Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aion ottaa vastaan osa-aikatyön josta saan saman verran palkkaa/kk kuin työttömänä työmarkkinatukea. Olenko tyhmä?

Vierailija
11.04.2017 |

Työmarkkinatukea saan n.640€/kk ja nyt aloittaessani osa-aikaisen työn minulle jää käteen n.650€/kk.

Olenko vähän tyhmä kun lähden tähän työhön? Onko tässä mitään järkeä?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin töihin joista jää käteen saman verran kuin ansiosidonnaisesta jäi. Joskus mietin oliko järkeä. Työmatka on pitkä ja bensoihin kuluu rahaa eikä iltaisin jaksa tehdä enää mitään. Kertynyt työkokemus ei ole auttanut siinä mielessä mitään, että en ole edelleenkään saanut töitä siedettävän matkan päästä vaan joudun ajamaan tätä pitkää työmatkaa aina vaan.

Mutta ainakaan ei tarvitse olla työkkärin kanssa missään tekemisissä.

Vierailija
42/55 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt monta vuotta osa-aikasta ja kuussa saan palkan ja soviteltua. Sen verran kivasti saa, että en edes kokopäivästä duunia halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kyseistä tyhmyyttä tehnyt. Ei se muuten kauheaa ole, mutta työ on samalla epäinhimillisen raskasta se on.

Olenpa nähnyt kaikenlaista.

Raskaissa pienipalkkaisissa töissä joissa töiden kunnolliseen tekemiseen ei ole riittävästi aikaa palaa loppuun tunnolliset.

Parhaiten pärjää ne jotka osaavat jättää sitten osan töistä tekemättä.

Huvittaa se sinisilmäisyys mitä ihmisillä on.

Ei yhtään yllättänyt se pilaantuneen ruuan myynti juttu.

Yleinen työmoraalin rappeutuminen on seurausta siitä kun tunnolliset eivät itse enää hyödy tunnollisuudestaan.

Eli se joka lähtee tälläisestä työstä saa työtävieroksuvan maineen vaikka syy on se, että et voi, et ehdi tehdä työtä hyvin.

Mahdollisesti kuitenkin yrittäessäsi menetät terveytesi.

Tästä erotan nyt työt jotka kevyitä ja joissa riittävä aika töihin, ne eivät tuhoa ihmistä vaikka palkka olisi pienempi.

Vierailija
44/55 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähdin samanlaisessa tilanteessa, tosin mulla olis ollut ansiosidonnainen. Työmatka oli pitkä ja siksi tuli isot kulut (Verottaja ei maksa kuluja, vaikka moni niin luulee). Oli järkeä, työ on nyt vakinainen ja puolisokin sai työpaikan lähempää, joten nyt ollaan netolla. Vanha asuntokin on myyty. 

Vierailija
45/55 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soviteltu päiväraha on hyvä juttu. Ensin kuukausiansiostasi vähennetään 300 euroa, jonka saat tienata työttömyyskorvausta menettämättä. Yli jäävältä osalta eli 340 eurosta lasketaan soviteltu päiväraha. En nyt muista miten se tarkalleen menee. Olen itse aina tehnyt pieniäkin tuntimääriä ja taloutta on tasoittanut sovellettu päiväraha. Olen oikeutettu ansiosidonnaiseen ja yhtenä vuonna kävi niin, että työtuntien täytyttyä tienasin saman euromäärän, kun edellisenä vuonna oli palkka + soviteltu päiväraha.

No, paiskin töitä niska limassa sen vuoden ja tämä lisäpesti, jonka tein toisen työn lisänä, poiki minulle paremman työpaikan, jossa olen nyt.

Työn teko kannattaa myös henkisen hyvinvoinnin takia. On masentavaa olla kokonaan työtön. Töissä olevan on myös helpompi saada lisää töitä.

Vierailija
46/55 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä menin töihin joista jää käteen saman verran kuin ansiosidonnaisesta jäi. Joskus mietin oliko järkeä. Työmatka on pitkä ja bensoihin kuluu rahaa eikä iltaisin jaksa tehdä enää mitään. Kertynyt työkokemus ei ole auttanut siinä mielessä mitään, että en ole edelleenkään saanut töitä siedettävän matkan päästä vaan joudun ajamaan tätä pitkää työmatkaa aina vaan.

