Vanha opintolaina ja uusi opiskelu
Minulla toisen asteen tutkinto ja maksan opintolainaa tällä hetkellä pois tuskallisen hitaasti. Haluaisin opiskella ammattikorkeakoulussa, mutta mitenkäs opintotuet ja opintolainat menisi?
Kommentit (9)
En tiedä, mutta olen myös kiinnostunut. Up!
No jäädään odottelemaan jos joku viisaampi osaisi meitä valistaa tässä asiassa! Ap
Onko sulla muka vielä tukikuukausia? Jos on, vanhaan lainaan lisätään uusi. On siis samaa lainaa, jollet ota toisesta pankista.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla muka vielä tukikuukausia? Jos on, vanhaan lainaan lisätään uusi. On siis samaa lainaa, jollet ota toisesta pankista.
Sori, luin väärin, että sulla olisi jo amk-tutkinto. Eli muuten noin kuten sanoinkin.
http://www.kela.fi/opiskelijat
Jos aiotte korkeakoulussa pärjätä niin joudutte opettelemaan ottamaan itse asioista selvää. Kelalta löytyy kaikki tarvittava tieto ja jos ei vieläkään asiat aukene niin sieltä voi kysyä facebookin, foorumin tai vaikka puhelimen kautta lisää.
Opintotuen ja lainatakauksen saaminen riippuu henkilökohtaisesta tilanteestasi, joten kysymykseen on mahdotonta vastata tietämättä enemmän.
No mulla se laitettiin ihan samaan lainaan. Siis kaksoistutkinto+amk
Kunhan vanha opintolainasi ei ole perinnässä tai sinulla ei ole maksuhäiriömerkintää, saat uuden takauksen ja lainan korkeakouluopintoihin.
Up