***LOKAMAATUSKAT torstai***
Huomenta ja ekaksi onnea 2xlokamammalle vauvauutisista, se on sitten toinen (?) lokalahja tulossa teille, ihanaa!
Onkos jo muitakin lokamaatuskoita jotka odottavat perheenlisäystä?
Eilen illalla sai taas hyvät fiilisnaurut kun katottiin Sillä silmällä-ohjelma, mun mielestä ne on niin hauskoja tyyppejä. Nyt meikän poika istuu ja katsoo Soittopeliä ja taitaa olla vähän ihastunut tuohon vaaleaan juontajaan kun alkaa aina hymyillä kun ohjelma alkaa. Jeps, tiedä häntä kuinka paljon he tv' stä näkevät mutta tämä on toistuva juttu.
- kuinka moni on käyttänyt rintareppua/kantoliinaa?
Mä just eilen taas kokeilin poikaa rintareppuun ja hyvin hän siinä sen lyhyen ajan viihtyi, mutta tuntuu hassulta pitää sitä sisällä. Alussa en voinut selän takia pitää joten ei olla käytetty ollenkaan. Kesällä olis varmaan ihan jees mutta sitten poju jo niin iso ettei taida malttaa siinä olla.
Nyt aamutoimiin.
Kommentit (29)
Just aloin tota pinoa alkoittele ku kävi joku näppihäiriö ja palauduin takas palstalle, no onneks, ei tullu kahta alotusta tämä päivän pinoon.
Meillä koitettiin tota rintareppuu, ei tykänny olla siinä. Nyt saatii kantoliina ja vielä ei olla keritty käyttää. No joo myönnän, laiskuuskin välillä iskee ja hikihän tulee jo kun katsoo ohjeesta miten se pitäs kieputtaa ruhon ympärille.
Meil on kans soittopeli ohjelma aika pop.. oikee älämölö alkaa. En sitte tiie mikä tytsyy siinä kiehtoo, ite tekis miel vaihtaa samantien kanavaa..
Maisteltii tänä aamuna ekakerra vadelma-kaurapuuroo, hyvin uppos, aika makiaa.. Kui paljo tei lapsoset juo maitoo puuroaterian jälkee ??? tai enne..
Nyt täytyneepi mennä valmistelee lähtöö, sinne neuvolaan..
Aurinkoista päivää!!!! =}
Kävin eilen siellä mielenterveystoimistossa ja lääkäri kirjotti unilääkkeet,onneksi..halusin kyllä vain nukahtamislääkkeet,mutta kirjotti kuitenkin toisin,sano että ottaa puolikas ni ei ole niin voimakas. Teki masennustestin ja sano että olen lievästi masentunu,meinas kirjottaa vielä masennuslääkkeetki mutta en suostunu,eiköhän me niillä unilla nyt pärjätä=) Niko nukku aika rauhattomasti,koko ajan sai olla tuttia laittamassa...Mikä on 5kk normaali lämpö?? Tuntuu että pikunen ois tulossa kipiäksi,mittasin lämmön oli 37,8,en vain millään muista mikä on normaali lämpö!!! Nenäki kuulostaa vähä tukkoselta..voiskohan sitä suolaliuosta jo käyttää?? Paljonko se maksaa?
Asumisesta: Tällä hetkellä asutaan vielä Kemijärvellä mutta 1.4 muutetaan Kokkolaan. Toisaalta tosi ihanaa päästä täältä pois, mutta tämä ois lapselle paras mahollinen kasvupaikka kun on vielä luontoa ympärillä. Ite oon lapsuuteni viettäny Pelkosenniemellä ja oih niitä aikoja. Käytiin aina jokivarressa kalastelemassa, mummin kans marjastettiin ym. Voiko enää parempaa olla??
Päätin kyllä että käytän nikoa mahdollisimman paljo täällä ettei luonto pääse unohtumaan=)
Kantoliinaa oon parikertaa kokeillu,mutta se on aika huono,vanha ja painaa hartioita,joten oon siitä luopunu. Ois kyllä ihan hyvä kun nikoa pitää koko ajan kantaa sylissä...painaa jo melkeen 8kiloa,meikällä alkaa käet loppua=)
mutta nyt taas kahveen juontiin ja sitte kylille apteekkiin hakemaan panadolia...
Ai niin ja ONNITTELUT TULEVISTA PIENOKAISISTA=)
Johanna ja Niko
Nyt en kauheesti jaksa koneella istua, päätä vähän särkee ja muutenki väsyttää. Jalkovälikin vuotaa nyt sitten ku seula. Ah, tätä naisena olemisen ihanuutta! Että onnea kovasti täältäkin Lokamammax2! ;) (meniköhän tuo nimimerkki oikein..)
Truutan kans melkeen samoilla kulmilla asutaan, Puksussa nääs. Malmilla käyn usein, Jumbossa harvemmin kun mullei ole koskaan autoa käytössä. Tai siis on vaan sillon kun ukko ei oo töissä.
Käsi- ja hartiavoimin on tyttöä kanniskeltu. Ei ole liinoja eikä reppuja ollu missään vaiheessa. Reppu oli joskus esikoisella, mutta sillon en oikeen tykänny ja nyt ei oo tullu hankittua. Hyvin on pärjätty ja haba senkun kasvaa!
Nyt meen soffalle pötköttämään kun tyttökin nukkuu ja telkusta tulee sopivasti jotain latino-saippuaa.. Palajan jos jaksan.
Tarmokasta torstaipäivää teille muille.. hohhoijaa..
Pähkis
Aattelin minäkin pinoon ponkaista pitkästä aikaa, en tiedä kuinka moni minua muistaa...
Meidän tyttö tulee huomenna 5kk ja iso tyttö jo onkin. Tiistaina käytiin neuvolassa ja mitat oli 8200g ja 68 cm. Neiti nauro kun pistettiin...
Tyttö on nyt kaks viikkoo yskiny, mut ei kuulemma oo mitään vikaa ku lääkärissä käytin. Saatiin kuitenki yskänlääkettä. Mullakin on flunssaa ja yöt on meillä ollu aika heikkoja, joten väsymystä on ilmassa. Viime yönä esikoinenki, 2,5v, alko uudestaan yskimään, saa nähä tuleeko sille uudestaan flunssaa... toivottavasti ei, ois vaarin 60-vuotis juhlat sunnuntaina.
Suolatippojahan saa käyttää jo vastasyntyneelle ja 3kk ikäsestä alkaen nenän tukkosuuteen löytyy jo Nasoliiniakin. Meillä esikoisella hyväksi havaittu, toiselle ei oo vielä tarvinnu. Molemmat maksaa muutaman euron pullo.
JOPOTITI: Tervetuloa Kokkolaan! Kyllä sitä luontoa löytyy täältäkin. Me asutaan noin 8km keskustasta, ihan maalla. Saanko olla utelias, että minkäs takia te tänne muutattekaan?
Meillä opittiin kuukausi sitten kääntymään mahalleen ja pari viikkoa sitten tuli ekat kaksi hammasta alas. Äitiä on jo niillä keritty muutaman kerran purasta...AI! On kyllä niillä kerroilla tissittelyt loppunu siihen. Meillä siis mennään melkeinpä täysimetyksellä vielä, vähä on perunaa ja persikkasosetta maisteltu ja jälkimmäistä jopa vähä syötykin. Suu vain ei oiken tahdo aueta, puristuu tiukasti kiinni ku lusikka lähestyy... No eipä meillä oo kiirettä, hiljaa hyvä tulee, toivottavasti. Pulloakaan meidän tyttö ei huoli, joten äidin vapaat on jääny aika vähälle. No enköhän mä ennätä myöhemminkin kulkea...
Mutta nyt tissittelemään! Aurinkoista päivää kaikille!
Jensku ja tytöt
Niin lupailin että alan skarpata taas pinoutumisen kanssa, mutta kummasti se vaan viikko taasen vierähti.
Ihan ekaksi onnittelut 2xlokamamma:lle!!!
Gallupeita onpi täällä ollu...
Ite oon 23.v ja Äänekoskella asustan. Nuori tai vanha... jaa-a... itseni olen tuntenu aina jotenkin oloni vanhemmaksi...näytänkö siltä, ni tuskin kuitenkaan...
Joo-o, meillä tuli eilen tytsyllä 5 kk täyteen ja kiukun merkeissä niitä vieteltiin. Hampaita kait nyt vääntä kovasti tai sitten jotain ihan muuta. Huutanut tässä nyt jo viikon verran joka hiton yö. Ja kun oppi viikko sitten niitä äänteitä " hei hei" yms. ni niitä sitten harjottelee yöllä herättyään. Ja eilisen synttäripäivän kunniaksi tyttö sitten päätti kääntyäkkin... Hieman se vielä hakee sitä mutta kääntyy jo ihan vallan mainiosti, joten hiljaa hyvä tulee=)
Muuten meillä ei olekkaan menny niin kovin vahvasti täällä kotopuolessa. Miehen kanssa ollut tappeluita aika runsaamman puoleisesti tässä nyt. Syynä varmaan tähän kaikkeen parisuhde paskaan on se kolmen kuukauden kolikki, joka vei voimat ja ne viimeisetkin parisuhteen rippeet mukanaan. Ja kun ei ole aikaa ollut yhdessä olla, eikä olla päästy kahestaan mihkään niin mtää oli jotenkin odotettavissa. Launataina sitten sain viimeisen pisteen. Kilahdin ihan totaalisesti, suorastaan sekosin. Väärä lause mieheltä väärään kohtaan. Itse kun olen viikon valvonut tuon huutavan lapsen kanssa niin kait se oli odotettavissakin että voimat on loppu ja se räjähdys ei paljoa tarvii. Pimahdin siis, huusin, itkin ja kävin ukkoni päälle kirjaimellisesti. Huusin inhoavani tätä, enkä enää koskaan halua olla tekemisissä ja että lähen. Pakkasin kamaniki ja olin kait lähdössäkin...mutta ukko ei antanu Opria mulle, joten eikait siinä ollu sitten vaihtoehtoa muuta kuin rauhottua. Ja rauhottumisen myötä sitten tajusin itekkin että mihinkä mä ees meen? 250 kilsaa lähimmän tutun luo, joten siinä kunnossa kun ei edes ajeta, ni jäin sitten rauhottumaan tänne kotia. Ja rauhoituinki, mutta olin ihan paskana, itkeskelin, mikään ei onnistunu, eikä mitään jaksanu tehä. Toinen raivokohtaus tuli kun ukon porukat tuli käymään. Olivat keskenään tapelleet ja kun tulivat ni mun ukon äiti hermostu miehelleen ja alko huutaa. No meijän tyttö tietenkin heräs siihen ja siitäkös se sota synty. Huusin niille korvat punasena ja loppu peleissä heitin ne ulos. Taasen siis pimahdus tapahtu. Sen jälkeen en ole nukkunu juuri lainakaan...väsyttää ihan kauheesti ja nukahtelen istualteen yms. mutta en saa nukuttua. Ei ole nälkä eikä mitään jaksais tehä. Maanantaina sitten käväsin lääkärillä ja sain nukahtamislääkkeitä ja sellassia rauhottavia...kait niitä joku voi kutsua jopa mielialalääkkeiksi...ehkä ne sellassia on. Eli lievän puoleinen masennus täälläkin sitte. En vaa olis halunnu että tähän ois tarttenu mennä. mutta minkäs teet, nyt vaan parantumaan, jotta elämä taas maistuis joltain. harmittaa vaan että tää kaikki vaikuttaa tyttöön vaikkakin yrittäisin olla ihan normaali.
Eilen sitten ukko pyysi anteeksi, sanoi katuvansa kaikkea ja kertoi kuinka olen hälle maailman napa, eikä halua mua menettää. Ja haluaa yrittää ja listasikin oikein asioita paperille ,että mitä pitäs muutta ja miten saadaan meijän parisuhde takas. Joten hieman kirkkaampi mieli on jo nyt. Rakastanhan mä mun miestä yli kaiken, enkä tiedä pärjäisinkö yksin...jaksaisinko, mutta en mä halua myöskään tapella joka päivä ja elää niinku pelkät kämppikset. Ei näin! Mutta ehkä tämä tästä nyt sitten... pimahdus siis oli paikallaan, vaikkakaan ei hyvä juttu.
Ja mitä tulee tuohon raskauteen niin kirjottelin siitä aikasemmin että ollaan leikitty ilman ehkäsyä...ja aikasempi raskaustesti osotti ettei ole lasta tulossa. Nyt kuitenkin ollut huonoa oloa joka päivä ja eilen teinkin testin mutta se oli negatiivinen. Ihan hyvä, sillä en tiedä olisko tähän jamaan toinen ihan paikallaankaan. Kestettäiskö se...tuskin. ei ainakaan yhessä. Kuitenkin mulla on vaan sellanen tunne että olen raskaana, mutta ehkä tää vaan on mun jotain sekoilua. Täytynee kuitenkin uusia testi vähän ajan päästä.
Tavallaan mä halusin sen toisen lapsen, en ehkä ihan just nyt, mutta en haluisi kauaakaan oottaa. en halua esim. yli kahta vuotta ikäeroa. Mutta en sitte tiedä miten meijän käy ton ukon kaa. Sairasta haluata lasta, eikös? Puhukaa mulle nyt järkeä!!!!
Joopa joo... meillä syöty perunaa ja maissia nyt kahesti päivässä ja tänään alotettiin kaurapuuro iltasin ja aamusin siis. Ja viikon päästä alotettas sitte possun kanssa. Ja minäkin kaipaisin vinkkejä.
Onkos teillä kellään saatu neuvolasta sellasta BONA ruokaopas kirjasta??? Kannattaa kysyä neuvolasta...se meinaan on ihan kätevä opas!!!
Jep, mutta nyt pitää mennä keittelee perunaa kun vielä on mahdollisuus (tyttö nukkuu pihalla).
Katsellanpa taas ja anteeksi tää romaani, ei oo pakko jaksaa lukea;)
Ai niin ja sitten sille näiden pinojen häirikölle: JOS SULLA EI OLE PAREMPAA TEKEMISTÄ KUN KIUSATA SIELLÄ, NIIN SOVITAANKO NIIN ETTÄ JÄTÄT KUITENKIN TÄMÄN PINON RAUHAAN SILLÄ TÄÄLLÄ SUURIMMALLA OSALLA EI OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ NÄIDEN PINOJEN KAHTIA JAKAUTUMISESTA!!! ELI JOS HALUAT JOTAKIN HAUKKUA JA VATVOA TÄTÄ ASIAA NIIN KÄÄNNY MUN PUOLEEN...MINÄ KUN OLIN SE JOKA TIEDON SELÄNTAKANA JAUHAMISESTA ANTOI...ELI OLE HYVÄ JA KIRJOTA MULLE JA UNOHDA TÄÄLLÄ ASIOIDEN SETVIMINEN. EI OLE KIVAA EIKÄ KOVINKAAN FIKSUA PILATA TÄTÄ PINOA. vARSINKAAN KUN OSAISET EIEIVÄT OLE TÄÄLLÄ OSAISIA SIIHEN TAPAHTUNEESEEN!!!!!! ELI ODOTAN YYHTEYDENOTTOAS JOS VIELÄ JOTAKIN SANOTTAVAA ON: pamsu112@luukku.com
Ja kaikille muille: OIKEIN HYVÄÄ PÄIVÄN JATKOA!!!!!!!! nÄHDÄÄN TAAS=)
-Hansu-
Ai että tulee aina niin hyvälle tuulelle kun lukee noita TRUUTAn sepustuksia! :D
Me asustellan tässä ROMIn naapurustossa eli Tammistossa näiden kaikkien idyllisten pienten kyläkauppojen välittömässä läheisyydessä.. Mieli kyllä halajais oikeesti jonnekin missä nää kauppa yms. kuviot olis vähän pienemmät eli joku pieni kylä pahanen sopis hyvin.
No onneks tässä on kuitenkin tota maalaismaisemaa tuolla Haltialan puolella ja kesäsin eläimiä ja kukkapeltoa silmän kantamattomiin. :) Mulle on kans toi luonto tosi tärkee, tietysti jo koirienkin kannalta mutta myös oman henkisen hyvinvoinnin ja nyt tietysti lapsen vuoksi. Mä olin tossa joitakin vuosia sitten Hollannissa Rotterdamissa muutaman kuukauden työharjottelussa ja meinasin jo sinä aikana ahdistua oikein kunnolla kun siellä ei sitä luontoa juuri ollut lähimaillakaan. Tuli oikeesti Suomen metsiä ikävä!
Joo, kyllä suolatippja voi antaa ja pullot ei tosiaan paljoo maksa. Meilläkin on menossa varmaan jo 4. puteli ku mä oon aina sitä tyrkkäämässä ton raukan nenään kun siellä vähänkin joku tuhisee..