Mutta ainakaan ei tarvitse olla työkkärin kanssa missään tekemisissä.

Työkkärissä käyminen on kyllä niin vastenmielistä että siltä säästyminen on osa-aikatyön paras hyöty.

Vierailija
47/55 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat jalkaa oven väliin ja ehkä suunta on ylöspäin! Ja paremmalta näyttää cv ssä kun pelkkä työttömyys. Tsemppiä !

Vierailija
48/55 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä ajattelee lyhytnäköisesti, sinä katsot laajempaan kuvaa. Ihme fiksua, noin tekisin minäkin , jo ihan siksi että olisi jotain järkevää tekemistä.

Vierailija
49/55 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvän status on nykymaailmassa niin tärkeä juttu, että melkeinpä pelkästään sen takia kannattaa. Ja sovitellusta päivärahastahan sinulle onkin täällä jo kerrottu. Huomaa myös, että asumistukea varten pitää ilmoittaa isoista tulojen muutoksista! Sinne riittää oma ennakkoarvio, joten ilmoitus kannattaa tehdä heti kun sinulla on työsopimus ja aloituspäivämäärä tiedossa.

Kannattaa olla todella säästeliäs rahojen kanssa siihen saakka, kunnes saat ensimmäisen palkkatodistuksen toimitettua Kelaan. Yleensä se ensimmäinen sovitellun laskenta kestää pisimpään, sen jälkeen sujuu homma helpommin. (Siis jos työssä tunnit säilyvät koko ajan samoina.) Joka tapauksessa juuri tuo aloitusvaihe kun kaikki tuet lasketaan uusiksi, on se pahin. Jos siitä selviää, niin sitten helpottaa paljon.

Vierailija
50/55 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista sitten,että asumistukeen lasketaan kuvitteelliset laskennalliset tulot jos teet samalle työnantajalle usein töitä.Mutta jos perheessä on toinen tienaava aikuinen,eikä rahojen viivästyminen ole katastrofi niin onnea matkaan.

Vierailija
51/55 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä, että otit. Onhan se osapäivätyö, voit sitten saada paremmin palkatun kokoaikatyönkin.

Vierailija
52/55 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä olet, nyt sulla menee mahdollisuus etsiä itsellesi oikea kokoaikatyö.

-Itse jättäisin osa-aikatyöt opiskelijoille, joilla rahan tarve. Itselle etsisin kokoaikaisen työn suoraan, rahattomana osa-aikatyössä ei ole mielestäni etua. Työllähän on tarkoitus elää. 

eikö muka mistään mitään kokoaikaista löydy?

Niin ja tokihan se on hyvä, että tekee edes jotain työtä, mutta kokonaisuus ratkaisee. Meillä on muutama satatuhatta työtöntä, joten en itse syyllistä työttömiä, koska töitä ei kaikille ole. Itsekin olen joutunut välillä käymään ulkomailla töissä, Norjassa, kun Suomessa ei ollut kuin pätkätyötä tarjolla.

Vierailija
53/55 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkäät työstä nii onhdn toi huvä asia. rytmiä elämään ja sosiaalisia suhteita.

Vierailija
54/55 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet fiksu. Jatkossa, jos haet muita töitä, työnantajat arvostavat juuri tätä työkokemustasi, eivät työttömyyskokemusta.

Vierailija
55/55 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis... millä matematiikalla olet laskenut että saisit noin vähän rahaa? Jos saat kuukaudessa palkkaa 300 euroa kuukaudessa, saat silti täyden työttömyysrahan, eli 640 + 300. Jos taas saat palkkaa esim. 650 euroa kuukaudessa, siitä vähennetään 300 euroa, ja jäljelle jäävästä osasta (350 euroa) vähennetään puolet työttömyysrahasta, eli 640 - (350/2) = 465, jonka päälle saat tietenkin vielä sen palkan eli 465 + 650 = 1115 euroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme