Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotitöiden jako, mitä mieltä?

Jösses
11.04.2017 |

En muuten tätä lähtisi kysymään, ellei minua kalvaisi oman äitini mielipide asiasta.

Tulemme loistavasti toimeen mieheni kanssa, vaikka asummekin yhden makkarin asunnossa. Myös kotitöissä pääsimme heti suhteen alussa yksimielisyyteen ilman sen kummempaa keskustelua aiheesta. Emme myöskään koskaan riitele kotitöistä.

Itse asiaan: minä hoidan pyykkäämisen, siivoamisen, tiskaamisen ja muutenkin yleisen puhtaanapidon asunnon suhteen. Mies taas hoitaa kokkaamisen, koska häneltä se luonnistuu paremmin.
Vanhoillisesti ajatteleva äitini on antanut minun kuitenkin hyvin ymmärtää olevani auki miehelleni kokkaamisen suhteen. Vaikka mielestäni hoidan oman osuuteni tekemällä käytännössä kaiken muun oleellisen huushollin pyörittämisen suhteen - ja teen sen päivittäin.

Miten on, tulisiko minun opetella ruoanlaitto (jossa olen surkea) vai saada mielenrauha omasta panoksestani?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan keskustellut äitini kanssa siitä, mitä kotitöitä meillä kukakin tekee. Hän tietää, että ompelen, mutta eipä ole tullut puheeksi, kuka meillä imuroi tai pesee pyykit. Puhutteko te muut oikeasti vanhempienne kanssa tällaisista asioista? Meillä on niin paljon muutakin juteltavaa, ettei käy edes mielessä selittää mitään tiskeistä.

Avoimet välit. Puhun tällaisista asioista ystävienikin kanssa, miksen siis mammankin.

Minä puhun matkustelusta, lukemistani kirjoista, haaveista, suunnitelmista, meneillään olevista projekteista jne. Minusta avoimet välit ei välttämättä tarkoita sitä, että ruotii arkeaan. Muu elämä on niin paljon kiinnostavampaa kuin kotityöt. Enkä kyllä ystävienkään kanssa mieti imurointia.

Vierailija
22/23 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole yksi lysti,mitä mieltä äitisi on.Et asu hänen kanssaan.Jokainen sopii työjakonsa,niin kuin se parhaiten onnistuu.Mutta...ruuanlaitto kuitenkin kuuluu"arjen perusjuttuihin" ja kyllä jokaisen aikuisen ihmisen tulee osata laittaa jonkunlaista ruokaa,vaikka mies sitä pääsäntöisesti tekisikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko miehen kanssa keskustellut, että hän jaksaa ja haluaa aina olla se joka sitä ruokaa laittaa? Pidemmässä juoksussa se voi ruveta tympipään, ettei koskaan itse pääse valmiiseen pöytään.

Ihan yhtä hyvin voi ruveta tympimään se iankaikkinen siivous.

Ap:n tilanne on kyllä ihan hyvä, mutta ruuanlaiton alkeet on hyvä oppia monestakin syystä. Ehkä ap jossakin elämänvaiheessa asuu yksin tai muusta syystä joutuu laittamaan itse ruokaa. Ja aivan yhtä hyvin on miehen osattava kodinhoidon alkeet siltä varalta, että jonakin päivänä sinä et ole siivoamassa ja pyykkäämässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan