Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se epäkohteliasta myyjältä, jos hän ei huomioi vuorossa olevaa asiakasta (ei moikkaa eikä edes katso häntä) vaan keskustelee vielä edellisen asiakkaan kanssa?

Vierailija
08.04.2017 |

Onko teille tehty näin?

Minulle ei yleensä tehdä näin, mutta tänään erään Alepan noin 40-50-vuotias naiskassa jutteli vain edellisen asiakkaan kanssa, vaikka minä olin vuorossa. Hän vain veti viivakoodin ostoksestani, ei katsonutkaan minuun päin, en muista sanoiko summaakaan, mutta ei ottanut minuun mitään kontaktia. Minä yleensä moikkaan ja kiitän, mutta häntä en voinut edes moikata vaikuttamatta päällepäsmäriltä, kun hän ei katsonutkaan minuun päin vaan jutteli edelliselle asiakkaalle kuin minua ei olisi ollut olemassakaan. En sitten viitsinyt häiritä heidän keskusteluaan, vaan päätin itsekin olla aivan hiljaa, ja kun hän ojensi minulle vaihtorahat, en sanonut mitään ja siitä tulikin minulle huono omatunto, vaikka kyseinen myyjä kohteli minua samalla tavalla.

Tuntui pahalta, mutta tietenkin voisin kasvattaa itselleni "paksumman nahan", mutta kun ei kyse ole pelkästään minun loukkaantumisestani tai tuntemuksistani, vaan siitä, että tuollainen käytös saa molemmille osapuolille vähemmän positiivisen olon. En usko, että kyseinen myyjä piti työstään, mutta jos hän yrittäisi olla ystävällisempi ja huomioonottavampi, hän huomaisi, että siinä samalla tulisi itsellekin hyvä mieli.

Ainakin itse olen huomannut, että vaikka olisi huono päivä ja joku onkin ystävällinen, hymyilee tai sanoo vilpittömästi jotain mukavaa minulle, olo kohenee kuin taikaiskusta.

Miksi niin monet ihmiset eivät ymmärrä, että onnellisuus on omissa käsissämme?

Tämä oli tietenkin pieni asia, mutta herätti minut taas ajattelemaan, kuinka paljon haluan taistella sen vuoksi, että maailma olisi parempi paikka - vain olemalla muille mukavampi!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On epäkohteliasta. 

Pitää lopettaa keskustelu edellisen kanssa ja sitten keskittyä seuraavaan asiakkaaseen. Tietysti töksähtäen ei voi edellistäkään asiakasta "jättää". 

Hyvä asiakaspalvelija löytää kyllä kompromissin tilanteeseen. Tämä ei ollut. 

Vierailija
2/16 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä miulle ei näin käy,mutta on joskus käynyt, ja tällainen "palvelu" on huonoa palvelua ja huonoa käytöstä myös

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kerran käynyt niin. Tai siis se jolle myyjä jutteli ei ollut edellinen asiakas vaan ilmeisesti joku myyjän tuttu. Ei kuitenkaan vaikuttanut olevansa töissä kaupassa. Vähän ihmetytti, mutta ei se päivää pilannut.

Itse olen myös myyjä. Joskus on asiakkaita, jotka ei millään halua siirtyä pois kassalta juttelemasta. Kun vihdoin vaan vinkattua että hei tossa sun takana on jonoa, niin ne siirtyy johonkin sivuun ja jatkaa juttua keskeyttäen vähän väliä minun ja seuraavan asiakkaan tilanteen. Se on hyvin raivostuttavaa ja silloin on vaikeuksia hoitaa se pölpöttäjä siististi hiljaiseksi.

Vierailija
4/16 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On epäkohteliasta, mutta yleensä on vaikea arvioida, onko edessä oleva vain joku puhelias asiakas, jonka kanssa myyjä ei kehtaa katkaista juttua, vai onko epäkohteliaisuus ihan tarkoituksellista ja edessä oleva joku myyjän kaveri.

Vierailija
5/16 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On epäkohteliasta ja on käynyt minullekin. Pahinta ovat myyjät, jotka vain pälättävät, eivätkä edes palvele seuraavaa, vaikka jono seisoo.

Vierailija
6/16 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Mulle kävi niin että kassalla oli nuori nainen, moikkasi kaikkia sisääntulevia paitsi mua eikä katsonutkaan päin. Lisäksi alkoi vittuilemaan että miksi palautin paketin sinne. Jätin palautetta.

