Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tämä järkyttävä suolanhimo voi johtua?

Vierailija
07.04.2017 |

Tätä on jatkunut jo pitkään. Voisin vaikka lusikoida merisuolaa suoraan purkista. Kaikkia makea ällöttää, en pysty edes hedelmiä syömään. Mutta koko ajan, ihan joka ikinen hetki mulla on kamala suolanhimo.

Jostakin luin, että voi johtua sinkin puutteesta ja toisaalta taas magnesiumin. Mutta onko tästä mitään faktaa? Vai onko kyse vain omituisesta mieltymyksestä ilman mitään fysiologista selitystä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti suolan puutteesta.

Vierailija
2/9 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoita puhdistamatonta merisuolaa veteen ja juo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa addisonin tauti

Vierailija
4/9 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä on jatkunut jo pitkään. Voisin vaikka lusikoida merisuolaa suoraan purkista. Kaikkia makea ällöttää, en pysty edes hedelmiä syömään. Mutta koko ajan, ihan joka ikinen hetki mulla on kamala suolanhimo.

Jostakin luin, että voi johtua sinkin puutteesta ja toisaalta taas magnesiumin. Mutta onko tästä mitään faktaa? Vai onko kyse vain omituisesta mieltymyksestä ilman mitään fysiologista selitystä?

Minulle tulee kyllä mieleen että voisi johtua _suolan_ puutteesta? Minäkin tykkään paljon suolasta ja lisään suolaa melkein kaikkeen mitä syön. Tulee oikein vesi kielelle kun miettii jotain hyvää suolaista ruokaa :)

Leivän päällekin laitan maustesuolaa.

Vierailija
5/9 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/9 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, tulin aamulla katsomaan tämän keskustelun. Kiitos kaikille vastauksista!

Luin tuon viimeisimmässä viestissä linkitetyn uutisen. Olen yhdistänyt jatkuvan janontunteen siihen, että syön yksinkertaisesti liikaa suolaa.

Pitää ruveta tarkkailemaan jos tässä kehittyy muita "oireita". En oikein ole osannut yhdistää mahakipuja tuohon suolanhimoon.

- AP

Vierailija
7/9 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, tulin aamulla katsomaan tämän keskustelun. Kiitos kaikille vastauksista!

Luin tuon viimeisimmässä viestissä linkitetyn uutisen. Olen yhdistänyt jatkuvan janontunteen siihen, että syön yksinkertaisesti liikaa suolaa.

Pitää ruveta tarkkailemaan jos tässä kehittyy muita "oireita". En oikein ole osannut yhdistää mahakipuja tuohon suolanhimoon.

- AP

Älä nyt kuitenkaan noita iltapäivälehtien juttuja kovin vakavasti ota. Hanki tietosi muualta.

Vierailija
8/9 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juo paljon vettä niin tulee suolaisen himo, ja päinvastoin.

Vierailija
9/9 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on krapulassa kauhea suolan ja vedenhimo. Syön järkyttävät määrät suolaista ruokaa ja juon litroittain vettä.