Te jotka maksatte arkielämän visalla koska on pakko
Saatteko saldon välillä nolliin? Jouluna oli pakko ostaa lahjat visalle. Sen jälkeen kituuttamista ja talvilomarahojen kanssa saldo melkein nollille. Tarkoittaen että lomalla ei tehdä pulkkamäkeä kummempia asioita. Sitten kevät menee ok, kunnes pesukone laukeaa ja sitten odotellaankin kesälomarahoja, että saadaan kierre kuriin, edes hetkeksi.
Kommentit (9)
Mä maksan joskus loppukuusta ruoka- ja bensaostoksia visalla, ettei käyttötili menis miinukselle. Mutta syynä on laiskuus, vaikka mobiilipankissa vois tehdä reaaliaikaisia tilisiirtoja ilman tunnuslukulistaa.
Ja mitä ihmeen arkielämää on joululahjat ja pesukoneen paukahtaminen? Ei mulla kodinkoneet pauku edes joka vuosi joku laite.
Joululahjat ja pesukone ei ole arkielämää, mutta seuraavien kuukausien arkikulutuksesta ne rahat pois.
Ap.
Meillä sama kierre. Hammas halki, visalla lääkäriin koska muuten ei varaa. Auto hajoaa, pesukone sanoo itsensä irti jne. Tuntuu että koko ajan jotain. Pienet tulot, menoja on liikaa mutta mistä karsia? Auto pakollinen eikä teineille löydy hyviä vaatteita käytettyinä kun emme asu pääkaupunkiseudulla. Omat vaatteeni ostan kirpparilta, mies käyttää loppuun vaatteensa ja ostaa sitten halvinta uutta.
Säästöön ei jää mitään.
Kelan ja työttömyyskorvauksen käsittelyajat ovat venyneet jo melkein kahteen kuukauteen.
Vierailija kirjoitti:
Kelan ja työttömyyskorvauksen käsittelyajat ovat venyneet jo melkein kahteen kuukauteen.
Oikeasti? Onneksi on vähän kertynyt säästöjä. Normaalisti työmarkkinatuki tulee alle viikossa, jos siinä ei ole mitään muuta kuin työtöntyötöntyötön... Nyt siinä on muutakin, joten joudun siis odottelemaan melkein kesään asti.
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama kierre. Hammas halki, visalla lääkäriin koska muuten ei varaa. Auto hajoaa, pesukone sanoo itsensä irti jne. Tuntuu että koko ajan jotain. Pienet tulot, menoja on liikaa mutta mistä karsia? Auto pakollinen eikä teineille löydy hyviä vaatteita käytettyinä kun emme asu pääkaupunkiseudulla. Omat vaatteeni ostan kirpparilta, mies käyttää loppuun vaatteensa ja ostaa sitten halvinta uutta.
Säästöön ei jää mitään.
Millaiset tulot teillä sitten on? Jotenkin surullista jos on tosiaan noin. Itselläni nettotulot 1700 e, mutta ihan hyvin pärjään, kun lapset ei ole vielä teini-iässä. Ihan kauhulla odotan sitä aikaa.
Olen ollut tuossa tilanteessa, että huomasin visalaskun saldon olevan sama kuin bruttopalkkani. Marssin pankkiin ja kerroin tilanteen. 4 kuukauden lyhennysvapaa ja sain raavittua visalaskun nollille. Visan koron maksaminen ei kannata. Nyt talos ollut kunnossa monta vuotta. Mutta se vaatii aktiivista laskemista joka päivä. Tiedän tarkkaan mihin nettopalkkani menee ( kaikki kuluerät listattu) ja seuraan koko ajan pankkitilin saldoa. Nyt olen säästänyt toiselle tilille puskuria ja lainaan sieltä rahaa tarvittaessa ja palautan summan takaisin. Suosittelen, että hoidat visakierteen pois.
Saan helposti. Sinulla ei jää tarpeeksi säästöön.