Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko uunin puhdistus talonyhtiön tehtäviä kuten viemärin avaus ja muut kiinteistön huollon tehtävät?

Kaikki pitää tehdä nykyään itse!
05.04.2017 |

Olen sitä mieltä että kyllä tuo uuni tarvitsee jonkun ammattimiehen puhdistamaan sen, ei sitä kotikonstein saa puhtaaksi. Ärsyttää kun nykyään kaikki talonyhtiön asiat siirretään asukkaan hoidettaviksi. Muutama viikko sitten jouduin ostamaan ITSE uuden sulakkeen kun se paloi viallisen laturin toimesta. Miten tuolaisetkin on sysätty asukkaan harteille? Meni vielä toinen sulake kun laitoin sen uuden tilalle kun en tiennyt, että se laturi aiheutti sen. Meni monta tuntia hukkaan siinäkin hommassa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu uuninpuhdistus, jääkaapin siivous, pakastimen sulatus, lattiakaivon putsaus jne. kiinteistöhuollolle, vaan asukkaalle. Tietenkin voit omavalintaisesti palkata jonkun tekemään nuo työt puolestasi, sehän olisi vain hyvä jos työllistäisit jonkun :)

Vierailija
2/19 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on niin vaikea löytää hyvää palvelusväkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on niin vaikea löytää hyvää palvelusväkeä.

Luulisi että nykyään sitä olis helppo löytää. Mutta orjuus on laissa kielletty :/

Vierailija
4/19 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talonyhtiölle ei kuulu mitään, koska sellaista ei ole.

Vierailija
5/19 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu uuninpuhdistus, jääkaapin siivous, pakastimen sulatus, lattiakaivon putsaus jne. kiinteistöhuollolle, vaan asukkaalle. Tietenkin voit omavalintaisesti palkata jonkun tekemään nuo työt puolestasi, sehän olisi vain hyvä jos työllistäisit jonkun :)

No minä olen ainakin pyytänyt huoltomiehen avaamaan tukkeutuneen lattiakaivon ja tiskialtaan ja on tullut ihan normaalisti eikä mitään eri laskua siitä ole tullut.

Periaatteessa asukkaan velvollisuus olisi puhdistaa ne hajulukot ja lattiakaivot mutta en minä saa niitä hajulukkoja edes auki, pelkään että jäävät vuotamaan ja yököttää muutenkin edes ajatella niiden tonkimista.

Vierailija
6/19 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten te olette saaneet uunin puhtaaksi? Sehän on iljettävän palaneen mönjän peitossa koko uuni? Eikö tuollaisessa tapauksessa vuokranantajan pitäisi hankkia uusi uuni asuntoon? Miten usein uunit kuuluu lain mukaan uusia? - AP

Vierailija
7/19 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Mullakin oli p*skanen uuni. Tein netissä huoltoon ilmoituksen. Seuraavana päivänä tuli huoltomies, ja jynssäsi sen. Ei tullut ees laskua, hyvä palvelu oli. Vaihtoi sinne vielä uuden lampunkin ja kysyi miten muuten voin auttaa <3

Vierailija
8/19 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä olen ainakin pyytänyt huoltomiehen avaamaan tukkeutuneen lattiakaivon ja tiskialtaan ja on tullut ihan normaalisti eikä mitään eri laskua siitä ole tullut.

Periaatteessa asukkaan velvollisuus olisi puhdistaa ne hajulukot ja lattiakaivot mutta en minä saa niitä hajulukkoja edes auki, pelkään että jäävät vuotamaan ja yököttää muutenkin edes ajatella niiden tonkimista.

Eihän nyt putkihommat voikaan kuulua asukkaalle, jos teet virheen voi tulla vesivahinko. - AP

Vierailija
9/19 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Mullakin oli p*skanen uuni. Tein netissä huoltoon ilmoituksen. Seuraavana päivänä tuli huoltomies, ja jynssäsi sen. Ei tullut ees laskua, hyvä palvelu oli. Vaihtoi sinne vielä uuden lampunkin ja kysyi miten muuten voin auttaa <3

Nussiko vielä kaupan päälle?

Vierailija
10/19 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää syöttäkö trolleja!

Vierailija
11/19 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on isännöitsijän homma, soita sille!

Vierailija
12/19 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole uuninpuhdistus, sulakkeiden hankkiminen ja vaihto taikka lattiakaivon puhdistus kuulunut taloyhtiön piikkiin viimeisen 40 vuoden aikana. Että sikäli en ymmärrä, mitä ap tarkoittaa nykyajalla, kun kuulemma nykyään on asukkaalla niin paljon vastuuta.

Vierailija
13/19 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka asunnossa pitäisi olla automaattisulakkeet. Kuka niitä muistaa hankkia uusia jos sattuu palamaan?

Vierailija
14/19 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaneen sulakkeen voi hätätilassa korjata folion tai johdon kappaleella joka yhdistää sen rikkoutuneen pään. Kannattaa vain varoa ettei tunge sormia siihen folioon/johtoon kun ruuvaa sen virityksen takaisin sulakepesään.

Vierailija
15/19 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten te olette saaneet uunin puhtaaksi? Sehän on iljettävän palaneen mönjän peitossa koko uuni? Eikö tuollaisessa tapauksessa vuokranantajan pitäisi hankkia uusi uuni asuntoon? Miten usein uunit kuuluu lain mukaan uusia? - AP

Minulla on itsepuhdistuva Husqvarna-uuni, ollut jo yli kolmekymmentä vuotta ja pelittää edelleen. Joskus saatan pyyhkäistä sisäpinnan kostealla rätillä eikä muuta tarvita.

Vierailija
16/19 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uunit pitäisi vaihtaa parin vuoden välein kun ei ne nykypäivänä edes maksa paljoa. Vaihdetaanhan telkatkin parin vuoden välein nykyään.

Vierailija
17/19 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole uuninpuhdistus, sulakkeiden hankkiminen ja vaihto taikka lattiakaivon puhdistus kuulunut taloyhtiön piikkiin viimeisen 40 vuoden aikana. Että sikäli en ymmärrä, mitä ap tarkoittaa nykyajalla, kun kuulemma nykyään on asukkaalla niin paljon vastuuta.

Ainahan kaikki on NYKYÄÄN. Nykyään sitä ja nykyään tätä. Nykyään paistaa aurinko heikommin, nykyään on sadevesi likaista ja nykyään on kaupassa kallista tavaraa. Nykyään nykyään nykyään. Ja ap et voi olla tosissasi? :"D että taloyhtiön vastuulle kuuluisi asukkaiden UUNIEN PUHDISTAMISET? Ei jessus sentään...

Vierailija
18/19 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä uunit pitäisi vaihtaa parin vuoden välein kun ei ne nykypäivänä edes maksa paljoa. Vaihdetaanhan telkatkin parin vuoden välein nykyään.

Nykyään nykyään nykyään.

Vierailija
19/19 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollihan tämä, mutta vastauksena sanon, että jos on tosi paskanen uuni niin kaupasta löytyy uuninpuhdistajaa, paketissa käyttöohjeet. Ne on sitten kunnon myrkkyjä.

Ja kuuluu uuninpuhdistus, lattiakaivon tyhjennys yms hommat vuokralaiselle. Eikä tarvi osakkeen omistajan mitään uusia,mikä ei oo rikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi