Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kierukka ja raskaus?

Vierailija
09.04.2017 |

Olin menossa kierukan poistoon koska tulin siihen päätökseen että minipillerit sopivat minulle paremmin. Mutta kun lääkäri oli poistamassa kierukkaa niin lankoja ei löytynyt. Sanoi että on voinut pahimmassa tapauksessa tulla ulos minun huomaamatta tai sitten langat vain kääntyneet kohdun sisälle. Sain lähetteen sairaalaan jossa ultralla tarkistavat tilanteen mutta en ole vielä saanut sinne aikaa. Nyt mietin kuitenkin sitä että minulla ei ole ollut kuukautisia koko kierukan aikana paitsi kaksi viikkoa ennen sitä kun se piti poistaa. Ja silloin oli ihan normaalit kuukautiset, ei mitään tiputtelua. Voiko kierukka tulla ulos huomaamatta? Lääkäri yritti rauhoitella että luultavasti se on paikallaan mutta nyt on tullut ihan selviä raskausoireita, esim. Rintojen arkuus, närästys, itkuherkkyys.. Samat kuin edellisissä raskauksissa. Onko kellään kokemusta tällaisesta tilanteesta?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi joka on tullut raskaaksi hormonikierukan kanssa. Minulla tuli kuukautiset siihen asti säännöllisesti kunnes tulin raskaaksi, mutta se tapahtui muutaman kuukauden asennuksesta joten luulin että noh ne vain loppui kuten kierukan kanssa voi käydä. Raskaustestiä en tehnyt, olin tyhmä.

Mahan kasvu ei näkynyt mulla juuri lainkaan, korkeintaan pieni alavatsan "turvotus" ja raskausoireet todella satunnaisia, joten ei osannut yhdistää raskauteen varsinkin kun luotto kierukkaan kova. Lopulta tein testin kun pyörryin aamubussissa istuessani. Olin raskaana viikolla 16, abortin tein viikolla 17. Kierukkaa ei löydetty ultralla koska oli kasvanut istukkaan kiinni. 

Kysy toki jos haluat jotain tietää.

Vierailija
2/5 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala pissata tikkuun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi se tulla huomaamattakin tulla pois.

Hormonikierukkako sinulla on? Jos on, niin niissä minipillereissä on samaa lääkeainetta.

Enemmän niistä sivuvaikutuksia yleensä on kuin hormonikierukasta, siinä kun hormoni erittyy paikallisesti.

Miksi kierukka ei sovi? Kauanko se on ollut?

Vierailija
4/5 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hormonikierukasta kyse kun ei ole vuotoa ollut.

Miten sillä gynekologilla ei ollut ultraa?

Outoa

Vierailija
5/5 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukasta kyse juu. On tuntunu siltä että koko ajan olisi supistuksia ja sen takia minipillerit minulle parempi vaihtoehto. Ei ollut gynekologi se joka piti poistaa kierukka vaan neuvolalääkäri ja täällä meillä ei ole neuvolassa ultraa. On ollut kierukka 7 kuukautta. Ja tämän aikana ne yhdet ihan täysin normaalit melko runsaatkin viikon kestävät kuukautiset. Ja kaksi viikkoa sen jälkeen lankoja ei enää löytynyt. Ja nyt nämä "raskausoireet" 5 viikkoa kuukautisten jälkeen. Ajattelin kyllä tehdä testin huomenna.