Helsingin akateemiset asuinalueet
Kyse siis akateemisista eikä välttämättä huipputuloisista asuinalueista. Paloheinä ja Pakilat ainakin. Mitä muita? Viikki? Voi myös kertoa omia kokemuksia
Kommentit (18)
Asun Paloheinässä ja olen duunari. Menestynyt duunari.
No tietysti Eira, Ullanlinna ja Kaivopuisto
Vierailija kirjoitti:
No tietysti Eira, Ullanlinna ja Kaivopuisto
Nää on kalliita asuinalueita. Ei se tarkoita sitä että väestö olisi akateemista. Itseasiassa esim. yliopiston tutkijoillahan on aika matala palkka, ei sillä todellakaan missään Eirassa asuta.
Vallilassa ja Arabianrannassa asuu moni akateeminen tuttavani, myösMunkkivuori, Puotila, Herttoniemi, Haaga on alueita, joissa asuu koulutettuja, mutta eivät ole hirmuisen kalliita alueita.
Itse olen Haagasta ja väittelen piakkoin.
Käpylä, Kumpula,...
Ainakin city-vihreiden asuttamia, useimmilla korkeakoulutus.
Akateemisiakin niin monenlaisia. Koneinsinööri viihtyy ehkä Tuusulassa ja sosiologi Kalliossa. Olisikin mielenkiintoista nähdä erittely alojen välillä. Pelkkä akateemisuus kattaa niin kaikenlaista elämän kirjossa.
Kulosaari, Marjaniemi, Kruunuvuoren ranta Laajasalossa
No esim. ekonomit asuvat omistusasunnossa Paloheinässä ja Töölössä, Oikkarit myös omistusasunnossa Larussa ja Ullanlinnassa, humanistit ja taideopiskelijat vuokralla Kalliossa, Vallilassa ja Toukolassa, opettajat vuokralla tai omistusasunnossa esimerkiksi Ogelissa, Laajasalossa, Veränjänlaaksossa ja Vesalassa.
Okei vähän karkea yleistys, mutta tässä havaintojani.
Kumpula ja Käpylä, puutaloalue, on täynnä akateemisia.
Lauttasaari on tilastojen perusteella Suomen akateemisin kaupunginosa. Ja sen huomaa.
No kalliita alueita nuo ovat molemmat. Perusakateemisen tuloilla ei noihin pääse käsiksi.