Katsoin piruuttani oliko ehdokkaani Marika Siltanen hakenut valtuustoon ja kyllä näin oli
Sai vain yhdeksän ääntä tällä kertaa :(
Muistatteko hänet?
Kommentit (16)
Oletko muuttanut toiseen kuntaan, vai mikset äänestänyt ehdokastasi?
Vai kirjoititko siihen lappuun Marika Siltanen ja nyt sitten tarkistit, että oliko hän myös ehdolla?
Vierailija kirjoitti:
Sai vain yhdeksän ääntä tällä kertaa :(
Muistatteko hänet?
Onko tämä se Marika, joka näytteli joskus vuosia sitten kesäteatterissa?
Ah, eurovaaleissahan oli koko maa samaa vaalipiiriä. Ap ei siis kenties pystynyt tällä kertaa äänestämään ehdokastaan.
Miten Marika Siltanen oli ehdokkaasi, jollet edes tiennyt oliko hän ehdolla näissä vaaleissa?
Sosiaalinen perhonen, jolle oikeisto ja vasemmisto tuli ihan uusina käsitteinä kesken vaalitentin, eikös?
se on se josta toosatv teki hauskan parodian. "ööö hmmm öö mikfi hain tähän...hmmm"
Marika Siltanen oli siis ehdokkaani eurovaaleissa ja tuli vain yhtäkkiä mieleen, että liekkö hän ollut ehdokkaana näissä pienemmän luokan hulinoissakin ja näinhän hän oli ollut. En valitettavasti kuulunut hänen vaalipiiriinsä, joten sinänsä asialla ei ollut merkitystä - enhän olisi voinut kuitenkaan häntä äänestää. Mieltäni silti lämmitti, se, että hän jatkaa yhä sitkeästi kohti huippua.
Marika Siltanen muistin virkistämiseksi
Tämä hänen koluminsa "Onko onnellisuus vain kanojen etuoikeus", on pyörinyt mielessäni siitä asti, kun sen Eurovaalien alla luin. Herättää paljon asioita, uudesta näkövinkkelistä. Suosittelen tutustumaan
http://marikasiltanen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/168158-kananmunien-maino…
Eila "Kölkkösoos" Aarnos ei ollut ehdolla :o
"Mmm mulla on tällä hetkellä se et mä oon viimeks opiskellu espanjaa, alkeita, viime vuonna, ja sitten kun mä aloitan uuden kielen niin mulla häviää kaikki kielet"
Tämä Marika Siltasen kolumni on jäänyt mieleeni ja herättänyt paljon ajatuksia. Mitä te tästä ajattelette? Voisimmeko herätellä täällä keskustelua tästä aiheesta?
-----------------------------------------------
Kananmunien mainonta ajaa väärää asiaa!
Sain tällaisen viestin sähköpostiini:
Oletko kiinnittänyt huomiota, että kananmunien markkinointi on syrjintään kannustavaa? Miksi kananmunapaketissa pitää erikseen ilmoittaa niiden olevan "onnellisen kanan munimia munia"."
Tämä on tätä luomumerkin aikaansaamaa harhaa. Kanathan eivät voi olla onnellisia ellei paketisa lue isolla että ne ovat onnellisia! Ja tästä lystistä saamme maksaa pari euroa lisää hintaa :(
Adoptiopoikani ilmoitti minulle kovaan ääneen: "En aio koskea onnettoman kanan muniin enkä leiki kuin onnellisten ystävien kanssa." Tottakai selitin asian, mutta tämä tilanne avasi silmiä: Miksi kananmunissa pitää mainita erikseen niiden tulleen onnellisesta kanasta? Miksi pelkästään teksti: "Kananmunia" ei riitä? Onko onnellisuus kanojen etuoikeus?
Opettaako tällainen eriarvoisuutta tuleville sukupolville kasvavissa määrin? -Mielestäni kyllä!
Olen niin samaa mieltä kirjoittajan kanssa. Ei tätä tarvitsisi aivan näin radikaalisti korostaa että munat ovat juuri Onnellisten kanojen hautomia ja munimia. Mutta tässä maassa tehdään kaikki kaikkien direktiivien mukaan pilkulleen eikä vähän sinne päin.... Onnellisuus näyttää olevan kanojen etuoikeus, koska ihminen ei saa olla onnellinen :( Tai muuten se ei pysy ruodussaan jonka eliitti sille antaa!
Vantaalla ja muissa pikkukaupungeissa ajetaan kovaa kyytiä alas hyvinvointivaltiota, aloittaen nuorista, sairaista, eläkeikäisistä ja lapsiperheistä.
En todellakaan tykkää tästä kehityksestä!
Miksi ihmeessä kananmunia pitää markkinoida onnellisen kanan munina?
Niin, sanopas muuta. Varsinkin kun ei niistä kanoista kovin moni muutenkaan oo onnellisia! Edelleen sillä yritetään vaan saada mielikuva onnellisista kanoista :(
Toi kananmunakolumni on kyllä hämmentävä, en muista aiemmin lukeneeni. Ihan siltä varalta että hän googlaa nimeään, en viitsi tässä edes pohtia, että minkä ikäiseksi veikkaisin kirjoittajaa, jos en tietäisi paremmin.
En ymmärrä otsikkoa.