Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hieman yleistämisestä taas, kun foorumi on täynnä spammia miehistä ja naisista jälleen kerran

Vierailija
09.04.2017 |

Kaikilla on ollut huonoja kokemuksia vastakkaisesta sukupuolesta. Tämä voi tulla shokkina naisille, myös miehillä on huonoja kokemuksia naisista. Eihän kukaan ihminen joka ei elä tynnyrissä voi välttyä niiltä.

Sentakia se on ikuisuusaihe, ero älykkään ja tyhmän välillä on kuitenkin se, että älykkäs ihminen ei yleistä ja ymmärtää kuinka jokainen mies ja nainen on vastuussa vain omista tekemistään. Tyhmä ihminen yleistää ja yrittää vierittää kollektiivista vastuuta myös viattomien harteille, vähän sama kun silmälasipäinen ihminen tekisi jotain, niin kaikki silmälasipäiset ovat vastuussa ja syyllisiä sen yhden tekemisistä.

Ja jos leimaat ihmisryhmiä ja kokonaisia sukupuolia on se vihapuhetta piste, olet vihapuhuja etkä sitä tosiasiaa selittelemällä miksikään muuta.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistäminen tuntuu olevan täällä niinkauan hauskaa kunnes itse kuuluu kohderyhmään ja sen haukkumisen kohteeksi.

Vierailija
2/13 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa. Näinhän se on.

Järjellä ihminen tämän käsittää, mutta kun ihmisellä on pettymyksiä elämässä helposti päästää vihahanan auki.

Tunnistan itsessäni myös vihan, välillä tekisi mieli oikein roiskia ja purkaa vihaa. Todellisuudessa ne henkilöt jotka vihan oikeasti aiheuttavat pahoilla teoillaan olisivat se kohde.

Tuntuu, että ihmiset etsivät jotain paikkkaa purkaa pettymyksistä tullutta vihaa.

Se näkee monessa aloituksessa.

Minua pidättelee se tieto, että jokaisessa ihmisryhmässä kuitenkin on niitä jotka eivät ansaitse niitä haukkuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä kyllä tekisi niin mieli vaan antaa mennä.

Toisaalta ottaako kaikkea täällä tosissaan?

Olen vanhoja pervoja ukkoja ja juoppoja haukkunut.

Silti tiedän, että on fiksuja vanhoja miehiä ja jopa sellaisia juoppojakin on jotka eivät häiriköi muita.

Silti tekisi mieli mehevin sanankääntein haukkua tyhmiä itsestään liikoja luulevia vanhoja ilkeitä pervoja...auts.

Vierailija
4/13 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiaa. Näinhän se on.

Järjellä ihminen tämän käsittää, mutta kun ihmisellä on pettymyksiä elämässä helposti päästää vihahanan auki.

Tunnistan itsessäni myös vihan, välillä tekisi mieli oikein roiskia ja purkaa vihaa. Todellisuudessa ne henkilöt jotka vihan oikeasti aiheuttavat pahoilla teoillaan olisivat se kohde.

Tuntuu, että ihmiset etsivät jotain paikkkaa purkaa pettymyksistä tullutta vihaa.

Minua pidättelee se tieto, että jokaisessa ihmisryhmässä kuitenkin on niitä jotka eivät ansaitse niitä haukkuja.

No, isoin juttu on että menee eteenpäin eikä katkeroidu, on tässä itse kukin mies erot läpikäynyt myös. En halua muuttua joksikin katkeraksi ihmisraunioksi, sehän on jo niin säälittävää ettei sitä kukaan jaksa katsoa, johtaa myös ennenaikaiseen hautaan jos tuollaiseksi muuttuu.

Vierailija
5/13 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se pitäsi ymmärtää, ettei pelkkä keskustelu faktoista tarkoita että on negatiivisia kokemuksia. En itsekään ajattele, että Unionilla on välttämättä tosi huonoja kokemuksia miehistä vaikka se looginen oletus olisikin jos ap:n premissi pitää paikkaansa. Itse ihan matter of fact tyyliin argumentoin. Ehkä pitää olla tyhmä ja ennakkoasenteellinen jos olettaa, että se vaatii muuta.

Vierailija
6/13 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiaa. Näinhän se on.

No, isoin juttu on että menee eteenpäin eikä katkeroidu, on tässä itse kukin mies erot läpikäynyt myös. En halua muuttua joksikin katkeraksi ihmisraunioksi, sehän on jo niin säälittävää ettei sitä kukaan jaksa katsoa, johtaa myös ennenaikaiseen hautaan jos tuollaiseksi muuttuu.

Minun vihani eivät johdu mistään mies eroista.

Omat vihani kohdistuvat henkilöihin jotka ovat oikeasti tehneet vääryyttä ihan itsekkyyttään ja pahuuttaan.

En ole ihminen joka jäisi katkeruuksia hautomaan eroista.

Vierailija
7/13 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silti tiedän, että on fiksuja vanhoja miehiä ja jopa sellaisia juoppojakin on jotka eivät häiriköi muita.

Silti tekisi mieli mehevin sanankääntein haukkua tyhmiä itsestään liikoja luulevia vanhoja ilkeitä pervoja...auts.

Mistä kumpuaa tämä palava halu näpäyttelyyn?

Vierailija
8/13 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se pitäsi ymmärtää, ettei pelkkä keskustelu faktoista tarkoita että on negatiivisia kokemuksia. En itsekään ajattele, että Unionilla on välttämättä tosi huonoja kokemuksia miehistä vaikka se looginen oletus olisikin jos ap:n premissi pitää paikkaansa. Itse ihan matter of fact tyyliin argumentoin. Ehkä pitää olla tyhmä ja ennakkoasenteellinen jos olettaa, että se vaatii muuta.

Suurin ongelma on se, että ei keskustella ikinä pelkästään jostain ongelmaryhmästä vaan melkein aina se keskustelu menee haukkumiseksi. On tosi vaikea olla sellaisen ihmisen puolella joka leimaa ja syyllistää kaikki. Jos 0,01% vaikka miehistä tekee jotain, miten ne loput yli 99% miehistä liittyy asiaan, miksi raivoat syyttömille jotka ei ole tehnyt mitään. Ja kun raivoat syyttömille he kääntyy sinua ja asiaasi vastaan, olet lopulta umpikujassa etkä pääse mihinkään.

Vierailija
9/13 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä kumpuaa tämä palava halu näpäyttelyyn?

Nimenomaan vihasta erästä vanhaa miestä kohtaan.

Viha syntyy epäoikeudenmukaisen kohtelun kohteeksi joutumisesta.

Tiedostan myös, että tällä vanhalla miehellä on tovereita jotka ajattelevat samoin.

Mutta ihmishirviöitä on naisissakin.

Ehkä itselläni on niin paljon kokemuksia hyvistä naisista, että naisten suhteen...toistaiseksi...en saa niin suurta vihaa sisälleni.

Hyvät miehet ovat liikaa hiljaa.

Vierailija
10/13 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin ongelma on se, että ei keskustella ikinä pelkästään jostain ongelmaryhmästä vaan melkein aina se keskustelu menee haukkumiseksi. On tosi vaikea olla sellaisen ihmisen puolella joka leimaa ja syyllistää kaikki. Jos 0,01% vaikka miehistä tekee jotain, miten ne loput yli 99% miehistä liittyy asiaan, miksi raivoat syyttömille jotka ei ole tehnyt mitään. Ja kun raivoat syyttömille he kääntyy sinua ja asiaasi vastaan, olet lopulta umpikujassa etkä pääse mihinkään.

Voin puhua vaan omasta puolestani enkä ole haukkunut vaan esim. ihan vaan ihmetellyt miksi hjuorat ovat  kaikki naisia jos aivan pikkuriikkinen pyöristys sallitaan. Ja ne miehetkin on homomiehiä. Se on ihan vaan fakta.

Vierailija
11/13 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saisi päästää iholle, ärsyyntyä - siitähän se näpäyttely tulee. Ihmisiä kuitenkin vain ollaan.

Vierailija
12/13 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumorintaju pelastaa ihmisen syöksymästä totiseen vihanpitoon.

13/13 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi