Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pian synnytyksen jälkeen on ok ottaa omaa aikaa ja vähän juhlia?

Vierailija
10.04.2017 |

Äidin siis, niin että vauva on täysin isän vastuulla?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse biletin 3 viikkoa synnytyksen jälkeen. Vauva joi pullosta ja muutenkin halusin lopettaa imetyksen. Baari-ilta tuli tarpeeseen ja 1-2 krt/kk kävin juhlimassa. Olin yh, mut hyvä tukiverkosto.

Vierailija
22/29 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ota hyvä nainen lasillinen kuohuvaa jo laitoksella syntymän kunniaksi!

Mutta kun pitäis imettää, enkä halua riskeerata lasta mitenkään. Onko tuo joku ihan yleinen tapakin?

Kyllä ne siellä sairaalassa tarjoaa lasit kuohuvaa sekä äidille että isälle, ihan normaali käytäntö. Ja tuo lasillinen ei haittaa imetystä mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan ollessa 2.5kk lähdin reilun vuorokauden bileristeilylle kamujen kanssa (mies mukana). Mummi hoiti hienosti tuon ajan "pullomaito"vauvaa :-)

Vierailija
24/29 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun pitäis imettää, enkä halua riskeerata lasta mitenkään. Onko tuo joku ihan yleinen tapakin?

Kyllä ne siellä sairaalassa tarjoaa lasit kuohuvaa sekä äidille että isälle, ihan normaali käytäntö. Ja tuo lasillinen ei haittaa imetystä mitenkään.

Missä sairaalassa näin?

Meille ei ainakaan tarjottu Suomen suurimmassa synnytyssairaalassa.

Vierailija
25/29 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarkoittanut perseiden vetämistä, vaan muutamaa siideriä tai lasillista kuohuviiniä. Ehkä kampaamokäyntiä ja shoppailua kaupungilla sekä sushibuffettia kaikessa rauhassa, ilman että tarvitsee kelloa/puhelinta katsoa. Kylpylöihin ei mulla ole varaa.

Muutama siideri tuottaa kyllä aikamoisen änkyräkännin, ja vielä pahemman pitkän tauon (raskaus) jälkeen.

Ei näihin oikeasti pysty toisen puolesta vastata. Jokainen äiti tuntee vauvansa parhaiten ja vauvoissa on eroja. On myös eroja siinä, miten äiti kiinnittyy vauvaan. On ihan normaalia, että alussa muodostuu vähän sellainen symbioottinen kiintymyssuhde, jolloin ei tee edes mieli olla erossa vauvasta. Tämä erityisesti silloin, jos imettää, koska imetyksen tuottamat hoivahormonit aiheuttavat sen. Sen vuoksi on vähän turha miettiä asiaa etukäteen, koska ei voi tietää miten se omalla kohdalla menee. Itse en halunnut tai olisi edes pystynyt olemaan vauvasta erossa ensimmäisen 8kk aikana. 

Vierailija
26/29 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarkoittanut perseiden vetämistä, vaan muutamaa siideriä tai lasillista kuohuviiniä. Ehkä kampaamokäyntiä ja shoppailua kaupungilla sekä sushibuffettia kaikessa rauhassa, ilman että tarvitsee kelloa/puhelinta katsoa. Kylpylöihin ei mulla ole varaa.

Muutama siideri tuottaa kyllä aikamoisen änkyräkännin, ja vielä pahemman pitkän tauon (raskaus) jälkeen.

Ei näihin oikeasti pysty toisen puolesta vastata. Jokainen äiti tuntee vauvansa parhaiten ja vauvoissa on eroja. On myös eroja siinä, miten äiti kiinnittyy vauvaan. On ihan normaalia, että alussa muodostuu vähän sellainen symbioottinen kiintymyssuhde, jolloin ei tee edes mieli olla erossa vauvasta. Tämä erityisesti silloin, jos imettää, koska imetyksen tuottamat hoivahormonit aiheuttavat sen. Sen vuoksi on vähän turha miettiä asiaa etukäteen, koska ei voi tietää miten se omalla kohdalla menee. Itse en halunnut tai olisi edes pystynyt olemaan vauvasta erossa ensimmäisen 8kk aikana. 

No ei esim. 3 siideriä kyllä mitään änkyräkännejä aiheuta aikuiselle naiselle,ellei ole todella,todella pienikokoinen ja tottumaton alkoholiin.

Vierailija
27/29 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin viihteelle lapsen ollessa 4kk, eihän sitä hyvällä katsottu. Just tota "jos et kestä ilman viinaa"-korttia heiluteltiin aika ahkeraan lähinnä muiden tuttavaäitien toimesta. Olen ollut absolutisti nyt reilu 15 vuotta, mutta tykkään käydä lattariklubeilla tanssikavereideni kanssa.

Itse asiaan, hyvin ne pärjäsi isän kanssa kun olin pumpannut eväät valmiiksi. Ja mutsi oli taas virkeä :D

Vierailija
28/29 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun jälkeiset on irronneet.

Vierailija
29/29 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä sairaalassa näin?

Meille ei ainakaan tarjottu Suomen suurimmassa synnytyssairaalassa.

Ohis kertoo, että ainakin naisten klinikalla Helsingisä sekä Espoossa Jorvin sairaalassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan