Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veisitkö lapsen lääkäriin tässä tapauksessa?

Vierailija
23.03.2006 |

Hänellä ikää 1v 3kk. Oli viikonloppuna kolme päivää kovassa kuumeessa.

Nyt ollut kärttyinen, itkuinen ja tosi paljon haluis olla sylis (mikä ei minua haittaa, mutta ei ole normaalisti sellanen).

Korvia olen kokeillu painella, mutta ei ainakaan tuumaa siihen mitään..

Kun alkaa nukkumaan niin yksii jonkin verran, muutoin ei.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla yksi kuumekouristeleva lapsi, joten kuumeen syy löydettävä nopeasti, ja sen aiheuttaja saatava eliminoiduksi, jo 38,5 asteen kuume on laukaissut kouristukset. Kouristelutaipumus periytyy, joten myös pienemmän sisaruksen kuumetta hoidetaan tehokkaasti. Meillä useinkaan kuumeeseen ei yksi lääke riitä vaan tarvitaan sekä parasetamolia että naprokseenia, ibuprofeiiniä ei voi antaa, koska sen kanssa ei voi käyttää toista lääkettä, ja meillä yleensä vaikutus ei riitä riittävän pitkäksi aikaa.

Lisäksi meillä myös tuommoiset oireet ovat selviä korvatulehduksia, suurin osa ihan korvalääkärin toteamia. Nyt 2 korvakierteistä poikaa on jo putkitettu.

Vierailija
2/7 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon kyllä käyttänyt lastenlääkärillä muksuni. Korvatulehdus voi olla oireeton. Eri asia on sitten kannattaako siihen ottaa antibiootteja hoidoksi. Mieluummin olen käynyt lasteni kanssa joskus turhaan lääkärissä kuin jättänyt käymättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojalla oli 1,5 vuotiaana samanmoiset oireet. Syliaikaa halusi, eikä ruoka oikein maistunut. Katseltiin liiankin pitkään. Sitten kun yli viikon päästä vein lääkäriin: keuhkokuume! Voi toista. Nykyään siis olen herkkä lähtemään. Mieluummin " turha" käynti kuin pienen oireet pahenee.

Vierailija
4/7 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuumetta ei enää ole ja jos lapsi syö, juo ja jaksaa touhuta. Itkuisuus voi johtua vaikka väsymyksestä tai siitä, että kurkku on vielä taudin jäljiltä kipeä. Korvatulehduksenkaan kanssa ei ole mitään kiirettä läkäriin, nykysuositus on että antibiootit aloitetaan vasta jos tulehdus kestää yli pari päivää. Keuhkokuume taas vie yleensä kyllä voimat niin, että sen huomaa.

Vierailija
5/7 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime päivinä on ollut paljonkin juttua siitä, kuinka onnettomat yleislääkärin välineet on korvatulehduksen diagnosointiin. Eli flunssaa ja korvatulehdusta on erittäin vaikea erottaa toisistaan ilman kunnon laitteita. Virhediagnooseja tulee ihan tolkuttomasti.

Vierailija
6/7 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuume vielä nousee uudestaan parin päivän laskun jälkeen.

Vierailija
7/7 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomiselle varasin ajan lääkäriin, koska viikonloppu on tulossa niin ei huvita sit lähteä päivystykseen, jos tulee jotain..

Lapsella ei oo ennen ollu korvatulehusta, ja kuumeeseen ei siis liittyny mitään nuhaa jne.