Vauvan normaali lämpö pyörii kai siinä 37.5 kieppeillä??? Meillä ainakaan ei olla pidetty vielä kuumeena jos Dinalla on ollut joskus 37.8 esim. rokotuksen jälkeen. (siis terveydenhoitaja ei ole pitänyt) Eli 38 taitaa olla se varsinaisen kuumeen raja. (korjatkaa jos olen väärässä!!?)
ONNITTELUT täältäkin 2xlokamammalle! Ihania uutisia. :)
Mäkin näin jotain unta et taisin olla taas paksuna, mut se tais olla vaan toiveunta kun ainaskin noi menkat taas alko..
Jaahas beibi taitaa heräillä..
Palailen myöhemmin!
-mari-
Ikägallupiin jäi vastaamatta: Tällä hetkellä oon 28v ja kesällä tulee 29 täyteen, kuten nimimerkistäkin voi päätellä.
Ei oo käytössä mitään rintareppuja tai kantoliinoja, hartiat on ihan jumissa tytön kanniskelusta.
Ja Jopotitille vielä, että mihin päin Kokkolaa muutatte? Millanen asunto? Ei tietenkään oo pakko vastata, jos menee liian henkilökohtaseks... Ihan vain uteliaisuuttani kyselen.
Jensku
Oon asunu kokkolassa aikasemminkin,tein tarjoilijan hommia.Mun isä ja isovanhemmat asuu siellä joten tuntu ihan mukavalta päässä niitten lähelle asumaan...tuli kuitenki koti-ikävä ja palasin tänne kemijärvelle ja onneksi,nyt on sitte tuo poitsu. Muutetaan kokkolaan kun siellä on paremmat työ mahollisuudet ku täällä ja ukko saiki oppisopimuspaikan wanhan kaupungin ravintolassa. Lopetti kokki-koulun ku lapsi tuli ja nyt haluaa käydä opinnot loppuun ja mikä sen parempi ku oppisopimus. Olis kiva tavata kun ollaan muutettu?? sais uusia kavereita, niitä kun ei ole koskaan liikaa=)
Tuo väsy ei todellakaan ole leikin asia,meilläki se lähti siitä koliikista ja pahentunu vaan ajan mittaan. On kyllä ollu parisuhde kovilla. Itekki meinasin lähtiä lätkimään, mutta juuri juttelemalla saa asiat sujumaan. Pitää muistaa että mies ei ole ajatusten lukia ja rauhallisesti juttelemalla jopa mies saattaa jotain ymmärtääkki=) Jos kovin on alkanu ahistamaan olen lähteny ajelulle,pakko hengähtää ja auttaa jos jollekkin puhuu!!! Ei me kuitenkaan mitään supernaisia olla, mekin saahaan olla heikkoja,ei se meistä huonoja äitejä tee. Yritetään jaksaa yhdessä tuumin,eikö?=)
Johanna ja Niko
Mullakin on nukahtamis vaikeuksia, saatan olla illalla tosi väsynyt mutta kun käyn suihkussa ja menen nukkumaan niin ei väsytäkkään, eilenkin taas pyörin ja kääntelehdin vaan sängyssä, no yks syy tais olla hammassärky, kävin ottamassa särkylääkkeen ja se tais auttaa, taisin nukahtaa mutta toi ei ollut ainoo yö. Se on se suihku mikä sit piristää mutta mun on pakko käydä illalla kun aamulla ei saa sit rauhassa suihkutella jos ja kun Jesse on hereillä. Ehkä vois aikaistaa tota suihkuun menoa.
Hansulle jaksamista ja tsemppiä,toivottavasti asiat selviää.
Me asustellaan Vantaan Rajakylässä ja olen 27v kesällä 28v.
Mä olen tota nukuttamista miettinyt. Kattelin aamulla taas lapsityranneja nauhalta ja siellä se nainen opetti et lapsen pitää nukahtaa yksin. Onko se oikeesti niin, tai siis helpottaahan se aikuisen tekemisiä kun tarttee vaan viedä lapsi sänkyyn,lukee sadun ja lähtee. Mä olen nimittäin ollu siinä Jessen vieressä siihen asti kun se on nukahtanu, tosin Jesse on vasta 5kk ja siinä ohjelmassa se poika oli 3v mutta siis jos se on tarkotus niin vois alkaa vierottaa. Meillä Jesse juo iltavellin ja maidon ja sit vien sen sänkyyn ja annan sille oman käden tai silittelen vaan sen hiuksia ja nenää joskus se nukahtaa siihen, joskus se alkaa leikkimään sängyssä mutta mä en puutu siihen vaan se saa leikkiä niin kauan kunnes alkaa hakkaamaan tutilla sen baby projektoria sit mä puutun peliin. Sit se sammuu. Mutta hirveen levottomasti se nukkuu, saa käydä tuttia antamassa mut sitten kun me tullaan nukkumaan niin se nukkuu paremmin.
Meillä on rintareppu mutta ei olla viel käytetty sitä, kerran pistin Jessen siihen jä käytiin kiertää kaikki meijän kukat ja kasteltiin ne.
Apua mies lähtee tänään Leville laskettelemaan. Mä tuun ihan hulluks yksin, pureskelen kynsiä ja hermoilen pakko kumminkin tsempata. Toivottavasti tulee yhtenä kappaleena takasin. Pyysin broidin tänne kylään huomenna, saunomaan ja syömään ja sit la-su mä menenkin äidin luo. Jesselle on kumminkin parempi olla kotona et saa nukuttua normaalisti yöllä. Mutta sunnuntaina meillä on se vauva uiniti ja mulla ei ole ajokorttia joten me mennään äitin luo ja se saa viedä meidät uimaan ja pääsee ite samalla mukaan.
Ai niin ja se tärkein :) Meidän Jesse oppi kääntymään maanantaina ja nyt ei sitten selällä ollakkaan, paitsi sitten kun ei jaksa olla enää masulla ja käyn sen kääntää takas mutta heti kohta taas ollaan masullaan.
