tutti ja unet gallup
Ihan mielenkiinnosta kyselen että kuinka moni niistä vauvoista jotka nukkuvat tosi hyvin (esim 3 h: päiväunet ja kunnon yöunet) mählyttävät tuttia? Ja nukahtavatko myös helpommin kuin tutittomat veijarit?
Meillä poika söi ekat 3 kk tuttia mutta jätti sen sitten itse pois. Hyvin ei nukuta ei, mutta mietin että pitäisikö tuttia koittaa ottaa takaisin (poika nyt 9 kk) kun rinnalle nukahtaa imemiseen kohtalaisesti, mutta aina ei kuitenkaan ole nälkä eikä voi siksi imeskellä huvikseen ja tykkää pitää kaikkea mahdollista suussaan yleensäkin (rauhoittaa). Voihan olla ettei tuttia huoli edelleenkään, mutta mietinpä nyt kuitenkin kun mikään muu ei tunnu auttavan.
Kiitos mahd vastauksista jo etukäteen. ja hyvää kevään odotusta!!
Kommentit (5)
Meidän 11 kuinen neiti on aina syönyt tuttia ja nukahtanut hyvin ja nukkunutkin joitain poikkeuskausia lukuun ottamatta. Hän kyllä hakee yöllä tutin itse suuhunsa. Kuitenkin mietin jo tutista vierottamista.
Tällä hetkellä neiti on nuhassa ja voit kuvitella millaisia yöt ovat kun nenä on tukossa ja tutti pitää saada suuhun!
Minä itse uskon enemmänkin siihen että toi nukkuminenkin on enemmän persoonasta kiinni. Olen itse ollut aina kova nukkumaan ja helppo nukahtaja. Tyttö muistuttaa minua tässä asiassa ja monessa muussakin.
Tulipa sepustus, mutta toivottavasti saat kiinni siitä mitä yritän selvittää.
tiedän kyllä tutin haittapuolet, mutta ajattelin jos olisin antanut tutin vain nukahtamistilanteeseen, en yöllä, samoin kun en rintaakaan anna yöllä, nukahtamistilanteessa kyllä.
jaa, en tiedä... voit olla oikeassa että on persoonasta kiinni, just siksi näitä mielipiteitä kyselin.
kiitos paljon avusta!! (Tätä kun ei ilman mielipiteitä selvitetä.)
Iltaisin sellaista imurallia kyllä pitää, mutta sekin hoituu niin, että
a) pyhitän illan hänelle ja käyn itsekin ajoissa nukkumaan, samaan petiin, jolloin se tissinä olo sujuu puoliunessa.. yötkin nukutaan siis perhepedissä, ja tissinä olo sujuu siis puolihuomaamatta.
b) otan vauvan syliin nukkumaan ja katson tv:tä koko illan kunnes vauva nukahtaa pysyvämmin, eli ei enää herää jos käyn jääkaapilla.. ;)
Purulelu auttaa muuten myös, oletko kokeillut? Meillä se oli tosi hyvä juttu, valveilla ainakin tykkää jyystää sitä mieluummin kuin sormia tai kelpaa myös tissin korvikkeeksi, ja itse myös tykkää etsiä sen takas hyppysiinsä, jos sattuu luiskahtamaan käsistä, eli innostaapi vaan liikkumaan enempi. :)
Usein yöllä kun heräillään ja vaan vähän imetään, niin meillä auttaa, kun röyhtäytänkin syötön yrityksen sijasta, tai vaihdan vaipan.
Ja jos sattuu siinä heräämään, niin syöttö auttaa uneen takas ja syö sitten kunnolla.
niin uskon että hyvin menee.yritän itsekkin taistella monien asoiden kanssa vaikka hyvin tiedän että paras ketä kuunnella on oma itsensä.meillä syödään tuttia vain kun satutetaan itsensä ja mennään nukkumaan.Päivällä saattaa vaunuissa nukkua monta tuntia ilman tuttia, mutta jos siellä alkaa sitä kaipaamaan niin sitten se täytyy antaa.Yöllä ottaa itse tuttinsa.Nyt kun oli kipeänä pari viikkoa sitten niin annoin tutin olla, mutta nyt kun on terve niin tutit ovat pöydällä.Olen alkanut sen verran vierottamaan tutista että jos satuttaa itsensä niin en anataisi aina tuttia vaan minä tai mieheni oltaisiin se lohduke.
Lopullisesti tutista ajattelin vieroittaa kun lapsi kasvaa sen verran että ymmärtää ennenmän puhetta ja pystyy ymmärtämään että voi hakea korviketta tutille vaikka lelusta.Tyttö täyttää ensi viikolla 11kk.
Hei!
Meillä syödään tuttia ja hyvin nukutaan niin kauan kun tutti on suussa. Vauva on nyt 9 kk ja päiväunia nukkuu vuorokaudessa 2-3 krt yht. n. 3h, yöunet kestävät n. 10-11 h.
Helposti nukahtaa ja nukkuu tutin kanssa, mutta voi juma tuota yöllistä tuttirallia... Tutti pitää antaa yöllä noin kerran tunnissa. Vauva ei oikeastaan herää lainkaan, mutta itkee tuttia ja jos en sitä anna, herää varmasti. Eli jos olet pärjännyt tähän asti ilman tuttia, en sitä enää antaisi.