Kotitalousvähennys ei näy verotuspäätöksessä, pystynkö tarkistamaan sen jostain?
Olen ilmoittanut viime vuoden lopulla kotitalousvähennykseen oikeuttavasta työstä vero.fi sivulla. Verotuspäätöksessä sitä ei näy. Voinko tarkistaa jostain että olenko kuitenkin varmuudella ilmoittanut sen, tarkoitan että näkyykö se jossain verkossa vaikkei ole tossa paprulla? Olen varma että tein sen mutta voihan se olla että se on unohtunutkin.
Kommentit (7)
Teet sen uudelleen koska ei ole siinä verotuspäätöksessä
Apuva234234 kirjoitti:
Olen ilmoittanut viime vuoden lopulla kotitalousvähennykseen oikeuttavasta työstä vero.fi sivulla. Verotuspäätöksessä sitä ei näy. Voinko tarkistaa jostain että olenko kuitenkin varmuudella ilmoittanut sen, tarkoitan että näkyykö se jossain verkossa vaikkei ole tossa paprulla? Olen varma että tein sen mutta voihan se olla että se on unohtunutkin.
Olet varma että olet tehnyt sen mutta voi olla että olet unohtanutkin....
Eli olet varma, mutta et olekaan varma...
Jos se ei siinä verotuspäätöksessä ole, niin sitten sitä ei ole huomioitu. Joko et ole sitä tehnytkään (vaikka olet varma että teit, mutta epäilet että saattoi unohtuakin) tai sitten sitä ei ole hyväksytty.
Vuoden 2016 kotitalousvähennyksen tiedot voit ilmoittaa vasta huhti-toukokuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vuoden 2016 kotitalousvähennyksen tiedot voit ilmoittaa vasta huhti-toukokuussa 2017.
OK, eli jos se ei ole paperilla se ei löydy mistään mun "omasta profiilista" vero.fi sivuillakaan (?) Olen kyllä niin satavarma että sen olen sinne lisännyt, ja mietin että sieltä saisin kenties kätevästi tiedot uudelleenilmoittamista varten. -ap
Kotitalousvähennyksen voi ilmoittaa milloin vaan vuoden kuluessa. Jos sen ilmoittaa vuoden lopussa sen voi ottaa vähennyksenä vastaan niin että veroprosentti laskee, joskus vaikka nollaan.
No jos se ei näy tuossa nyt tulleessa paperissa, niin sitten se ei ole siinä.