Heräsin yöllä lasin rikkoutumisen ääneen - en löytänyt mitään?
Olenko tulossa hulluksi vai mitä ihmettä? Mies on reissussa, heräsin viime yönä n. klo 3 siihen kun lasi räsähti sirpaleiksi lattialle keittiössä.
Nousin ylös ja kirosin jo valmiiksi kissaa joka on heittänyt juomalasin tiskipöydältä lattialle. Noh, ei löytynyt mitään! Tutkin jokaisen huoneen jos se olisikin kuulunut muualta. Ei mitään. Siis mitä ihmettä? Ihan selvästi kuului KOVAA lasin rikkoutuminen. Voiko äänet tulla unista muka noin kovaa? Että niihin ihan herää säpsähtäen?
Kommentit (6)
Kyllä uskon että unta oli. Oikeasti olet ehkä kuullut unessa jonkun äänen, mutta tulkinnut sen lasinsärkymiseksi ja säikähtänyt sitä. Mun puolikuuro täti ei kuule yleensä ovikellon soittoa. Hän väitti kuitenkin eräänä aamuna heränneensä ovikelloon kello kuusi. Oli mennyt ovisilmään katsomaan vielä, mutta rappu oli pimeä. Oli hyvin närästynyt, että joku jekutti, vaikka oikeasti ei takuulla ollut kukaan soittanut.
Mä olen monesti herännyt kolaukseen, vaikka ei ole mitään syytä epäillä, että tyhjässä asunnossa mikään kolisisi.
Unessa saattaa pienetkin äänet moninkertaistua, minullekin käynyt niin usein. Ja etenkin silloin kun olen ollut yksin kotona. Silloin saattaa kuulla ihan mitä tahansa.
Minulle kävi kerran noin (ja tietysti olin yksin kotona), heräsin ihan selvään hajoavaan lasiin. Enkä tajunnut mistä ääni oli tullut, vaikka ihan varmasti siihen olin havahtunut. Vasta aamulla valoisassa tajusin, että meiltä oli yksi taulu tippunut seinältä sohvan taakse (en tajunnut yöllä herätessäni että seinältä puuttuu taulu), ja sen lasi oli tuhannen pirstaleina. Joten käy tarkistamassa mitä seiniltäsi puuttuu.
Unen ja valveen rajamailla voi kuulla olemattomia ääniä (ja herätä niihin). Ihan normaalia. (Ei yliluonollista.)