Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhetyön kautta lastenhoitoapua 3krt/vko ILMAISEKSI ilman tulorajoja!

Vierailija
06.04.2017 |

Tiesitkö, että jos esim. äiti väsyy ja on masentunut eikä voimat meinaa riittää lapsista huolehtimiseen, niin hyvällä tuurilla saa vaikka 3krt/vkossa lähihoitajan tai muun vastaavan perhetyöntekijän auttelemaan lastenhoidossa ja ihan ilmaiseksi. Varhainen tuki / lastensuojelu ihan oikeesti haluaa auttaa, eikä todellakaan halua huostaanottaa lapsia. Huostaanotto yhdelle lapselle maksaa noin 350e/ VUOROKAUDESSA joten lastensuojelu pyrkii kaikin keinoin tukemaan äidin jaksamista, ettei hän masennu pahemmin ja josta voi seurata vaikka minkälaisia ongelmia äidille ja lapsille. Varhainen tuki ei edellytä lastensuojelun asiakkuutta jos lastensuojelu pelottaa, mutta siellä saattaa olla jonoja. Mutta käyttäkää hyvät ihmiset oman jaksamisenne ja lastenne takia näitä palveluja joita jokainen kaupunki ja kunta tarjoaa!!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kannata ottaa tuota riesaa niskoilleen!

Vierailija
2/8 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö. Perhetyöntekijät eivät ole mitään ilmaisia lastenhoitajia. Palvelu on ilmaista lastensuojelun asiakkaille, mutta asiakkuutta lapsille tule äidin väsymyksen vuoksi.Lastensuojelun asiakkuus tulee kun lapsista on aito huoli. Huoli koskee lasten kehitystä, terveyttä ja henkeä. Oikeastiko ajattelit, että hommataan lastensuojeluasiakkuus ilmaisen hoidon vuoksi? Mieti nyt vähän mitä kirjoittelet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaamiisi apuihin ei ole subjektiivista oikeutta kenelläkään.

Vierailija
4/8 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhetyön lähtökohtana on kyllä tukea ja auttaa perheitä niin, että perhe pärjäisi omillaan. Ei sieltä kannata ilmaista kodinhoitajaa tai lastenhoitajaa odottaa. Keskustelua ja neuvomista ennemmin.

Vierailija
5/8 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä niitä ei kiinnosta tehdä kuin niitä" kivoja juttuja", joita voisi tehdä muutenkin perheen kanssa, jos olisi aikaa ja energiaa kaiken arjen pyörityksessä.Pyykinpesuun tai ruoanlaittoon en.

Vierailija
6/8 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen riesa on tullut perhetyöstä?

Vierailija
7/8 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan täyttä paskaa. Yleensä pitää olla lastensuojelun asiakas että tuon avun saa, ainakin meidän kunnassa. Toisekseen resurssit on niin vähäiset että kukaan ei saa kolmea kertaa viikossa, se on varma.

Vierailija
8/8 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin mietin, että miten niin riesa? Mä olen saanut muutama vuosi sitten perhetyöntekijän kotiin kolmasti viikossa. Sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Mies työskenteli viikot toisella paikkakunnalla ja elämä vauvan ja pikkulapsen kanssa ei vain onnistunut. Neuvolassa romahdin ja pahasti. Kerroin olevani huolissani esikoisestani, joka kävi usein itse leipälaatikolla kun en vain jaksanut edes lämmittää ruokaa. Suurimman osa päivästä makasin kuitenkin vain sängyssä. Yleensä kyllä jaksoin nousta ja lämmittää jonkun einesruuan, mutta elin kuitenkin arkea aivan äärirajoilla ilman hymyn karettakaan. Minulle tehtiin palvelutarpeen arviointi (vai mikäköhän sen nimi nyt olikaan) ja perheemme päätettiin ottaa lastensuojelun piiriin. Meillä kävi vajaan vuoden ajan perhetyöntekijä. Esikoiselle saatiin päivähoitopaikka ja minä sinnittelin, että jaksoin viedä hänet 3krt vko päivähoitoon. Perhetyöntekijä kävi yhtenä iltana ja kahtena päivänä viikossa kaksi tuntia kerrallaan. Puolessa vuodessa ja vointini parantuessa käyntejä alettiin vähentää.

Minusta myös tuo tieto, että perhetyö on ilmaista on tärkeä. Meilläkin oli ihan ok tulot, mutta ylimääräistä ei juuri ollut. Lisäksi se olisi voinut lisätä huonoa omaatuntoa huonosta äitiydestäni, jos taloutemmekin olisi kärsinyt perhetyöstä. Täytyy myöntää, että jos perhetyö olisi maksanut, olisimme voineet alkaa pistelemään noin tärkeässä asiassa ja  tilanne voisi olla nyt aivan toinen. Sen sijaan olen palannut työelämään ja lastensuojelun asiakkuus tuntuu ihan kuin se olisi ollut jonkun muun elämää joskus kauan sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän