Oikeastiko opiskelijahintaisen aterian saa syödä vain kerran päivässä?
Aloitin syksyllä yliopisto-opinnot. Olen käynyt syömässä opiskelijaravintolassa melkein joka päivä, monesti kahdestikin. Hinta on aina ollut se perinteinen 2,60. Nyt luin netistä, että tuolla hinnalla saisi syödä vain kerran päivässä. Olenko syyllistynyt petokseen? :|
Kommentit (15)
Kukaan ei niitä valvo eli et todellakaan ole ainoa. Joka päivä menee myös ruokaa roskiin eli hyvä vaan jos sitä joku on syömässä
Täh? Mistä "netistä"? Voitko pistää linkin? En ole koskaan kuullukaan...
juu periaatteessa noin ja useimmat opiskelijaruokalat onkin auki vaan lounasaikaan. Mut voin lohduttaa, että vain noin puolet käyttää ateriaetuaan.
Vierailija kirjoitti:
Täh? Mistä "netistä"? Voitko pistää linkin? En ole koskaan kuullukaan...
"Ateriatuki on 1,94 euroa aterialta. Opiskelijaravintola vähentää tuen aterian hinnasta, eli maksat ateriastasi tuen verran vähemmän. Voit saada ateriatuen vain yhteen ateriaan päivässä."
:|
Hyvä, että syöt niidenkin edestä, jotka eivät tuota etuutta arvosta!
Kyllä, opiskelija-alennuksen voi saada vain kerran päivässä.
Ihmettelen sitä, miten ihmeessä jaksat syödä kahdesti. Onko joku ravintola iltaan saakka auki? Itse syön aamulla kotona pikkuisen, sitten lounasaikaan syön opiskelijaravintolassa niin paljon kuin vain mahtuu. Se riittääkin iltaan saakka. Olen kyllä aika pienikokoinen (laiha).
Hahaa, en tiennytkään. Mä kyllä syön joskus pari kertaa päivässä sillä hinnalla. Ei sitä ole kukaan koskaan kysynyt.
Luulin, että näitä valvotaan noiden korttien avulla. Hyvä, ettei niin tehdä!
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen sitä, miten ihmeessä jaksat syödä kahdesti. Onko joku ravintola iltaan saakka auki?
Kun itse opiskelin vuosikymmenen vaihteessa, Oulussa olivat ravintolat ainakin auki niin, että niissä pystyi syömään kaikki päivän ateriat, aamuseitsemästä iltakahdeksaan.
AP, käy vain syömässä. Minä en ainakaan tiedä yhtään veronmaksajaa, joita tuo haittaisi (vaikka kyllä kai niitäkin on). Opiskelijoilla on muutenkin ihan tarpeeksi tiukkaa.
haha mitä ihmettä. :D meillä moni syö ensin klo 12 ja sit toisessa ruokalassa klo 16-17. Ei oo keltään peritty ekstramaksuja jälkikäteen :D
Vierailija kirjoitti:
haha mitä ihmettä. :D meillä moni syö ensin klo 12 ja sit toisessa ruokalassa klo 16-17. Ei oo keltään peritty ekstramaksuja jälkikäteen :D
Onko teillä kampuksen "ruokakorttia" johon ladataan rahaa ja sillä voi itsenäisesti maksaa ruokansa? Tuollaisella ei varmaan kannata kahta kertaa maksaa, vaan toisen kerran paperisella kelan ruokalipukkeella ja käteisellä.
Eka ateria klo 10.30 ja toinen 15.45.
Tuskin poikkeuksellinen rytmi.
0, 9e per ateria meidän ruokalassa.
Siis mä olen aina vain näyttänyt opiskelijakorttia? Ei kukaan kysele, kuinka monta kertaa on jo syönyt, tai saa sitä mitenkään tietää.
Kuka niitä valvoo? Syöt niin paljon kuin haluat.