No joo tarttee mennä.
T.Silja
Ja jäi galluppiin vastaamatta:
Eli rintareppua oon käyttäny/kokeillu pari kertaa sisätiloissa mut en ole järin ihastunut siihen.. jotenkin hankalaa laittaa ja ottaa beibi pois siitä ja kuumakin sille taitaa tulla. Kerran mentiin ulos sen kanssa, pyörähdettiin siis tossa pihalla ja tultiin heti takas kun ei Dina siinä oikein viihtyny... :/
Kantoliinaa ei olla käyetty kertaakaan, ei vaan oo mun tai Dinan juttu.
HANSUlle ja JOPOTITIlle voimia jaksaa masennuksen kanssa. Ei niitä masennuslääkkeitäkään (=mielialalääkkeet) kannata vieroksua, ne on nykyään jo tosi hyviä (eivät siis aiheuta yleensä mitään suuria sivuvaikutuksia) ja usein jo pelkästään ne saattavat auttaa unettomuuteen.
Mut nyt meen!
-Mari-
Eihän se kello vielä niiin paljon ole etteikö kerkeis pinoutuu. Tyttökii nukahti vielä toviks, ennen lähtöä.
Ja ONNEE tosiaan 2xlokamammalle. Kylläpä on tosiaan mielessä käyny josko sitä toista lasta het perää pamauttais. No.. harkitaan vielä, mutta tervettu on jos on tullakseen.
Tuosta maalaismaisemasta, myö tosiaan asutaan maalla, ja kiva on ollu. Katuvaloja ei oo ja lähimpää kauppaan tai kylään on se 15km. Se hyvä puoli tosiaan on että luonto on lähellä sekä myös saimaan siniset veet. Ah tätä rauhaa.. Ite asuin, tais olla vuos -95, helsingissä, vallilassa. Olin siellä opiskelemassa, lähihoitsuks. Jotenkii se ei vaan ollu " mun juttu" , siis siellä asuminen. Mutta kyllä täällä taasen välillä kaipaa kauppojen läheisyyttä, ettei tartteis joka kerta " pakata auto" .
No.. mentävä se nyt on...see juu..
Heissan kaikille!
Olin taas pari päivää poissa ja on mukava huomata, että tällä kertaa oli taas kiva pino mihin palata. Jätetään olleet ja menneet taakse. Kiva kun Hansu otit asiaan noin napakan kannan. Oikein!
Vähän olin aamutuimaan silmät ristissä, kun tän ja eilisen pinoja luin. Olin huomaavinani, että ainakin ROM ja Hansu olivat vähän muuttaneet nimimerkkiä... Pääasia lienee että olette mukana. Onnea muuten 2xLokamammalle!
Rintareppu/kantoliina asiasta...meillä on molemmat. Kantoliina (sellainen rengasliina) oli ekoina kuukausina kovassa käytössä poikaa nukuttaessa. Hän kun ei nukahda kuin rinnalle tai vaunuihin. Oli siis luojan lykky, että miehellekin löytyi joku keino nukuttaa poikaa. Rintareppu taas on ollut hyödyllinen matkoilla ja esim. kauppakeskuksissa. Poika kun ei aina suostu olemaan vaunuissa vaan pitäis nähdä kaikki ympärillä tapahtuva.
Tv:n katselusta joku naputteli. Meillä on muutama kerta näytetty poitsulle Teletappeja ja Nalle Puhia. Niin tarkkaat kyllä tsiigaa ja kommentoi, että kyllä se siitä jotain ymmärtää.
Asumisesta oli tiedusteluja. Me asutaan Helsingissä Oulunkylässä. Kohtuullisen lähellä (apua, kuka se olikaan kun asui Puksussa) ja truuttaa Tapaninkylässä. Jumbossa laukaa siis myös tämä pesue.
Ikää on meikäläiselle kertynyt 30 vuotta. Pahimmalta kolmenkympin kriisiltä olen tainnut välttyä. Onhan sitä asiat kuitenkin aika mukavalla mallilla kun on tähän ikään saanut tuollaisen suloisen tenavankin aikaseksi!
Hampaat oli myös jossain jutussa mainittu. Meillä pojan alaleuasta näkyy jo niin selvästi vasemman puoleinen etuhammas, että ihmettelen kyllä jos se vielä pitkään on puhkeamatta. Jätkä järsii sellaisella voimalla kaikkea, että sitä hammasta on odoteltu jo pidempään, mutta kaikki aikanaan.
Hiusten kasvusta Romi kirjoitteli. Meitin pojalla on kans tukka alkanut vähän kasvaa. Tosin se tapahtuu yksi karva kerrallaan. Bongasin nimittäin muutaman n. 3-4 cm pitkän hiuksen keskeltä päätä. Pitkä on matka hevilettiin (jos sellainen on toivottavaakaan).
Meillä on nyt harjoiteltu kiinteiden syömistä nyt neljä viikkoa. Vihdoin alkaa jotain upotakin jätkän kitaan. Ennätys taitaa olla kaksi teelusikallista. :) Suun avaamisesta voi vain haaveilla, mutta hymyilyn ohessa saa jo jotain tyrkättyä sisään. Pääasia lienee ettei enää syljetä ja esitetä niitä Oscarin arvoisia tukehtumiskohtauksia. Persikka ja peruna-kukkakaali on suosikkeja.
Jopotiti, ihanasti kirjoitit tuosta jaksamisesta ja parisuhteen hoidosta. Ihan tippa silmässä sitä luin. Voimia kaikille parisuhteissaan tahkoaville ja masentuneille/unettomille. Kyllä se oikeasti vielä helpottaa. Elämässä on tapana käydä hyvin.
