Mitä lapsenne pukee huomenna päälle kun virvotaan?
Pojat haluaa vielä virpoa. Ovat 9- ja 12-vuotiaat.
Noitamekot ei oikein nappaa kuulemma eikä velhon hattuja nyt tähän hätään löydy.
Kommentit (13)
Huomenna on patterit pois ovikellosta ja verhot ikkunoissa!
No kiitos tiedosta 😊
Täällä päin kyllä virpojiin varaudutaan ja ovi avataan.
Mutta itse kysymykseen en vielä saanut vastausta.
Ap
Sipilä-naamarin ja Berner-mekon.
Otetaan köyhiltä.
No en kyllä tiedä mitä tuon ikäiset pojat pukee.
Tyttö 6 v laittaa mustat housut, sellaisen mustan noitamekon, noitahatun ja mustan takin siihen päälle. Väliin tulee harmaa pitkä neule. Täällä on vielä aika kylmä. Naama maalataan toki, mut mustissa mennään. Kaverinsa lähtee mukaan ja hän kuulemma laittaa huivin, jonkun ryysymekon ja esiliinan. Olisihan se kiva jos meiltäki löytyis jotain vanhnaikaisia perinteisiä virpomisasuja, mutta kun ei ole niin ei. Aika naamiaismeiningillä siis tyttöni menee.
Tuli tässä kirjoittaessa mieleen että ei teiltä sattuisi löytymään pojille jotain viittaa? Tai pidempää takkia. Ja sitten joku vähän pidempi rääsypaita farkkujen päälle. Mun mielestä tärkeintä on että kasvot on maalattu, pajunkissat nättejä ja ei mene normi farkuissa ja hupparissa ovelle, vaan että on edes panostanut asuunkin, edes vähän.
Ei tartte pukeutua, mutta vitsat pitää olla koristeltu.
Jaaha, mahtaakohan muualta muuttaneisen naapureiden lapset tulla huomenna virpomaan? Meillä Porissa kun sitä perinettä ei ole ja silti aina joku yksittäinen ilmestyy ovelle. En ole vielä oppinut minä päivänä niitä olisi luvassa.
No onko heillä mitään naamiaisasua? Joku velhonyt olis tietty tyypillinen, mutta jos ei löydy niin sitten ei. Miksi mietit vasta nyt?
Kai heillä on vitsat tehtynä?
jotain äidin marimekon huivia ja mekkoa ja luuta mukaan!
Minun lapset on aikuisia, toinen kulkee bikineissä ja esittelee itseään mallina. Toinen täynnä lävistyksiä nahkatakissa.
Tv: Onnellinen äiti 58 v
Mun lapsilla on varmaan huomenna ihan normivaatteet, poika tosin laittaa puvun kun menee kaverinsa kihlajaisjuhliin.
Haloo todellakin pitää pukeutua, edes vähän!!!
Vierailija kirjoitti:
Ei tartte pukeutua, mutta vitsat pitää olla koristeltu.
Hienoja vitsoja on kyllä (oikeesti) tehneet ja monta tuntia niitä koristellut.
Varmaan sitten menee huivit päässä ja suostuttelen laittamaan pisamia. Muuten omat vaatteet. En pakota pukeutumaan 😊
Ap
En ole koskaan päästänyt lastani häiritsemään naapureita virpomalla. Minusta sellainen on huono tapa.Meillä virvottiin vain sukulaiset ja virpomispalkka kerättiiin vasta pääsiäisenä koska niin se oikeasti kuuluu tehdä.