Vierailija
7/16 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä epäkohteliaampaa on se kun työkaverit keskustelevat toistensa kanssa kun on kassalla. joo ai niin pitääkö sun käydä ootsä syöny jo mihis ton laatikon vois laittaa jne. oikeasti on työtilanne, ja keskustelut käydään kun asiakkaita ei ole. silloin kun on niitä palvellaan, näin ainakin itse teen.

Vierailija
8/16 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi epäkohteliasta. Mun mies ei suostu edes maksamaan, jos myyjän huomio on raha-asioiden hoitamisen aikana täysin muualla. Jossain ulkomailla (esim. Espanja) tuo muille pälättäminen on vielä paljon yleisempää.

Vierailija
9/16 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin on pari kertaa käynyt noin, minkä olen kokenut epäkohteliaana. Mielestäni on kuitenkin OK, vaikka myyjä jatkaisi juttelua edellisen asiakkaan, kunhan hän samalla myös moikkaa reippaasti uutta asiakasta, sanoo summan ja kiitos jne.

Vierailija
10/16 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle nuorena miehenä naiskassat yleensä tekevät noin, erittäin harvoin moikkaavat oma-aloitteisesti tai ottavat katsekontaktia. Ovat kai miesasiakkaissa tottuneet siihen, että miehet moikkaavat ensin ja tavallaan hoitavat sen asiakaspavleijan työn heidän puolestaan. Entisenä asiakaspalvelijana (Fonectan numeropalvelu/hotellin respa/kaupan kassa) tulee paljon kiinnitettyä huomiota näihin

Vierailija
11/16 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä epäkohteliaampaa on se kun työkaverit keskustelevat toistensa kanssa kun on kassalla. joo ai niin pitääkö sun käydä ootsä syöny jo mihis ton laatikon vois laittaa jne. oikeasti on työtilanne, ja keskustelut käydään kun asiakkaita ei ole. silloin kun on niitä palvellaan, näin ainakin itse teen.

Ei meillä vaan ole erillisiä keskusteluaikoja, ihmisiä lappaa sisään ja ulos. Paras kysyä kollegalta sitä mukaa, kun tulee mieleen, mielen päällä kymmeniä asioita joka hetki.

Vierailija
12/16 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle nuorena miehenä naiskassat yleensä tekevät noin, erittäin harvoin moikkaavat oma-aloitteisesti tai ottavat katsekontaktia. Ovat kai miesasiakkaissa tottuneet siihen, että miehet moikkaavat ensin ja tavallaan hoitavat sen asiakaspavleijan työn heidän puolestaan. Entisenä asiakaspalvelijana (Fonectan numeropalvelu/hotellin respa/kaupan kassa) tulee paljon kiinnitettyä huomiota näihin

En minä ainakaan suostu moikkaamaan ekana, ei ole asiakkaan tehtävä. Nykyään on todella paljon ylimielisiä nuoria naiskassoja. Lähikaupassa asiakas tulisi moikata kun astuu kaupan ovesta sisään jos kassa on siinä vieressä ja kassa ei palvele sillä hetkellä ketään muuta asiakasta. Nuoria miehiä ei yleensä moikata, tämän olen huomannut. Luulevat varmaan, että jokainen nuori mies haluaa nussia heitä jos moikkaavat.

Vierailija
13/16 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Mulle kävi niin että kassalla oli nuori nainen, moikkasi kaikkia sisääntulevia paitsi mua eikä katsonutkaan päin. Lisäksi alkoi vittuilemaan että miksi palautin paketin sinne. Jätin palautetta.

Kuulostaa siltä että tulit ruuhka-aikaan, vaadit ruuhka-aikaan henkilökohtaista räätälöityä huomioimista, ja palautit vieläpä jotain Postnordin pakettia paikkaan jossa kulkevat vain Itellan paketit.

Vierailija
14/16 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa ei. Meillä ainakin on viisitoista minuuttia aikaa vaihtaa kassa, amuvuoro tilittää rahansa ja kertoo iltavuorolle, mitä täytyy tehdä. Se on sitte voi voi jos sen viidentoista minuutin aikana käy asiakkaita, mutta siinä on asiakkaiden palvelun lomassa hoidettava myös nuo asiat läpi. Jos asiakkaita häiritsee, että myyjät puhuvat työasioista, he voivat laittaa palautetta kauppiaalle, että lisää myyjien työaikaa.

Vierailija
15/16 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi vaan että antaa minun olla rauhassa, kunhan lukee ne ostokseni äkkiä.

Vierailija
16/16 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on tökeröä, mutta jos alkaa suureltakin asialta tuntua, niin tällaiset ovat aina hyviä hetkiä harrastaa pientä introspektiota.