Miksi antaisin ns. valtakirjan päättää kunnan asioistamme jollekin ns. naamalle minun puolestani?
Enhän hitossakaan voine tulla tietämään koskaan, miten päin tuo äänestämäni edustajani olisi mieltä asiassa kuin asiassa juuri siten kuin itse olisin?!
Minulla olisi aikaa itsellänikin mennä valtuuston kokouksiin antamaan ihan aito oma kantani asiaan kuin asiaan, olenhan työtön näet, ja aikaa olisi mennä kahvit juomaan kunnan piikkiin ja kyllä mulle ne kokouspalkkiotkin kelpaisivat.
Kommentit (5)
Koska joku niistä kuitenkin päättää, joku muu kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Koska joku niistä kuitenkin päättää, joku muu kuin sinä.
Niin päättääkin, ja päättäköötpä vaan, ei ne minun laariini tipu kuitenkaan!
Olisit hakeutunut ehdolle.
Ja ihan tiedoksi, ei ne kokouspalkkiot mitään huimia ole verrattuna työmäärään. Valtuutetun pesti on käytännössä puolipäiväduuni. Mitä saat siitä? Kipeän perseen, venytetyt hermot ja jonkin verran rahaa. Rahapottikin vaihtelee, riippuen missä kunnassa olet valtuutettuna, mitä puoluetta edustat (puoluevero), ja kuinka paljon sinulla on luottamustoimia. Kaikkien kuntien keskiarvo valtuutetun kokouspalkkiosta on noin 70e/kokous.
Valtuutetun palkkiosta menee sivutyövero JA puoluevero. Puoluevero vaihtelee vähän kunnittain ja puolueittain, mutta se on 15-25%.
Nyt se korkki kiinni. Ei tosta sun "tajunnanvirtaa" ota mitään tolkkua.
Mulla olisi toki aikaa istua vatuloimassa kunnan rahojen siirtelyistä vallan mainiosti; ei hirveesti työt haittaa.