Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asperger-angsti

Vierailija
11.04.2017 |

Lapsellani on mahdollisesti Aspergerin syndrooma ja olen huomannut erilaisissa yhteyksissä, että hoitajat, lääkärit ja terapeutit suhtautuvat muhunkin vähän samaan tyyliin. Siis esim. selittävät asioita tosi muodollisesti ja yliselkeästi sekä tilaisuuden päätteeksi vaivihkaa vihjaavat, että tilaisuus on loppu jne. ja katsovat jotenkin alleviivatun pitkään ja intensiivisesti silmiin jne. Siis luulevatko, että mullakin on sama poikkeama?

Mistä voisin päätellä, osuuko arvaukseni oikeaan? Mulle tulee toisinaan noissa tilanteissa hieman nöyryytetty ja kiusaantunut olo. Muissa yhteyksissä ihmiset suhtautuvat ihan normaalisti ja minusta ei tietääkseni huomaa mitään Aspergerin syndroomaan viittaavaa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on vain hyvät sosiaaliset taidot ja pyrkivät kommunikoimaan selkeästi. Ehkä ylitulkitset?

Vierailija
2/3 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heillä on vain hyvät sosiaaliset taidot ja pyrkivät kommunikoimaan selkeästi. Ehkä ylitulkitset?

Itse olen kyllä kohtelias, asiallinen ja hieman muodollinen, mutta kieltämättä olen sosiaalisesti aika kömpelö. Voi olla, että ylitulkitsen. Siitä vain tulee hieman "patronoitu" olo, kun huomaa, että ne ammattilaiset kohtelevat vähän samaan tyyliin kuin jotain vajaavaltaista tai lasta. Olen kuitenkin vastuullisissa töissä ja akateemisesti koulutettu sekä ihan testiälykäskin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi