Onko pelko kielletty tunne?
Kirjoitin äsken täysin asiallisen viestin koskien pelkoa, mutta viestä lähettäessäni selvisi, että ketju onkin jo poistettu. Huomasin kyllä että ketjussa oli myös vähemmän asiallisia viestejä mutta silti... Eikö voisi poistaa vain niitä asiattomia viestejä eikä koko ketjua!?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Pelkoa ei enää hyväksytä joten opi elämään sen kanssa.
Poikkeuksena on äärioikeisto, jonka pelkääminen on edelleen ok.
Sitä sietääkin pelätä.
Ap
Pelko yhteiskunnassa lietsoo mun mielestä lisää pelkoa. Kaikista kamaluuksista huolimatta mä ajattelen, että ihmisten tulee elää rauhassa, pelotta.
Miksipä ei mennä ongelman alkulähteille: onko vika pelkääjässä vai pelon aiheuttajassa?
Oikeastihan se on niin, että kun EI anna pelolle valtaa, pystyy toimimaan ja puolustautumaan, vaikka pelottaisikin.
Oikeat pelkurit hautaavat pelkonsa halipusihöttöön, ja yrittävät hyssytellä ja miellyttää, etteivät pahikset suuttuisi taas.
Hauskinta tuossa "ei saa antaa pelolle valtaa" -hokemassa on se, että sitä käyttävät pelkäävät rasismismin lisääntymistä.
Vierailija kirjoitti:
Pelko yhteiskunnassa lietsoo mun mielestä lisää pelkoa. Kaikista kamaluuksista huolimatta mä ajattelen, että ihmisten tulee elää rauhassa, pelotta.
Minä kyllä yritän elää rauhassa ja pelotta, mutta miten vahva on ihminen joka ei yhtään pelkää? Minä pelkään kaikkia "äärityyppejä" rotuun ja uskontoon katsomatta; ja tuntuu siltä että nykyään ei muita olekaan. Kaikki on heille niin joko tai. Minusta se on pelottavaa.
Kyllähän Jumalaa pitää pelätä, ketään muuta ei kannata pelätä. Jeesuksella on tuomiovalta, ei ihmisillä.
Pelko on tärkeä tunne. Mietipä miksi eläimet pelkäävät.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin äsken täysin asiallisen viestin koskien pelkoa, mutta viestä lähettäessäni selvisi, että ketju onkin jo poistettu. Huomasin kyllä että ketjussa oli myös vähemmän asiallisia viestejä mutta silti... Eikö voisi poistaa vain niitä asiattomia viestejä eikä koko ketjua!?
Pelko on normaalia, hysteria ei. Todennäköisyys sairastua syopaan tai kuolla kaatumalla omassa kylpyhuoneessa paljon suurempi kuin joutua terroriteon uhriksi.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastihan se on niin, että kun EI anna pelolle valtaa, pystyy toimimaan ja puolustautumaan, vaikka pelottaisikin.
Oikeat pelkurit hautaavat pelkonsa halipusihöttöön, ja yrittävät hyssytellä ja miellyttää, etteivät pahikset suuttuisi taas.
No mulla kai on se, että pelkään mutta en anna pelolle valtaa ts. toimin kuitenkin normaalisti. Mutta siitä huolimatta pelkään, enkä häpeä myöntää sitä. Enkä tosiaankaan yritä hyssytellä ja miellyttää ketään! Ehkä ajattelen liian syvällisesti palstan mittapuun mukaan, joten jätän kommentointini tähän. Mukavaa illan jatkoa kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä yritän elää rauhassa ja pelotta, mutta miten vahva on ihminen joka ei yhtään pelkää? Minä pelkään kaikkia "äärityyppejä" rotuun ja uskontoon katsomatta; ja tuntuu siltä että nykyään ei muita olekaan. Kaikki on heille niin joko tai. Minusta se on pelottavaa.
Ja tämä edellinen oli Ap
Pelkääminen on joskus normaalia, vallan antaminen pelolle ei, eikä pelon tarkoituksellinen lietsominen. Terrorin tarkoitus on luoda pelkoa, kannattaako antaa sen onnistua?
Vierailija kirjoitti:
Pelkääminen on joskus normaalia, vallan antaminen pelolle ei, eikä pelon tarkoituksellinen lietsominen. Terrorin tarkoitus on luoda pelkoa, kannattaako antaa sen onnistua?
Itse pelkäät pelkoa. Koska jossain vaiheessa pelkäävä ihminen muuttuu epätoivoiseksi ja sitten...
Raamatussa sanotaan monen monta kertaa: Älkää peljätkö. Ehkä siis ei kannata pelätä. Pelko on kuitenkin inhimillinen tunne. Koska olemme epätäydellisiä, ja maailma on epätäydellinen, me ajoittain pelkäämme. Voimme kuitenkin rohkaista toinen toistamme, jotta pelko vähenisi.
Terroristit kuuseen niin ei tarvii pelätä.
Pelko on hyväksyttävä tunne sitä ei vaan saisi lietsoa, kenenkään ei pitäisi joutua pelkäämään kohtuuttomasti.
Pelolle ei aina voi mitään, kauheaa on jos ei uskalla puhua pelon tähden kun olisi tärkeää puhuttavaa.
Siihen toisaalta tottuu, ihminen jota pelätään hyväksyy kovin kankeasti ettei muut enää pelkää häntä.
Tunnustan pelkääväni näitä maahamme tulleita miehiä. Tänään vieläkin enemmän. N.37
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa sanotaan monen monta kertaa: Älkää peljätkö. Ehkä siis ei kannata pelätä. Pelko on kuitenkin inhimillinen tunne. Koska olemme epätäydellisiä, ja maailma on epätäydellinen, me ajoittain pelkäämme. Voimme kuitenkin rohkaista toinen toistamme, jotta pelko vähenisi.
Pelkuruus on syntiä, tätä kohtaa ihmettelin usein kunnes tapasin alhaisia pelkuri-ihmisiä jotka kumminkin tekivät vääryyttä.
Pelkoa ei enää hyväksytä joten opi elämään sen kanssa.
Poikkeuksena on äärioikeisto, jonka pelkääminen on edelleen ok.