APUA! Vauvan ravistelusta pitaisi infota enemman!!!! Pitaisi oikein iso kampanja tehda aiheesta, jotta kaikille mahdollisille vanhemmille selviaisi ravistelun vaarat!
Kommentit (9)
miksi näitä tapauksia muuten sattuisi?
Miten väsymys tähän liittyy? Ja mikä ihmeen raja? Siis että ois muka sallittua ihan vähän ravistella, kunhan raja ei ylity? Täh??
Jos ihminen on väkivaltainen, ei siinä paljon neuvolan ohjeet auta.
että täällä AV:lla ei hehkutettaisi aina ihan kaikkien raskauksia ja sanottaisi, että tee vaan lapsia, oli ihmisen olot minkälaiset tahansa!! Minusta se on vastuutonta. Jos on itsensä siihen suohon laittanut, on lapsellista laittaa vahinko kiertämään, sanomalla kaikille, että kyllä sä pärjäät..
T. Itse yhden lapsen äiti, jolla todella tiivis tukiverkko ja osallistuva mies, mutta silti kokee äitiyden rankkana eikä missään nimessä halua enempää lapsia.
Väkivalta ei tietenkään ole hyväksyttävää,mutta silti sitä tapahtuu.
neuvoloissa aletaan ottaa asia enemmän esille. Taisi olla joku tiedotekin, käsiteltävä varoen tms.
Laittaako ne kohta laitoksella leiman vastasyntyneen peppuun : käsiteltävä varovasti...
Mullekin se on sanomattakin selvää että lasta ei ravistella YHTÄÄN!
että vauvaa ei saa missään tapauksessa ravistella! On tosiaan aihetta et siitä kerrotaan! Olin ihan järkyttynyt koska en ollut koskaan enemmin tuollaista kuullut. Ei silti että olisin vauvaa ravistellut, mutta
en tosiaan ollut koskaan asiasta mitään kuullut.
jopa 10 uutisissa. En minä sitä tarkoita etteikö saisi olla lisääkin mutta on siitä puhuttu jos on korvansa auki pitänyt. Sitäpaitsi terve järkikin sen jo kertoo ettei vauvaa tai isompaakaan lasta saa ravistella.
Miksi tollaisesta pitäis jotain kampanjoita järjestää? Eihän nyt jokaista itsestään selvää asiaa pidä neuvolassa sanoa!