Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntavaaleissa oman sukupuolen tukeminen?

Vierailija
07.04.2017 |

Vaikuttaako sukupuoli teillä ehdokkaan valintaan?

Itse valitsen ehdokkaan puolueen, sukupuolen ja itselle tärkeiden näkemysten perusteella.

Kuntavaaleissa oman sukupuolen tukeminen?

Vaihtoehdot

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän pätevää ehdokasta. Ei se ratkaise, mitä kalsareissa sattuu olemaan.

Vierailija
2/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten äänioikeus tulisi peruuttaa välittömästi. Tänään tapahtunutta terrori iskua Ruotsissakaan ei olisi tapahtunut jos naisille ei koskaan olisi annettu äänioikeutta.

Nämä teon tehneet terroristit eivät olisi edes olleet Ruotsissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuoli ei vaikuta ehdokkaan valintaan näissä tai muissakaan vaaleissa. Vastasin olevani nainen, joka äänestää miestä näissä vaaleissa, mutta ehdokkaani on arvomaailmaltaan minua lähellä ja lisäksi hyvin älykäs. Teen päätökseni yleensä vaalikoneen perusteella. Parhaisiin osumiin ei jostain syystä juuri koskaan tule naisia, vaikka olen itse nainen. En tiedä, mistä se johtuu, mutta ilmeisesti naispoliitikot tuppaavat ajattelemaan eri tavalla kuin minä. Mutta jos vaalikoneesta tulisi parhaaksi osumaksi nainen, niin äänestäisin ehdottomasti häntä.

Vierailija
4/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että kyselyyn myös vastattaisiin. Aika usein sanotaan, että "äänestää pätevintä ehdokasta". Kiinnostaisi tietää, kuinka monelle se pätevin ehdokas on sitten kuitenkin käytännössä omaa sukupuolta oleva.

Minulle oman sukupuolen tukeminen on tietoinen valinta.

Vierailija
5/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukupuoli ei vaikuta ehdokkaan valintaan näissä tai muissakaan vaaleissa. Vastasin olevani nainen, joka äänestää miestä näissä vaaleissa, mutta ehdokkaani on arvomaailmaltaan minua lähellä ja lisäksi hyvin älykäs. Teen päätökseni yleensä vaalikoneen perusteella. Parhaisiin osumiin ei jostain syystä juuri koskaan tule naisia, vaikka olen itse nainen. En tiedä, mistä se johtuu, mutta ilmeisesti naispoliitikot tuppaavat ajattelemaan eri tavalla kuin minä. Mutta jos vaalikoneesta tulisi parhaaksi osumaksi nainen, niin äänestäisin ehdottomasti häntä.

Kiinnostaisi myös tietää, kuinka moni mies äänestää naista pätevimpänä vaihtoehtona. Vai onko tämä naisille yleisempää äänestää miestä pätevämpänä vaihtoehtona kuin toisin päin?

Vierailija
6/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kertaa äänestin naista. Viimeeksi äänestin miestä ja sitä ennenkin miestä. Ei vaikuta sukupuoli mitenkään ehdokkaan valintaan.

Vierailija
7/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon, että kyselyyn myös vastattaisiin. Aika usein sanotaan, että "äänestää pätevintä ehdokasta". Kiinnostaisi tietää, kuinka monelle se pätevin ehdokas on sitten kuitenkin käytännössä omaa sukupuolta oleva.

Minulle oman sukupuolen tukeminen on tietoinen valinta.

Minulle miehenä se on itsestäänselvyys. Mitään muuta vaihtoehtoa ei ole olemassa.

Vierailija
8/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsen ensin puolueen ja sieltä jonkun sopivan naisen.

Vierailija
9/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45 ja mies. Aina olen äänestänyt henkilöä joka mielestäni ajaa parhaiten etuani. Välillä miestä ja välillä naista. Tällä kertaa yksi kysymys ratkaisi kahden hyvän ehdokkaan välillä naisen hyväksi.

