Mies ei halua minun menevän töihin
Olen yliopistosta syksyllä valmistunut työtön. Mies on käynyt koko ajan töissä ja tuskaillut laskujen kanssa ja siksi aloin laajentaa työnhakua myös oman alan ulkopuolelle. Sain lopulta töitä kaupan kassalta pidemmällä ja vieläpä kokoaikaisella sopparilla!
Mies ei ollut tästä innoissaan ja sanoi suoraan että en tule pitämään työstäni. Hän ehdotti minua kysymään voisinko sittenkin saada osa-aikaisen sopimuksen. Hän sanoi elättävänsä minua ja että raha ei ole ongelma. Hän myös kertoi että toivoisi minun tulevaisuudessa työskentelevän osa-aikaisena kokoaikaisen sijaan, koska se on kuulemma parempaa jaksamiselleni.
Minusta kuulostaa tosi oudolta... olin innoissani työstä ja siitä että vihdoin voin kantaa oman korteni kekoon ja meidän talouteen mutta ei. En ymmärrä miehen logiikkaa sitten yhtään.
Kommentit (10)
Ap:lla on joko matumies tai valkoinen narsisti.
Muita vaihtoehtoja lukemani perusteella ei ole.
Mietin että voiko kyse olla siitä että mies on salaa nauttinut siitä että kotiin tullessa ruoka odottaa valmiina pöydässä ja vaatteet viikattuna kaapissa ja koti siistinä mutta ei kehtaa sanoa sitä ääneen. Tai että mies tuntee olevansa tärkeä, koska hän on ainoa työssäkävijä ja nyt sitten kokee olevansa hyödytön tms.
-ap
Haluaa pitää sinut heikommassa asemassa?
Kaupassa työskentely alentaa perheenne sosiaalista statusta. Toiseksi sieltä voi olla vaikea päästä pois. Mies ilmeisesti oikeasti toivoisi sinulle opintojesi tasoista työtä. Veikkaan että sitä mies ajattelee. Haluaa sinun olevan osa-aikainen, jotta voisit käyttää lopun ajan paremman työpaikan etsimiseen. + sinut ehkä otettaisiin työtäsi vastaavaan hommaan paremmin, jos et ole täysin sitoutunut myyjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Mietin että voiko kyse olla siitä että mies on salaa nauttinut siitä että kotiin tullessa ruoka odottaa valmiina pöydässä ja vaatteet viikattuna kaapissa ja koti siistinä mutta ei kehtaa sanoa sitä ääneen. Tai että mies tuntee olevansa tärkeä, koska hän on ainoa työssäkävijä ja nyt sitten kokee olevansa hyödytön tms.
-ap
Hyvin mahdollista. Onko mies suomalainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Hyvin mahdollista. Onko mies suomalainen?
Ei ole mutta ihan länsimaista kotoisin. Hänen perheessään äiti on ollut korkeassa asemassa työpaikalla ja hyvin tienaava, kun taas isä on ollut duunari ja pätkätyötön. Ehkä tälläkin voi olla vaikutusta?
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa työskentely alentaa perheenne sosiaalista statusta. Toiseksi sieltä voi olla vaikea päästä pois. Mies ilmeisesti oikeasti toivoisi sinulle opintojesi tasoista työtä. Veikkaan että sitä mies ajattelee. Haluaa sinun olevan osa-aikainen, jotta voisit käyttää lopun ajan paremman työpaikan etsimiseen. + sinut ehkä otettaisiin työtäsi vastaavaan hommaan paremmin, jos et ole täysin sitoutunut myyjäksi.
Totta, ehkä mies ei kehtaa sanoa minun työskentevän kassalla...Hänen työpaikallaan on tavallista että vaimot ovat kotona ja miehet töissä. Hän kyllä sanoi että suorittava työ ei ole minulle sopivaa, koska tykkään tutkia ja ajatella asioita. Ja tottahan se on että oman alan työ olisi paras... Mutta en halua olla enää työtönkään!
Vierailija kirjoitti:
-ap
Uskon että vähintään jompi kumpi pohdinnoistasi osuu oikeaan, ehkä jopa molemmat. On huolissaan jaksamisestasi, koska pelkää että et jaksa hoitaa kotitöitä yhtä ahkerasti kuin nyt. Sitähän saattaisi joutua jopa itsekin osallistumaan.
Ei tuo ole mitään miehen logiikkaa vaan sinun miehesi omituisuus.