Jaa, ettei broileria nyt sitten kannatakaan syödä
Tähän asti pahinta oli, että siitä vois saada salmonellan. En mä mitään superbakteeria halua. Menee vähän vaikeaksi tää syöminen kun puolet elintarvikkeista on syömäkelvottomia ja puolelle mä olen allerginen.
Kommentit (43)
Kyllä mullakin kanan syöntihalut meni. Syötiin juuri ennen tuota uutista. En osta enää.
Elämä on niin vaikeaa kuin siitä haluaa tehdä. Moni tuntuu olevan melkoinen masokisti omakeksimine sääntöineen.
Kohtuuden ystävä kirjoitti:
Elämä on niin vaikeaa kuin siitä haluaa tehdä. Moni tuntuu olevan melkoinen masokisti omakeksimine sääntöineen.
En mä mitään ruokaa ala kumihanskat kädessä laittamaan. Jos niin vaikeaksi menee, ettei paljain käsin uskalla koskea, niin jätän laittamatta ja syömättä kokonaan.
2,5kg kanaa viikossa menee. No problems.
Alkoi kans inhottaa. Kun ostan kuitenkin kokonaisua rintafileitä ja käsittelen niitä kotona. Kumihanskat hankittava.
Vierailija kirjoitti:
Raakaa broileria pitää käsitellä kumihanskat kädessä.
Sujuvasti on tähän asti valehdeltu että suomalainen broileri on putipuhdasta.
Bakteeri on peräisin ulkomaisista emolinnuista, sanotaan Eviran jutussa.
Vittu ulkomailta tulee aina kaikki paska, kun halvalla pitää saada mässyä.
Turha on Suomen yrittääkään olla huolellinen.
– ESBL-bakteerit kulkeutuvat Suomeen ulkomailta tuotavien emolintujen mukana, minkä takia niiden esiintyvyyteen on vaikeaa vaikuttaa. Tuotantopolven broilereita ei Suomessa lääkitä lainkaan, Anna-Liisa Myllyniemi korostaa.
Onneksi oon ollut 1,5 v. kasvissyöjä, niin ei tarvitse miettiä pilaantuneen brasialaisen tuontilihan ja kotimaisten broilerien superbakteerien vaaroja.
Luitteko edes uutista? Normaali kypsentäminen ja keittiöhygienia niin kuin tähänkin asti
Vierailija kirjoitti:
Luitteko edes uutista? Normaali kypsentäminen ja keittiöhygienia niin kuin tähänkin asti
Kyllä mä luin. Käskettiin hanskat kädessä käsitellä. En ota keittiööni mitään niin saastunutta, ettei sitä paljain käsin uskalla laittaa. Tuostahan menee jo ruokahalukin!
Oon ostanut suikaleita, broilerin filettä ja haarukan nokassa laitan paistinpannulle.
Yhteiskunta on saavuttanut kehityksen huipun kun lihakin tuodaan ulkomailta. Tuosta välistä puuttuvat vielä ne robotit ketkä tekevät kaiken työn.
Voisiko joku kertoa mistä uutisesta on kyse. Aloittajalle vinkiksi, että on tapana laittaa linkkinä se uutinen, johon omassa kommentissaan viittaa.
Jotkut vielä tälläkin palstalla kehannu väittää että kärsii jättää kyllä raa'aksi kanafile, ja että on puhdasta suomalainen broileri.
Broilerituotanto on muutenkin sellaista kidutusta, että ihan hyvä vain, jos tämä uutinen vähentäisi broilerin (ja munien) käyttöä. Ei varmaan merkittävästi kuitenkaan.
Suomalainen broileri joka on tuotettu muualla. Nokiakin oli suomalainen vaikka puhelimet tuotettiin jossain kiinassa.
Vierailija kirjoitti:
Alkoi kans inhottaa. Kun ostan kuitenkin kokonaisua rintafileitä ja käsittelen niitä kotona. Kumihanskat hankittava.
Muistathan sit myös samoin tein pestä kaikki välineet, joilla siihen raakaan kanaan oot koskenut, muuten leviää pitkin keittiötä muille pinnoille ne pöpöt. Ja mielellään ei edes samalla leikkuulaudalla esim. sitten raakana syötäviä tuotteita käsitellä (tosin tämän suosituksen luulis jo muutenkin olevan kaikkien tiedossa, että raa'alle lihalle ja kasviksille omat leikkuulautansa).
Missään ei sanottu että pitää käyttää kertakäyttöhanskoja😂😂 kukkikset vauhdissa taas....
Huolellinen käsien pesu riittää, ja minä ainakin olen koko ikäni pessyt kädet kun olen koskenut raakaan broileriin, enkä samoilla veitsillä tai leikkuulaudoilla leikkaa muuta salmonella riskin takia.
Lisäksi aina kypsennän kanan kypsäksi = salmonellat yms kuolee
Raakaa broileria pitää käsitellä kumihanskat kädessä.
Sujuvasti on tähän asti valehdeltu että suomalainen broileri on putipuhdasta.