Vierailija
10/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja olen äänestänyt niin miehiä kuin naisiakin, ehdokkaan puolueella olennainen merkitys ja tietysti asioilla, joita jaa ja kokee tärkeiksi. Ymmärrän kuitenkin myös halun äänestää nimenomaan naista siksi, että valtaa pitävien sukupuolijakauma on edelleen vääristynyt. Mukavinta tietysti olisi, ettei sukupuoleen olisi mitään syytä kiinnittää erityistä huomiota.

Vierailija
11/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Femakot äänestää naista vaikka se olisi kuinka huono. Siksi tämä maa onkin niin syvällä suossa.

Vierailija
12/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän ehdokkaan mielipiteen mukaan enkä sen mukaan mitä siellä jalkojen välissä on.

Vierailija
13/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsen puolueen ja sieltä naisen, jonka ajatukset vastaavat parhaiten omiani itselle tärkeissä kysymyksissä.

-Naisäänestäjä

Vierailija
14/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se pitää olla mies joka on päättävissä tehtävissä. Naisten touhut on sellaista näpertelyä, aivan kuin nämä Bernerin touhut nyt niin kuin esimerkkinä.

Vierailija
15/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kovasti saamiani alapeukkuja. Miksi se on syntiä, jos äänestää mielestään pätevintä? Ihmetytti myös tuo kommentti, että "omaa sukupuolta pitää tukea". En ymmärrä sitä mekanismia, jolla jonkun naisen äänestäminen kunnallispoliitikoksi (vaikka hän ei olisi muuten sopivin ehdokas) tukisi yleisesti naisia. Joo, se tukee tuota yhtä naista, mutta muutoin. Ei naissukupuoli edes ole mikään tae siitä, että kyseinen ihminen pyrkisi edistämään tasa-arvoa yhteiskunnassa. Ja toisaalta se, jos on mies, ei sulje pois sitä, etteikö kyseinen henkilö välittäisi sukupuolten tasa-arvosta. Vaikuttamismahdollisuudet sukupuolten väliseen tasa-arvoon eivät joka tapauksessa kuntatasolla ole kummoiset. Minusta on surullista, jos naisten kyvyt ja lahjat menevät hukkaan ennakkoluulojen takia. Mutta jos jostain syystä koen, että joku miesehdokas vakuuttaa minut kyvyillään ja ajatuksillaan enemmän kuin yksikään naisehdokkaista, niin mitä niin valtavaa itseisarvoa se nainen sitten toisi kuntatason edustajani pelkkien elimiensä perusteella, että se peittoaisi omasta näkökulmastani vääränlaisen arvomaailman? Jos hän ei ole kanssani yhtä paljoa samaa mieltä kuin miesehdokas esim. kunnan taloudesta, niin miksi ihmeessä hänen saamisensa valtuustoon olisi minulle itseisarvo?

Vierailija
16/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Miehet näyttävät äänestävän tasaisemmin molempia sukupuolia. Naiset äänestävät mieluummin vastakkaista sukupuolta kuin omaansa.

Vierailija
17/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän ainoastaan miestä. Naiset hoitakoon kodin.

Vierailija
18/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä musu äänestää?

Vierailija
19/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus äänestänyt miestäkin, mutta suosin naisia jotka ovat omaa ikäluokkaa. Mutta ei se tarkoita että mitä tahansa puunhalaajafeministiä äänestäisin. Tosin nyt meni ekaa kertaa ääni vassareiden naisehdokkaalle, tenteissä kaikkein vakuuttavimmalle puheenjohtajalle. Maahanmuutosta emme välttämättä ole samaa mieltä, mutta varhaiskasvatuksesta, koulutuksesta, sotesta, vanhempainvapaista, verotuksesta jne kyllä. Ja ne koskettaa omaa elämää tällä hetkellä eniten, joten on valittava pahoista vähiten paha.

Viime vaaleissa ääni meni persuille, petyin ja käänsin kelkkani. Mitä iloa minulle on mamuttomasta Suomesta, jos kaikki muu on perseellään?

Vierailija
20/30 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eduskuntaan tarvitaan lisää naisia. Miehet ei panosta raiskauslakeihin yhtään tai ota raiskauksia muutenkaan tosissaan jos se ei auta heidän poliittista uraa, aina vaan syyttävät mamuja. Ehkä niitä raiskauksia olis vähemmän jos rangaistukset ois tiukemmat! Saatanan tuhkamunat!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi