensä ollaan menty mökille ja vietetty siellä ainakin viikko. Appiukkokin on tykännyt maaseudun rauhasta ja järven läheisyydestä.
Me ollaan aika vapaamielinen perhe ja ollaan totuttu saunomaan paitsi perheen kesken niin myös ystävien kanssa sekasaunassa, kun ystäviä on tullut käymään mökillä. Viime kesänä tottakai oletin myös, että miehen isä tulee saunomaan meidän kanssa, voidaan turista lauteilla ja siemailla vähän olutta välillä vilvoitellessa. Mutta ei, meni ihan vaikeaksi, ihan kuin olisi saanu hengenahdistuskohtauksen tai sydärin. Piti sitä ihan poissuljettuna asiana. Mieheni yritti vielä vakuuttaa isälleen, että Suomessa tämä on ihan tavallista eikä siinä ole mitään seksuaalista, mutta ei vaan suostunut. Minä jo vähän loukkaannuin ja tunnelma viileni loppuajaksi mökillä.
Nyt appiukko on siis tulossa uudestaan. Jos tänä kesänä ei suostu yhteissaunaan niin en kyllä suostu passaamaan ruokien kanssakaan. Silmä silmästä tällä kertaa!
Kommentit (8)
Saunominen yhteissaunassa ja ihan muutenkin on suomalaisillekin täysin vapaaehtoista.
Miksi sä niin isolla innolla haluat appiukon kanssa saunaan?
75% suomalaisistakaan ei suostuisi yhteissaunaan, 99 % itä-ja pohjoissuomalaisista. Lähtisin mökiltä, jos emäntä pakottaisi yhteissaunaan. Jo vieraamman naisen kanssa saunominen on kiusallista. Ydinperheen kesken, kun lapset pieniä, eri asia. Kun rinnat ja karvat alkaa kasvaa, saunotaan erikseen naiset ja miehet. Näin on. Muu on pervoa.
Saatko jotain seksuaalisia viboja appiukostasi vai mikä vimma sinulla on hänen kanssaan samaan saunaan?
Parempi provo olisi ollut vaikka miehen serkku joka olisi käsittänyt saunaperinteen väärin ja sinä olisit nyt vaivaantunut ensi kesän mökkeilystä. Olisit vaikka viettänyt aikaa lukitussa autossa pihamaalla muka radiota kuunnellen ja harmissaan kun et voi ottaa aurinkoa.
Hehheh, ja tämän appiukon amerikkalaisela pojallakaan ei ole edes alkeellista käsitystä isänsä ja samalla koko amerikkalaisen suvun ajatuksista, kuttuurista ja tottumuksista. Jos näin on, niin täytyy sanoa, että tässä avioliitossa vakka on kantensa valinnut ihan täsmälleen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä niin isolla innolla haluat appiukon kanssa saunaan?
No minusta ei oo liikaa vaadittu, että kun taloon tullaan nin noudatetaan talon tapoja. Kyllä minä sen olen jo oppinu että amerikkalaiset luulevat olevansa maailmankansalaisia, joita muiden maiden tavat ei kosketa, mutta minä en aio antaa periksi.
Sitä paitsi kun on savusauna kyseessä niin ei sitä liian kauan saa lämmittää, ettei pala poroksi koko paikka. että ei tässä pelkästään tavoista ole kyse vaan ihan käytännön järjestelyistä ja maalaisjärjestä.
AP
Aloituksesssi on havaittavissa vieno provon tuoksu, mutta ei kaikki suomalaisetkaan tykkää sekasaunasta.