Kuolen väsymykseen... olen nukkunut monta viikkoa 3-4h yössä.
Lapseni on 8kk ja kiukkuaa ja huutaa. Olen yksin hänen kanssaan ja nyt olen jatkuvassa kuumeessa väsymyksen takia. Pelkään, että kohta masennun jos en saa joskus nukkua edes 6h. Ulos tai omaa aikaa en osaisi edes kuvitella. Kun vain saisin unta. Mitä teen, lapsen isä tapaa lastaan, mutta ei hoida millään tavalla, ei kuulemma muutkaan isät syötä ja nukuttele...Pää hajoaa.
Kommentit (8)
Tiesitkö, että turva ja ensikotiinkin voi mennä nukkumaan univelkaa pois, soitto sinne nyt heti. Älä jahkaa vaan hae apua!!!
Käytä nukkumiseen ne ajat mitkä lapsikin nukkuu oli sitten yö tai päivä. Tietenkin jos et voi päivällä nukkua jostain syystä. Jos lapsi nukkuu tuon noin vähän yöllä niin ota yhteys neuvolaan. Hae apua ennen kuin on myöhäistä.
Oma aika auttaa väsymykseen sekä se että mä otan usein torkut kun vauva on päiväunilla.
Unohda kotityöt, tiskit ja muut sotkut ja käperry peiton alle kun saa vauvan nukkumaan oli vuorokauden aika mikä tahansa!
Pyydä MLL joku tyttö katsomaan vauvaasi vaikka vaan tunniksi ja mene vaikka yksin kahville johonkin!
Saat varmasti hoitoapua, kun vain pyydät suoraan. Olen itse huomannut, että kun kysyy suoraan, niin apua annetaan mielellään. Tsemppiä.
Vauva 5 kk ja kuukauden verran ollut yöhulinaa tunnin, parin välein, saa nähdä kauan jatkuu.
jos vauva on öisin kovin levoton niin voi olla allergiaakin. Ei välttämättä oireile muuten kuin levottomilla öillä.
Sanot että sun pää leviää, ja pelkäät tekeväsi jotain vauvalle koska olet YLIVÄSYNYT