Lasten kanssakäymisestä ja leikistä keskenään
Meidän neiti nyt 5v on tarhassa aika suosittu, eli kaveri läytyy melkein aina heti kun portista sisälle mennää, mutta kotipiahlla toisin,
Pihalla on vain yhsi nuorempi lapsi muut on 6-7 vuotiaita kohta.
Pihalla on myös lapseni tarharyhmästä parilasta.
Nyt ongelma onkin se, että toiset saattavat tulla pyytämään tyttöäni ulos, mutta kun tulee toinen vanhempi lapsi pihalle tyttöni jätetään saman tien yksin :(
Ja tyttöni tulee suruissaan yleensä kotiin.
Onneksi pihalla ei ole näitä yksin jättäjiä, kun vaan 2 tyttöä, muut lapset kyllä leikkivät tyttöni kanssa.
Olen koittanut selittää tytölle, että toiset lapset voivat olla joskus ilkeitä toisilleen, ja nämäkin tytöt kuitenkin ovat sen verran nuoria, että eivät vielä välttämättä tajua että toiselle tulee tuollaisesta käytöksestä huono mieli
onko muilla samanlaista traamaa omalla pihalla
Meillä on ollut vähän samantapaista. Poikani 6v. on päiväkodissa ollut "suosittu" leikkikaveri ja tätien mukaan hyvin sosiaalinen ja avoin. Nyt kesäloman alettua on tässä omassa pihapiirissä tapahtunut järkky muutos. Kaikki vanhemmat (7-8v) tytöt on alkanut kiusata poikaani. Ollaan puhuttu toisten lasten vanhemmillekin kiusaamisesta, mutta vanhemmat on sitä mieltä, että heidän lapset ei kiusaa. Poikamme ei voi enää lainkaan ulkoilla yksin omalla pihalla, kun on tuollain ikävästi joutunut toisten lasten silmätikuksi:(
Kaiken huipuksi yksi lapsi jatkaa kiusaamista siitä huolimatta, vaikka itse olen pihalla parin metrin päässä ja näen ja kuulen kaiken.