Pitäisi alkaa aikuistumaan :/
Vasta äsken olin ihan lapsi ja uin alasti lammessa. Kuukauden päästä täytän 15 ja pitäisi alkaa aikuistumaan pikkuhiljaa, mikä tuntuu oudolta mutta samalla ihan helpolta. Tässä aloituksessa ei ollut mitään järkeä, kunhan kirjoitin vain jotain. :/
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Nauti kuule ihan rauhassa nuoruudestasi! :) 15-vuotiaan ei todellakaan tarvitse eikä pidäkään olla vielä aikuinen. Ja miten se edes määritellään. Mä täytän kohta 27 enkä koe olevani kovin aikuinen vieläkään, en tiedä koenko koskaan?
No kun en osaa nauttia nuoruudestani, enkä oikein muutenkaan mistään.
Kuule ei ole mitään kiirettä aikuistumaan. pistät sekoillen menemään lapsuutta ihmetellen kuin ei mittää!
niin minäkin teen!
paska elämä aikuiselle!
Olen 43-vuotias äiti eikä olo ole mitenkään merkittävästi muuttunut aikuistumisen myötä.
Aikuisuus on myytti. Oikeesti monet on aika kypsiä joskus 30-40 vuoden tienoilla henkisesti sekä elämänkokemukseltaan. Toiset oppii hitaammin toiset nopeemmin. Meitä on moneen junaan. Itse oon 23 ja vituttaa koko aikuistumispaskanjauhanta. En koe olevani mikään fiksu aikuinen vielä vaan ihan pentu. Yritän vaan elää ja tehdä töitä parhaani mukaan. Älä stressaa vaan pyri tekemään vaan parhaas elämässä ja omaa korkea moraali, ole hyvä ihminen muille. Monet aikuiset on täys mätiä ja 17v henkisellä tasolla XD et hohhoijaa. En ainakaan itse halua jäädä mieleltäni kakaramaiseksi ikuisesti.
Vierailija kirjoitti:
Kuule ei ole mitään kiirettä aikuistumaan. pistät sekoillen menemään lapsuutta ihmetellen kuin ei mittää!
niin minäkin teen!
paska elämä aikuiselle!
Ei mua kiinnosta sekoilla, kun elämällä ei tunnu olevan mitään hyvää annettavaa.
T. Vetis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niin minäkin teen!
paska elämä aikuiselle!
Ei mua kiinnosta sekoilla, kun elämällä ei tunnu olevan mitään hyvää annettavaa.
Rakas ystävä, unelmien eteen pitää tehdä vähän töitä. Mieti mitä haluat, mihin suuntaan haluat elämääsi viedä? opiskelua, töitä, puoliso? sitten vain rupeat määrätietoisesti etenemään siihen suuntaa, päivä kerrallaan. sinun täytyy tietää mitä haluat, niin saat sen kyllä aikanaan. Ansaitset hyvää, haleja!
Elämä on ihmeellistä kirjoitti:
Aikuisuus on myytti. Oikeesti monet on aika kypsiä joskus 30-40 vuoden tienoilla henkisesti sekä elämänkokemukseltaan. Toiset oppii hitaammin toiset nopeemmin. Meitä on moneen junaan. Itse oon 23 ja vituttaa koko aikuistumispaskanjauhanta. En koe olevani mikään fiksu aikuinen vielä vaan ihan pentu. Yritän vaan elää ja tehdä töitä parhaani mukaan. Älä stressaa vaan pyri tekemään vaan parhaas elämässä ja omaa korkea moraali, ole hyvä ihminen muille. Monet aikuiset on täys mätiä ja 17v henkisellä tasolla XD et hohhoijaa. En ainakaan itse halua jäädä mieleltäni kakaramaiseksi ikuisesti.
Ehkä haluaisin olla kiukutteleva ja vanhemmille huoliaan itkevä lapsi, mutta siihen ei annettu koskaan mahdollisuutta ja nyt on muutenkin liian myöhäistä muuttua sellaiseksi. Ja pyrin olemaan kaikille hyvä, vaikka joskus epäonnistun siinä.
Vierailija kirjoitti:
T. Vetis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niin minäkin teen!
paska elämä aikuiselle!
Rakas ystävä, unelmien eteen pitää tehdä vähän töitä. Mieti mitä haluat, mihin suuntaan haluat elämääsi viedä? opiskelua, töitä, puoliso? sitten vain rupeat määrätietoisesti etenemään siihen suuntaa, päivä kerrallaan. sinun täytyy tietää mitä haluat, niin saat sen kyllä aikanaan. Ansaitset hyvää, haleja!
En tiedä mitä haluan. En varmaan mitään. Ehkä haluan vain kuolla, vaikka elämä on välillä ihan mukavaa.
Ei aikuisista suurin osa käyttäydy kuin aikuiset. Aikuisuus tulee ajan myötä elämän kokemuksen kautta. Suuri osa aikuisista on ihan lapsia aikuisen kehossa.
Nauti nuoruudestasi, mutta hoida velvollisuutesi. Älä hidasta aivojesi kehittymistä päihteillä. Muuten ei tapahdukaan kehitystä.
T. Vetis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Vetis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niin minäkin teen!
paska elämä aikuiselle!
En tiedä mitä haluan. En varmaan mitään. Ehkä haluan vain kuolla, vaikka elämä on välillä ihan mukavaa.
Sitten minä toivoisin, että Sinä alkaisit tutkiskelelmaan mitä haluaisit tehdä? jos olet muuten masentunut, niin sitten haluasin että alkaisit keskustelemaan sen syistä jonkun kanssa irl
Vierailija kirjoitti:
Ei aikuisista suurin osa käyttäydy kuin aikuiset. Aikuisuus tulee ajan myötä elämän kokemuksen kautta. Suuri osa aikuisista on ihan lapsia aikuisen kehossa.
Nauti nuoruudestasi, mutta hoida velvollisuutesi. Älä hidasta aivojesi kehittymistä päihteillä. Muuten ei tapahdukaan kehitystä.
Sanoin jo ylempänä etten osaa nauttia nuoruudestani. En käytä päihteitä, paitsi ehkä joskus vähän alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
T. Vetis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Vetis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niin minäkin teen!
paska elämä aikuiselle!
Sitten minä toivoisin, että Sinä alkaisit tutkiskelelmaan mitä haluaisit tehdä? jos olet muuten masentunut, niin sitten haluasin että alkaisit keskustelemaan sen syistä jonkun kanssa irl
Mietin kokoajan mitä haluaisin tehdä. Enkä osaa sanoa olenko masentunut, mutta täytin ainakin terkkarilla jonkun masennustestin. Keskustelen joka viikko terkkarin kanssa ja välillä myös nuorten psykiatrin.
Mieti (kirjoita muistiin) mitä haluat olla 5 vuoden päästä? Missä olet? MItä teet? (Tämä on ihan hauska kirjoittaa muistiin siksikin, että kun sen lukee sitten 20-vuotiaana, niin ... voi olla, että on sitä mitä kuvitteli 15v, tai sitten on - ja luultavasti - jotain ihan muuta).
Kirjoita unelmia, ainakin 5 muistiin, ja ala toteuttaa niitä. Useimmat voi toteuttaa. Ajallahan ei ole merkitystä, voit sen viimeisen unelmistasi totuettaa vasta 60-vuotiaana. Kiirettä ei ole.
Jeesuskin opetti "tulkaa jälleen lapsen kaltaisiksi", eli aikuisuus on myytti.
Nauti kuule ihan rauhassa nuoruudestasi! :) 15-vuotiaan ei todellakaan tarvitse eikä pidäkään olla vielä aikuinen. Ja miten se edes määritellään. Mä täytän kohta 27 enkä koe olevani kovin aikuinen vieläkään, en tiedä koenko koskaan?