Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vauva kehittyä normaalisti, jos isä ja äiti hoitavat häntä yhtä paljon?

Vierailija
06.04.2017 |

Kun aina puhutaan, että vauvalla pitäisi ekan vuoden aikana olla yksi ensisijainen hoitaja, niin miten vauvan kehitykseen vaikuttaa se, että molemmat vanhemmat hoitavat vauvaa yhtä paljon eikä kumpikaan ole "ensisijainen"? Onko aiheesta olemassa tutkimustietoa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.google.fi/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.voice.fi…

Erikoispsykologin mukaan molempi parempi. Meillä on ainakin onnellisen oloinen vauva molempien hellässä hoidossa :)

Vierailija
2/5 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hieno kuulla! Kun meillä todennäköisesti tulee olemaan sellainen tilanne vauvan kanssa, että hoidamme häntä aika tarkkaan 50 % - 50 %, koska minä (äiti) olen yrittäjä, enkä voi jättää yritystä täysin heitteille. Toisaalta haluan sitten kaikki vapaa-ajat olla vauvan kanssa, ja työpäivän aikanakun voin käydä esim imettämässä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta 'aina puhuta'. Ehkä joku lapsestaan mustasukkainen äiti puhuu noin, mutta kenenkään vakavasti otettavan asiantuntijan en ole koskaan kuullut sanovan, ettei isä voisi olla tasavertainen vanhempi. Toinen asia on sitten jotkut mummot ym, jotka yleensä eivät ole lapselle riittävän läheisiä mennäkseen lähivanhemmasta, joten heidän luonaan ei voi kyläillä loputtomasti kerralla.

Vierailija
4/5 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se menee niin että äiti hoitaa enemmän jo sen takia koska mies käy työssä jos töitä on ja vaikkei olisi niin äiti hoitaa, eihän mies imetä. 

Vierailija
5/5 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hieno kuulla! Kun meillä todennäköisesti tulee olemaan sellainen tilanne vauvan kanssa, että hoidamme häntä aika tarkkaan 50 % - 50 %, koska minä (äiti) olen yrittäjä, enkä voi jättää yritystä täysin heitteille. Toisaalta haluan sitten kaikki vapaa-ajat olla vauvan kanssa, ja työpäivän aikanakun voin käydä esim imettämässä.

Ap

Meillä on aika samanlainen tilanne, ollaan molemmat opiskelijoita ja jaettu vanhempainvapaat sekä oltu aika paljon kotona muutenkin, koska yliopistolla ei tarvii olla mitään kahdeksaa tuntia päivässä. Vauva on nyt 5 kk ja vaikuttaa kaikin puolin tyytyväiseltä eikä tunnu tekevän mitään eroa meidän välillä, syö sekä rintaa että pulloa. Parisuhteen kannalta myös hyvä kun isä ei jää ulkopuoliseksi ja minä pääsen välillä kotoa pois, ja muutenkin ollaan jotenkin tasapainossa kun isälläkin on vahva suhde vauvaan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi