Voiiiiii eiiiii :D ihanaa!!! Siiis miten ihanaa!!! Myö lähtää kreetalle koko perhe syksylläääää:P :DDDDD
Jeee!!!! Pyörin täällä vaaaaaa ympyrää :DDDD DIDIIDIDIIDI <333333333 ihanaa!! Whuhuu !!:D :D :D äkkiä kesä ohi! Pojuki vähä isompi sillo :))
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mitä mieltä täällä ollaan, toivotan hyvää reissua :).
Mä lähden syksyllä Pariisiin ja olen ihan innoissani :). Ja paras ystävä lähtee kumppaniksi kun mies ei töiden takia pääse.
Ja olen reppureissannut aikoinani Perut ja Chilet ja Aasiaa, mikään matka ei minusta ole wt.
Pääasia että pääsee reissuun. Olin myös Bulgariassa Sunny Beachilla jokunen vuosi sitten, ei pätkääkään kiinnosta onko se jonkun mielestä wt.
Sekin reissu ajoi asiansa, aurinkoa, meri, biletystä ja kaikki halpaa. Kenkäfriikille paratiisi :).
Hyvää matkaa 😎.
Kiitos, myö kyl naatitaa koko sydämen pohjast ! :)
Vierailija kirjoitti:
Tuo elafonissi on oikeesti paratiisi!! Kattokaa vaikka kuvahausta jotka ette ole käyneet. Niin muuten, noi kommentit turistirysistä. Mikä sitten kenenkin mielestä on turistirysä. Mun mielestä se tarkoittaa paikkaa joka on vain ja ainoastaan turisteille rakennettu huvittelu/lomakeskus kuten turkin Alanya tai Bulgarian kultahietikko. Kreetalla on toki turisteja paljon mutta on siellä paljon muutakin. Minua ei turistit haittaa koska jos ei ole turisteja ei ole myöskään sellaisia palveluita ja mahdollisuuksia mitä meidän perhe lomalla kaipaa. Eri asia tietysti kaupungeissa mutta jos nyt puhutaan rantalomakohteista.
Alanya on perustettu antiikin aikana ja Varna Bulgarian kultahietikolla on Euroopan vanhin kaupunki.
Toivottavast taas tavattais se ihana mummeli matkalla :) se just mukavin mummo ikiin :)
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmisiä vaivaa kun pitää olla noin negatiivisena? Mukavaa, että toinen on aidosti innoissaan. Me lähdetään kreetalle toukokuun lopussa :)
Itse en kyllä mistään hinnasta vaihtaisi Suomen kevättä kuppaiseen kreetaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuo elafonissi on oikeesti paratiisi!! Kattokaa vaikka kuvahausta jotka ette ole käyneet. Niin muuten, noi kommentit turistirysistä. Mikä sitten kenenkin mielestä on turistirysä. Mun mielestä se tarkoittaa paikkaa joka on vain ja ainoastaan turisteille rakennettu huvittelu/lomakeskus kuten turkin Alanya tai Bulgarian kultahietikko. Kreetalla on toki turisteja paljon mutta on siellä paljon muutakin. Minua ei turistit haittaa koska jos ei ole turisteja ei ole myöskään sellaisia palveluita ja mahdollisuuksia mitä meidän perhe lomalla kaipaa. Eri asia tietysti kaupungeissa mutta jos nyt puhutaan rantalomakohteista.
No ei tuo Alanyakaan sitten mikään turistirysä ole - historia ulottuu keskiajan pimeämmälle puolelle! Toki sinne on viime vuosikymmeninä pystytetty hotelli poikineen, mutta historiaakin löytyy ihan kiitettävästi.
Ompa jotenkin harvinaisen typerä keskustelun avaus.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmisiä vaivaa kun pitää olla noin negatiivisena? Mukavaa, että toinen on aidosti innoissaan. Me lähdetään kreetalle toukokuun lopussa :)
Miksi ihmisten pitäisi esittää positiivista joka asiassa? Jos ei pidä turistirysä kreetasta niin miksi täällä pitäisi olla jee jippii, kun on upeeta? Pelkäätkö todellisuutta?
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa lomaa teille ap! Äläkä välitä näistä negatiivisista kommenteista.
Niinpä älä väliä todellisuudesta vaan elä vaaleanpunaisessa halihalipusipusi maailmassa jossa kaikki on kivaa.
Huvittavaa miten niin moni tässäkin ketjussa on lähdössä kreetalle tai pitää sitä hyvänä kohteena :-D Kunnon wt kokoontuminen täällä siis menossa.
Kiva kun ootte iloisia ja koet, että on jotain ihanaa mitä odottaa. Se piristää arjessakin. Ja te jotka sanotte, että turistirysä tai muuta niin entä sitten? Ap on superiloinen ja hyvällä mielellä ni miksi sitä pitäs latistaa? Mä rakastan Islannissa retkeilyä, mutta monelle kaverille se aurinko ja lämpö on tärkeintä, mutta ei kukaan mun islanti-intoani lannista, vaikka itse haluavatkin hiekkarannalle. Iloitaan toisten puolesta, myös ap:n.