Aurinkoisin terkuin, Lokavaavi
Täällähän on kivasti Pohjois-Helsinki edustettuna. Lokavaavi se asustelee meikäläisen synnyinseudulla, tutut on Ogelin nurkat. :)
Mulla päänsärky jo helpottaa, en malttanu kuitenkaan sohvalla maata kun oli pyykkiä ja ruuanlaittoa ja sen semmosta. Kohta koitan ulostautua, ei kai tuo happi huonoa tee..
Hiuksista oli puhetta, meidän tytöllä niitä on harvassa, just kans semmoset pidemmät antennit päälaella ja takana spede-tukka. On vielä blondi niin ne vähätkin karvat näkyy huonosti.
Hampaita ei vielä ole, eikä tyttö edes kovasti kuolaa. Pitänee kaivaa sisarusten vauva-kirjat taas esiin ja katsoa, millon niille on alkanut ilmestyä purukalustoa. Vaan meneehän nuo soseet pelkillä ikenilläkin. :)
Ei maar, nyt on ryhdistäydyttävä kun tuo mollikkakin noin nätisti paistaa. Vieläkös se Truutta on mamma-treffeillä? Tuus kertoo kuin juttu luisti!
Puksun Pähkis kera hampaattoman kaljun
Se on sitte käyty pahamieli hakee neuvolasta. Voi jumpe kun se tättärä saa joskus niskavillat nousemaan. No mitat oli 6500g (ed.5945g), 62.5cm (ed.61.5cm) ja pipo 42 (ed.41.5). Kasvaa ja kehittyy hyvin , mutta jos ensikerraksi ei ole venynyt tarpeeksi niin jodutaan jatkotutkimuksiin. APUA!!!! Nii siis pituuden suhteen. Ja tunsin myös itseni huonoksi äidiksi kun tissittelyt on melkein ohi. Minkäs minä sille hitto voin jos meijereistä ei enää tule mitää.
no täytyypi mennä laittaa tytsy unille...palajan iltasella..kyläkokouksen jälkeen...
Olisi kyllä kiva, jos vastaisit kirjoituksistasi tässä pinossa JULKISESTI, kun tuota toista pinoa ei jostain syystä enää ole.
Miksi siis juomisesta kirjoittaminen on sallittua [b]sinulle [/b]tässä pinossa, kun tuolla toisessa pinossa se ei ollut mielestäsi sallittua [b]muille[/b]?
[color=blue]
Hansu... - 09.02. 15:27
....pitää lumipallosotianne ja muita [b]nettikännäys[/b] keskusteluitanne? Hittoako te täytätte tuolla[b] jauhamisella [b] koko lokamammojen pinon???? Muutenkin menee aikaa kun lukee pinon läpi ja sitten vielä joutuu etsimään tekstejä (asiallisia) sieltä välistä...
[color=red]
Hansu...:- 17.03. 12:14
En tiedä mistä täällä nyt on keskusteltu paitsi kaljottelemisesta;) Mun kaljottelut on ollut sen tasan kaksi kertaa ja hauskaa kyllä oli=) Kumma juttu vaan että ennen ei ole viinaksia tehny mieli yhtään, että helposti on voinut olla sen puoli vuotta, vuodenkin juomatta, mutta nyt tekis mieli koko ajan. Outoa. Ja onhan se ihan hyvä päästä tuulettuu, vaikka siis ei joiskaan. Mulla se ainakin lataa akkuja pitkäksi aikaa.
Voihan se olla että tänäänki johki lähtisin, jos iskä suostuu lastaan katsomaan, ilman että asiasta täytyy vääntää kättä laisinkaan.
Kylla, se on totta! Nyt kolmas yo perattain nukuttu ilman heraamisia. Eli tytto paatti sitten omatoimisesti lopettaa yosyonnit ja samalla nukkua koko yon (klo 20 nukkumaan ja ylos kuuden paikkeilla). Vahan harmittaa kertoa tallaisia juttuja taalla, kun toisilla nukkumisvaikeuksia. Anteeksi siis, jos masensin lisaa... Toisaalta tama voi olla ihan valiaikainen juttu,ens viikolla voidaankin herailla vaikka kuinka monta kertaa.
TRUUTTA: ootkos ajatellut kirjoitella jotain kolumnia suurperheen aidin arjesta johonkin lehteen? Sen verran helposti sulla tota hauskaa juttua tulee. Me kylla pidetaan sut mielellaan ihan omana ilona tassa pinossa :)
ROMko se kyseli kantorepusta. Meilla Baby Bjornin reppu.Ollaan pari kertaa kaytetty, kun tytto ei viihtynyt vaunuissa. Nain kylmilla keleilla ei mikaan hirmu kateva kapistus, kun vauvalla ei voi olla kauheasti vaatteita paalla siina. On siihen olemassa joku suojakin, mutta ei sellaista viiti muutamaa kertaa varten ostaa.
Siis mulla meni ihan ohi? Viittako 2xlokamamma (vai lokavaavi, imetysdementiaa..) nimimerkki siihen, etta uusi lokavaavi tulossa teidan perheeseen? Paljon onnea siina tapauksessa! Itsellani oli ihan kauhea vauvakuume pari kk sitten, mutta nyt pahin vaihe ohi. Jotenki nyt, kun tytto jokeltelee ja liikuskelee ja reissaaminen ja kaupassa kayntikin menee mukavasti niin haluaa nauttia tasta pienokaisesta taysin siemauksin. Mieli voi tietysti muuttua milloin vaan.
Asuinpaikasta: me asustellaan taalla usa:n itarannikolla. Selittaa siis viestien kellonajat ja tiettyjen kirjainten puuttumisen.
Kauhean huono omatunto iski, kun radiossa joku tiedemies puhui ilmakehan huononemisesta. Sanoi, etta voi olla, etta parjataan vuoteen 2030 saakka, mutta tod.nak 5-10 vuoden kuluessa tapahtuu jo jotain peruuttamatonta. Millaisessa maailmassa meidan lapset joutuu elamaan ja meidan lapsenlapset... Tuli mieleen, mita kaikkea itsekin olisi voinut tehda toisin luonnon saastamiseksi. Anteeksi nyt tama vuodatus...
HANSU: kysypa neuvolasta apua. Oliko se Vauva-lehdessa, kun luin jutun aidista, joka oli ihan loppu vauvan hoitamisesta. Neuvolasta lahetettiin apua kotiin. Voisit saada esim lapsenvahdin paivalla pariksi tunniksi ja ottaisit pienet nokoset silloin. Auttaisi varmasti jaksamisessa. Ja saisitteko vauvavahdin joksikin illaksi? Kaytte miehen kanssa ulkona syomassa tai ihan vaan kotona niin, etta vauva hoidossa. Ite oon huomannu, miten helposti sita unohtaa hoitaa parisuhdetta, kun on pieni vauvatyranni kotona :)
Nyt lopetan taman romaanin kirjoittamisen. Jaksamista kaikille lokamaatuskoille!!! Kylla se helpottaa ajan myota!
BT
Kyläilyreissu takana ja hienosti meni, vaikka aina ylimääräistä sydämentykytystä mulle aiheuttaa toi julkisilla kulkeminen..Busan kans saa jännittää, mahtuuko kyytiin ja metroa inhoon yli kaiken:o(.Kun en oo taas vuosiin liikkunut kaupungilla vaunujen kanssa, ni on kyllä ihan syvältä toi kulkeminen:rullaportaat ei toiminut steissillä, että ois päästy kätevästi sinne metrolle, joten piti kiertää kortteli, että löytyi toimivat..Sitte hississä saa olla pari pyykkipoikaa nenänpäässä, kun siellä on edustettu erinäisten eritteiden kirjo, ja vielä metrossakin pälyilen ympäriinsä mahdollisia kirvesmurhaajia..Kaiken kaikkiaan tosi rentouttavaa, ja kaiken tämän lisäksi, mä oon semmonen " vatsalla jännittäjä" , että jos liian jänskät paikat on, niin tuppaa turahtaa löysät pöksyyn, ainaskin melkein ja sitten sitäkin saa jännittää erikseen, löytyykö vessaa jos tarvis tulee..
Mutta kylässä oli kivaa, ja Milo nyt ei kauheesti tyttökaveristaan piitannut, mutta oli ihanan näköstä, kun siinä masullaan lattialla köllöttivät, niin vahingossa Milo otti typyä kädestä, ja olivat kuin ensitreffeillä konsanaan, oikein siveydensipulit!
Tää naisena oleminen alkaa taas kyllä tuntua aikas karulta: ei se vielä riitä, että tukka päästä lähtee, vaan nyt oon huomannut niinkin miellyttävän ilmiön, kuin hiki!! Aivan oikeesti alkaa olee aikas miehinen olo toisinaan..Vaikka aamulla käyn suihkussa, niin jo puolen päivän jälkeen alkaa semmonen käry tuolta kainalon suunnalta, että huh! Ei se haju mittään, mut ku silmiä kirvelee..Ei ookkaan ihme, kuin Milo aina niin kivasti tissille nukahtaa, ku siltä varmaan lähteekin taju, ku on sen verran imelä haju! No, pari kertaa päivässä suihkuun, niin ehkä siitä selviää..Niitä kuumia aaltoja ootellessa:o).
Babytalkille onnittelut nukutuista öistä! Kiva kuulla, että joku saa levättyä, kun taas toisilla on sitte unet niin katkonaiset..Taidamme kuulua kultaiseen keskiryhmään, kun Milo kyllä nukkuu ihan kivasti, mutta toistaiseksi herää joka yö sen kerran syömään.En kyllä valita, kun aina kuiteskin nukahtaa samantien..(niinpä, jos mun kainalossa nukkuu, että pitäs vissiin ihmetellä ennemmin, kuinka se ees herää siinä kölliessä).
Kaikille parisuhteen ja väsymyksen kanssa painiville zempityksiä: Kun vaavit kasvaa, niin varmasti olo helpottaa ja yrittäkää ymmärtää niitä isiäkin, vaikkei ne ymmärräkään aina teittiä..On niilläkin varmaan kivat oltavat, kun meillä mammoilla hormonit hyrrää milloin mitenkin päin, ja niillä pitäis kait olla kristallipallo, josta katsoa millä mielellä tänään mennään. Univelka vaan on niin kaamea, että on joskus täälläkin päiviä, kuin vaan totean, etten jaksaisi tänään olla äiti, ja kun saisi vaan maata ihan hiljaa..Mutta onneksi hetket menee ohi, ja lapsista taas saa sitä syytä jaksaa. Parisuhde kun on sen vauvan koti, niin pitäisi yrittää muistaa sitäkin yllä pitää mahdollisuuksien mukaan.. Kaameaa ripitystä, vanhalta rouvalta..
Toi meitin rakkauten hetelmä osoittaa taas mieltään, joten siirryn sivuun hetkeksi, mutta kiitokset palautteesta Mari ja Babytalk, palajan taas..(nolona punastelen täällä, hih!)
Ja Mari, onhan meitin sauna-ilta taas huomenna???
Truuttis ja Milo-tuuttis!
Heissan taas!
Meillä on vaihteeksi sellainen päivä, että poika nukkuu kunnon päikkäreitä. Pääseepä mammakin oikein toistamiseen pinoilemaan, luksusta.
Pähkinähiiri: No nyt muistan kuka on Puksusta. ;) Ogelissa on tullut viihdyttyä jo kymmenen vuotta (kamalaa kun aika menee nopeesti). Ihan mukava paikka asua. Tosin isomman asunnon metsästys on meneillään. Saa nähdä löytyykö mieleinen koti täältä. Kuinka leveästi te muut asutte? Meillä on nyt 60m2 kaksio, joten lisähuoneita tarvittais lähivuosina. Vielä mahdutaan ihan kivasti kun kämppä on muuten tosi mieluinen.
e-karjala: Ikävä immeinen se teidän neuvolan täti. Meilläkin pojalle oli 4-5kk välillä tullut ¿vain¿ 1cm lisää pituutta. Eipä siitä tehty mitään numeroa.
Ihmettelin tuossa aiemmin, että pojalle on varmaan puhkeamassa pian alahammas. Kokeilin äsken ientä ja sieltähän tuntuu selvästi terävä hampaan reuna. Eipä ole onneksi poika paljon hammasta itkeskellyt...tai sitten on mennyt muun riekkumisen ohessa.
Muhun on nyt iskenyt kyselyikä, joten seuraavassa useampikin galluppi iloksenne:
ISTUTTAMINEN Oletteko jo istuttaneet vaaveja esim. syöttötuolissa? Meillä käytetään jo syöttötuolia. En ole nähnyt siinä ongelmaa kun ei poika ole siinä kuin n. 5-10 minsaa pari kertaa päivässä ja on aika jäntevä jannu.
POTATTAMINEN Onko kukaan kokeillut potattamista? Kuulin perhekahvilassa siitä ja jokin aika sitten bongasin aloituksenkin aiheesta. Nyt olisi varmaan ok aika aloitella kun voi vähitellen istuttaa ja pikkuinen ei ole vielä menossa tuhatta ja sataa karkuun. Meillä kun on todellinen sinappikone (tuotantoa 6-10krt/vrk) joten ei tarttis kauan odotella saalista.
OLKAPÄIDEN NAKSUMINEN Naksuuko muiden muksuilla olkapäät esim. nostaessa? Meidän pojulla tuntuvat olevan vähän löyhää tekoa.
Siinäpä tärkeimmät kyselyt. Kiva jos joku ehtii/jaksaa kommentoida.
Nyt alkaa pojan älämölö kiihtyä, joten täytyy mennä.
Terkuin, Lokavaavi
Piti oikein kirjotella ylös että muistaa mitä kaikkea kyseltiin...
ASUNTO: Me muutettiin viime syksynä Pitskusta tänne sellasesta 62 neliön kaksiosta jotta saataisiin lisää tilaa ja typylle oma huone. Noh, saatiin oma huone mutta lisätilaa ei sen enempää kuin 2.5 neliötä eli aika ahdas koppihan tää on. Kyllä mieli halajais johonki isompaan lukaaliin missä huone kootkin olis reilummat. Nää nykyajan kämpät kun on tehty tällasiks koirankopeiks. :/
ISTUTTAMINEN: Me ei olla istutettu muuta kuin joskus lattialla tuettuna pieniä hetkiä ja tietty sylisssä ja sitterissä. Mutta tänäänpä pimu heittikin tälle maatuskalle aikamoisen yllärin kaupassa!
Se kun aina yrittää nousta kopasta kurkkimaan mitä siellä kaupassa oikein tapahtuu, niin tänäänkin. Katselin siinä pilttipurkkeja ja vilkuilin välillä Dinaa joka koko ajan treenaili vatsalihaksiaan kopassa.. hetken päästä katsoin taas ja pimu istua killitti niin polleen näkösenä vaunuissaan!! Ja eihän se sitten suostunu enää makuulleen mennä joten loppu kauppareissu menikin sitten pimua toisella kädellä pidellessä ettei vaan keikahda vaunuista alas. Tästä lähtien kyllä jätetään koppa kokonaan pois kauppareissuilta että saa pimun turvavöihin kiinni. :)
POTATTAMINEN: Pakko myöntää, mutta olen niin laiska että taidan jättää potattamisen hieman tuonnemaksi. En ole kyllä edes moista vielä hankkinutkaan. Jos vaikka kesään mennessä hankkis ja alkais sitten pikkuhiljaa kokeilee...
OLKAPÄÄT: Dinallakin on naksunut tähän asti mutta nyt olen viime aikoina pistänyt merkille että enää ei naksu. On tainnut tulla puurosta sen verran bodya et ei luut kolise enää! ;)
Puurosta puheen ollen, Dina on alkanut syömään nyt tosi hyvin. Puuro menee alas kaikkien hedelmäsoseiden kanssa mitä vaan sekaan laittaa ja perunaporkkanasose myös. Katsotaan miten liha putoo, lauantaina ajattelin alottaa.
Jee, tänään on taas LOST ilta! :) Kohta koirien kanssa ulos ja sitten pääsee taas oikasee, oonkin ollu ihmeen reipas tänään flunssaseks naiseks.. hmm.. ehkäpä juuri siksi koska olen nainen. Mies kun on pikku flunssassa niin sehän makaa sängyssä tai sohvalla eikä voi tehdä yhtään mitään kun on niin kamalan kipiä.. Nainen kun on flunssassa niin se hoitaa lapsen, ulkoiluttaa koirat, käy kaupassa, imuroi, tiskaa ja tekee ruoan niin kuin aina. Vitsi vitsi, ei sitä nainenkaan aina jaksa...
Ehkäpä sitä ollaan paranemaan päin. :)
HUOMENNA on TAAS perjantai! Nää viikot vaan vilahtaa ohi! Ja kyllä, TRUUTTA, se olis saunailta taas. :) Kaapissa onkin jo valmiina yks.. enpäs kerrokkaan mikä, ettei tule sanomista tietyltä taholta! :)
Mutta huomisia pileitä odotellessa...
-Mari-
Asumme Vantaalla Kartanonkoskella.