Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
Mistä uniope?
07.07.2008 |
Olen lukenut uniope juttuja täältä ja uniongelmia meillä tosiaan on niin mietin että mistä ootte nuita uniopeja soitelleet? Onko minkä hintaista? Tulevatko kotiin ja moneksikko yöksi? Millä periaatteella kouluttavat?
Meilä poju nyt reilu 8kk ja yöt olleet aina tosi huonoja. Herää yössä 5-20 kertaa, annan tutin ja taputan hetken niin rauhoittuu. Kerran yössä annan vielä maitoa.
Nyt rupee jo voimat loppumaan ja apu olisi tarpeen.
P.s yksityisellä lastenlääkärillä käytettiin pojua, mut kaikki ok. Kyselin et voisko olla allergiaa niin tyrmäs ajatuksen heti koska päivällä ei "oireile" mitenkään..
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
Kannattaa kysyä ensin oman neuvolan kautta. Meillä esim. saatiin alkuun neuvontaa perheneuvolan työntekijältä ja kun oma uupumus tarpeeksi paha, saimme palveluseteleitä, joilla voi ostaa lastenhoitoa tai kodinapua. Tilasimme sitten MLL:stä uniopen kolmeksi yöksi, kustantaa itselle ehkä jotain 900 euron luokkaa. Oli kyllä hyvä, antoi paljon neuvoja ja paransi unia jonkin verran. Tosin nyt pääkaupunkiseudulla ainut uniopetusta antava jää pois ja jatkajasta ei tietoa. Yöhoitoa (ei unikoulua) saa myös esim. Väestöliitosta ja se edullisempaa. Voi ottaa esim. RAY:n tukemaa (ei tarvitse palveluseteleitä) ja siitä saa kotitalousvähennyksen verotuksessa.
Sitten kunnan puolelta (jos saa maksusitoumuksen) voi päästä jonoon Ensi-ja turvakotien liiton Baby Blues-unikouluun, mikä olisi myös tosi hyvä. Heillä on myös puhelimitse neuvontaa, saimme sieltä hyviä neuvoja, vaikkemme itse unikouluun päässeetkään. Jono Baby Blues unikouluun on pitkä pääkaupunkiseudulla, mutta riippuu varmaan paikkakunnasta.
Pääkaupunkiseudulla ei enää ole laitosunikouluja, mutta muualla kai voi päästä sairaalankin unikouluun.
Tässä nämä mistä minulla jotain tietoa. Jos joku tietää muita, olen myös kiinnostunut!
Tuttihommasta, meillä taistellaan myös sen kanssa. Uniope aloitti ja me jatkamme opetusta vauvalle, että hän oppii itse sen unesta havahtuessaankin/puoliunessa etsimään. Eli laitetaan tuttia käteen, ei suoraan suuhun. Tutti kiinni tuttinarulla yöpaitaan olkapäähän, että löytää tutin. Lyhehkö pehmeä naru, ei liian pitkä, ettei pääse tukehtumaan.
Jaksamista! Uskon, että nämäkin uniongelmat vielä ratkeavat. :p