Ap, kivaa loman odotusta ja ihanaa lomaa :)
Oltiin rethymonissa, upea paikka! Ollaan myös käyty kato staloksessa, terveisiä pikku kaupan tonylle! Muistan vieläkin kun naapurin tanskalaiset sanoivat, crazy finnish! Elafonis myös koettu, ei ollut saari silloin kun oli niin kuivaa. Myös auto vuokrattiin ja kruisittiin etelään vuorten läpi. Paljon on nähtävää ja koettavaa, ei nuo viikon lomat riitä juuri pintaa syvemmälle. Ps, jos uskaltaa vuokrata auton niin ei kannata noudattaa liikennesääntöjä, kun ei muutkaan noudata, sillee pärjää parhaiten virran mukana!
Mekin lähdetään Kreetalle, mutta jo kesäkuussa. Ihanaa mennä lasten kanssa juurikin tuollaiseen ns. turistirysään ja pakettimatkalle. Lasten kanssa on vaan niin helppoa tuollainen.
Ollaan matkusteltu melko paljon lasten kanssa, sekä omatoimimatkoilla että pakettimatkoilla. Ollaan oltu myös kohteissa, jotka eivät ole ns. turistirysiä. Nyt on vaan niin ihana päästä tuollaiseen rantalomakohteeseen, jossa paljon lapsille kaikkea kivaa ja luultavasti myös kavereita hotellissa. Ja se Bamse, voi että he odottavat sitä! Lapset erityisesti arvostavat meillä todella paljon näitä pakettimatkoja ja turistirysiä. Eikä mullakaan mitään niitä vastaan ole, turistejahan me ollaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alanya on perustettu antiikin aikana ja Varna Bulgarian kultahietikolla on Euroopan vanhin kaupunki.
Mee turistikauden ulkopuolella käymään Alanyassa niin näät paljonko siellä on elämää. Jopa työntekijät tulevat sinne muualta turistikaudeksi. Muuten ihan kuollut paikka. Ja Varnahan ei oo sama ku kultahietikko vaan kultahietikko on turisteille rakennettu vieläpä AIDATTU lomakylä muutaman kymmenen kilsan päässä Varnasta.
Kreeta on ihana. Itse lähden tänään keväänä Kroatiaan. Ehkä Kreikkaan ensi vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmisten pitäisi esittää positiivista joka asiassa? Jos ei pidä turistirysä kreetasta niin miksi täällä pitäisi olla jee jippii, kun on upeeta? Pelkäätkö todellisuutta?
Voi vaikka pitää ihan omana tietonaan mielipiteensä eikä pilata toisen iloa. Ei oo pakko kommentoida jos ei oo mitään sanottavaa.
Tuo on muuten totta, että kun loppukesästä matkustaa, odottaa vaan, että kesä olis äkkiä ohi. Siksi kannatan kesäkuussa reissausta, täällä voi olla vielä tosi kylmät silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tuo Alanyakaan sitten mikään turistirysä ole - historia ulottuu keskiajan pimeämmälle puolelle! Toki sinne on viime vuosikymmeninä pystytetty hotelli poikineen, mutta historiaakin löytyy ihan kiitettävästi.
Joo, olet oikeassa. Onhan siellä todella historia näkyvissä. Korjaan mitä tarkoitin. Tarkoitin ennemminkin sitä nykyajan paikalliselämän puuttumista. Siellä ei nykyään ole juuri ollenkaan paikallista asutusta turistisesongin ulkopuolisena aikana eikä siis sellaista tietynlaista tunnelmaa kuten sellaisissa kohteissa missä paikalliset asuvat ja elävät vuoden ympäri. Oli kuitenkin aika huono esimerkki. Kultahietikosta pidän kiinni! Se on kyllä ihan täysin turisteille alunperinkin tehty. En kuitenkaan yhtään paheksu sitäkään jos sekin jonkun lempikohde on! Kaikilla on omat kriteerit mitä hakevat ja samalla lailla se aurinko sielläkin paistaa kuin muualla etelässä!
Vierailija kirjoitti:
Oltiin rethymonissa, upea paikka! Ollaan myös käyty kato staloksessa, terveisiä pikku kaupan tonylle! Muistan vieläkin kun naapurin tanskalaiset sanoivat, crazy finnish! Elafonis myös koettu, ei ollut saari silloin kun oli niin kuivaa. Myös auto vuokrattiin ja kruisittiin etelään vuorten läpi. Paljon on nähtävää ja koettavaa, ei nuo viikon lomat riitä juuri pintaa syvemmälle. Ps, jos uskaltaa vuokrata auton niin ei kannata noudattaa liikennesääntöjä, kun ei muutkaan noudata, sillee pärjää parhaiten virran mukana!
ihanaa mun mies saapu palstalle :D sää voit ite kertoo sille :DD
Ihan sama mitä mieltä täällä ollaan, toivotan hyvää reissua :).
Mä lähden syksyllä Pariisiin ja olen ihan innoissani :). Ja paras ystävä lähtee kumppaniksi kun mies ei töiden takia pääse.
Ja olen reppureissannut aikoinani Perut ja Chilet ja Aasiaa, mikään matka ei minusta ole wt.
Pääasia että pääsee reissuun. Olin myös Bulgariassa Sunny Beachilla jokunen vuosi sitten, ei pätkääkään kiinnosta onko se jonkun mielestä wt.
Sekin reissu ajoi asiansa, aurinkoa, meri, biletystä ja kaikki halpaa. Kenkäfriikille paratiisi :).
Hyvää matkaa 😎.