Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äänestysprosentit Helsingissä, Jakomäki 42% Kruununhaka 75%

Vierailija
09.04.2017 |

Sama trendi läpi kaupungin, paremmilla alueilla jaksetaan raahautua sinne vaalikoppiin sankoin joukoin, huonommilla alle puolet äänestää. Aivan suoraan verrannollisia äänestysprosentit siihen millainen alue kyseessä. Osaa kiinnostaa selvästi enemmän kuin toisia.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluekohtaiset äänet

http://tulospalvelu.vaalit.fi/KV-2017/fi/lasktila091.html

Kallio on vihreä!

Vierailija
22/32 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väykkä meni läpi. Hehe

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy mulle myös. Jos ääntä ei käytä, niin antaa muiden valita. Jokaisella on ihan tasan sama äänestysmahdollisuus.

T. Pakilassa äänestin kokoomusta, kuten yli 50% muistakin asukkaista

Äänestysvapaus ei tarkoita sitä että minun haluamiani asioita ajettaisiin. Kaksi eri asiaa. 

Vierailija
24/32 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy sanoa että olen ihan fiiliksissä tästä vaalipäivästä. Vaikka meillä ei kummempia perinteitä ole ollut, niin selvää on, että äänestetään. Nyt oli ihan luksusta, kun äänestyspaikka olikin viereisessä talossa. Ei tullut vaalikävelyä, mutta jatkettiin siitä sitten vielä kadun yli ja käytiin vaalidrinksuilla Clarionin Sky Roomissa. Ihan mahtavaa! Ehkä tästä tulee meidän uus vaaliperinne? Ihanaa, kun kaikki on niin lähellä.

Vierailija
25/32 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On epäkorrekti ajatus antaa äänivaltaa varallisuuden tai tulojen mukaan. Onneksi köyhät jättävät omatoimisesti äänestämättä.

Itse asiassa ei olisi ollenkaan huono ajatus hieman jakaa äänivaltaa sen mukaan, miten kukin maksaa kunnallisveroja. Kyllä enemmän veroja maksavilla kansalaisilla pitäisi olla hieman enemmän sananvaltaa siitä, miten heidän rahojaan käytetään.

Vierailija
26/32 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä selittääkin tuloksia, vaikka eihän tässä mitään uutta ole.

Vierailija
27/32 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On epäkorrekti ajatus antaa äänivaltaa varallisuuden tai tulojen mukaan. Onneksi köyhät jättävät omatoimisesti äänestämättä.

Itse asiassa ei olisi ollenkaan huono ajatus hieman jakaa äänivaltaa sen mukaan, miten kukin maksaa kunnallisveroja. Kyllä enemmän veroja maksavilla kansalaisilla pitäisi olla hieman enemmän sananvaltaa siitä, miten heidän rahojaan käytetään.

Ei tarvetta tuollaiseen, koska se jakautuu noin jo nyt, juurikin siksi että maksajat äänestää ja saajapuoli ei.

Vierailija
28/32 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvetta tuollaiseen, koska se jakautuu noin jo nyt, juurikin siksi että maksajat äänestää ja saajapuoli ei.

Onneksi näin. Vararikossa oltaisiin jos jakomäkeläiset kavereineen alkaisivat yhtäkkiä äänestää.

Vierailija
29/32 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kannattaa vinkata, kun joku seuraavaksi palstalla kyselee, minne päin Helsinkiä kannattaa muuttaa.

Vierailija
30/32 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoin tuossa omaa aluetta: Tillinmäki vajaa 69% ja samassa äänestyspaikassa Saunalahti melkein 12% huonompi. Ja Tillinmäestä on pitempi matkakin tuonne äänestyspaikalle. Täällä on kaksi kaupungin vuokrataloa, Saunalahdessa on ne todella ökyrikkaat, mutta sitten useampi kaupungin vuokrataloyhtiö tai yksityinen vuokratalo. Tylsä juttu, kun äänestäminen on ainoa tapa saada mitään muutosta edes kehitteille.

Vierailija
31/32 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestäminen korreloi ennen kaikkea koulutuksen kanssa. Siksi omakotitalovaltaisilla alueilla äänestetään enemmän. Siellä asuu koulutettua porukkaa. Vastaavasti Jakomäessä asuu vähän kouluja käyneitä, jotka jättävät kaikki vaalit väliin.

Äänestäminen myös periytyy voimakkaasti.

Helsingissä ei ole "hienostoalueita". Sellaisesta puhuvat ne, jotka eivät asu täällä.

Vierailija
32/32 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestäminen korreloi ennen kaikkea koulutuksen kanssa. Siksi omakotitalovaltaisilla alueilla äänestetään enemmän. Siellä asuu koulutettua porukkaa. Vastaavasti Jakomäessä asuu vähän kouluja käyneitä, jotka jättävät kaikki vaalit väliin.

Äänestäminen myös periytyy voimakkaasti.

Helsingissä ei ole "hienostoalueita". Sellaisesta puhuvat ne, jotka eivät asu täällä.

No kyllä minusta jonkinlaisiksi bättre folk-alueiksi voisi lukea mm. Eiran, Ullanlinnan, Munkkiniemen rannan yms. Ja ihan helsinkiläinen olen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi