Miltä shamppanja maistuu?
Onko "wörtti"? En ole ikinä maistanut ja tänään pohdin alkossa kannattaako laittaa 50 euroa shamppanjaan kun en tiiä miltä se maistuu 🤔 Päädyin ostamaan peruspunaviinin 🤣
Kommentit (23)
En oo maistanu kans mut veikkaisin että pommakin ja onnistuneen kuplivan siman seutuvilla vois olla.
Hämmästyttävästi hyvin paljon samalta kuin skumppa.
Vissyltä, jossa on kossua vain vähän seassa . Siltä se maistuu. Kuplat tekevät Iloiseksi!
AP. Saat maistaa samppanjaa jos se on huolenaiheesi. Minä tarjoan.
samppanjoissa on tietysti makueroja, paljonkin. Ei se nyt niin kummoista ole hyvään cavaan tms. verrattuna. Jotain veuve cliqueta nyt ainakaan ei kannata ostaa. Pelkkää vettä ja markkinointia.
Parhaimmat mielestäni sitten maistuvatkin melkoisen hyviltä. Parasta mielestäni on mineralisuus, suoranainen multaisuus, johon harvemmin kuohuviineissä olen törmännyt.
Ei ihmeelliseltä. Mieluummin juon hyvää valkoviiniä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmeelliseltä. Mieluummin juon hyvää valkoviiniä.
Ei sekään kovin ihmeellistä ole. Mieluummin juon luomumaitoa.
Yhtä ylimainostettua kuin kaviaarikin. Maistuu arabisheikin paikalta.
Kuiva shampanja maistuu hieman happamalle. Se on hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Samppanja on pahaa.
Ei ole. Ne halvat hiivalta maistuvat skumpat on, esim joku Freixenet on niin paskaa kuraa että pitäis lailla kieltää.
Maista shampanjaa, tai hyvää Proseccoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samppanja on pahaa.
Ei ole. Ne halvat hiivalta maistuvat skumpat on, esim joku Freixenet on niin paskaa kuraa että pitäis lailla kieltää.
Maista shampanjaa, tai hyvää Proseccoa.
Vertaatko tosissaan jotain kympin freixenetiä vähintään viisi kertaa enemmän maksavaan sampanjaan? :D
Shampanja maistuu kuplivalta kuselta, kaviaari maistuu paskalta ja tuoreet osterit spermalta.
Mun mielipide.
Join kallista shampanjaa hääpäivillä ja aivan yhtähyvin olisin voinut juoda halvempaa kuohuviiniä. Jos ei olisi sanottu, mitä lasissa on, niin en olisi erottanut. Tosin en mikään asiantuntija olekaan..varmasti joku olisi aistinut juovansa jotain kallista ja hienoa. Siis hyvää se oli, mutta hyviä kuohuviinejä on myös alko täynnä ja paljon edullisempia.
Jos ei budjetti veny shamppanjaan kokeile Crémantia. Lähempänä shamppanjan makua kuin muiden maiden kuohuvat.
Vierailija kirjoitti:
samppanjoissa on tietysti makueroja, paljonkin. Ei se nyt niin kummoista ole hyvään cavaan tms. verrattuna. Jotain veuve cliqueta nyt ainakaan ei kannata ostaa. Pelkkää vettä ja markkinointia.
Parhaimmat mielestäni sitten maistuvatkin melkoisen hyviltä. Parasta mielestäni on mineralisuus, suoranainen multaisuus, johon harvemmin kuohuviineissä olen törmännyt.
Minä ostan nykyään aina cavaa. Ei tietenkään juhlallisiin tilaisuuksiin, mutta jos istutaan rouvan kanssa kotona ja juodaan pullo lauantaina keskustellessa. Cava on ihan ok tarina juomaa. Vaimo slaavilainen ja tykkää viinin kanssa keskusteluista. Ei humalaan mutta vähän kielen kantoja irti.
Mun mielestä hyvä shamppanja on tosi hyvää. Olen ulkomailla juonut enemmänkin erilaisia, ja välillä on osunut tosi hyvä kohdalle, vaikken niistä sen enempää ymmärrä. Jostain syystä shamppanjassa tuntuu olevan tooodella paljon kuplia, ehkä enemmän kuin perus skumpassa. Suomen hinnoilla melkein maistelisin erilaisia skumppia ja etsisin niistä semmoisen josta tykkään. Tai siis, niin olen tehnytkin. Hyvä shamppanja on tosi hyvää, ja sellaista olisi varmaan kaapissa hyvän päivän varalle, jos asuisi Ranskassa. Kyllä jossain kohtaa ilman muuta kannattaa uskaltaa ostaa, mutta ei pidä odottaa "liikoja". Hyvä prosecco on kanssa todella hyvää <3
Joko igor votkaan kyllästyi?